Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست صبح امروز این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد و نمایندگان بعد از شنیدن برنامه‌های پیشنهادی وی، سوالات خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه دستور بعدی کمیسیون برنامه و بودجه تامین نظر شورای نگهبان در مورد طرح استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده 87 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بود، افزود: این طرح که در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان خانواده‌های ایثارگر است، پیش از این در مجلس دهم تصویب شده بود اما شورای نگهبان به دلیل اینکه این طرح توسعه قانون محسوب می‌شد، آن را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفتح اظهار کرد: بحث مفصلی درباره چگونگی رفع ایراد شورای نگهبان انجام و قرار شد، این موضوع در کمیته‌ای متشکل از برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادی را ارائه کنند تا در کنار رفع ایراد شورای نگهبان، هدف اصلی طرح که تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر است، تامین شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه همچنین در این نشست با حضور مسئولان پدافند غیرعامل، مرکز پژوهش‌های مجلس و ... جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی بررسی شد، ادامه داد: مسئولان پدافند غیرعامل اعلام کردند، برای افزایش مقاومت مردم در مقابل جنایات آمریکایی‌ها قطعا نیاز به تامین کالاهای اساسی برای بخشی از جامعه هستیم.

مفتح تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها هم طرحی را دراین مورد ارائه کرد و در ادامه اعضای کمیسیون هم به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که بحث جمعبندی درباره طرح تامین کالاهای اساسی به جلسه بعدی موکول شد.

وی اظهار کرد: هدف کمیسیون برنامه و بودجه از ارائه طرح تامین کالاهای اساسی این است که بتوانیم اقلام غذایی مورد نیاز اقشار نیازمند و حداقل 7 دهک جامعه را که بیش از 60 میلیون نفر می‌شوند را با قیمت مناسب تامین کنیم تا در مقابل قیمت‌های سرسام‌آور کالاها مردم دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر آثار جانبی این تصمیم از نظر ایجاد تورم،افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و ... باید در این طرح دیده شود و تاکید شد که ما نباید سایر مشکلات اقتصادی را در این موضوع دخالت ندهیم و باید سایر مسایل اقتصادی از راه خود حل شود زیرا در صورت ورود به مسایل حاشیه‌ای امکان دارد این طرح تحت الشعاع قرار بگیرد ./

منبع: فردا

کلیدواژه: تامین کالاهای اساسی کمیسیون برنامه طرح تامین کالاهای اساسی کمیسیون برنامه شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده

تین نیوز

حدود ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان روز ۷ فروردین ماه سال جاری، از طریق جاده با بیش از ۱۹ هزار سفر جابه جا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی در سطح کشور به ویژه در شرایط خاص از جمله در ماه مبارک رمضان و همچنین روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: بر همین اساس اولویت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این ایام، حمل به موقع کالاهای مذکور به جهت تأمین حداکثری کالاهای اساسی روزه داران، مردم و مسافرین نوروزی در اقصی نقاط کشور می باشد.

حمدالهی افزود: با توجه به محدودیت های تردد ناوگان سنگین کشور در این ایام و مستثنی بودن حمل ناوگان حامل کالاهای اساسی در کشور از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز هفت فروردین ماه سال جاری، حدود ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده با بیش از ۱۹ هزار سفر به مقاصد کشور حمل شد.

وی بیان کرد: از این میزان بار حمل شده طی مدت یادشده، بالغ بر ۲۶۴ هزار تن قریب به ۶۰ درصد از بندر امام خمینی (ره) حمل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟