Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@01:18:51 GMT

۲۴ درصد عسل کشور توسط خوشه صنعتی ارومیه‌ تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۰۵۹

۲۴ درصد عسل کشور توسط خوشه صنعتی ارومیه‌ تولید می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-خوشه صنعتی عسل ارومیه نخستین تولیدکننده‌ کشوری است که سهم ۲۴ درصدی در تولید این محصول را دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسن حاتمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک و نیز تجلیل از یکی از واحدهای نمونه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط بد اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا و تاثیر سوء آن بر اقتصاد، بنابراین لازم است که از صنعتگران به عنوان جهادگران حوزه اقتصادی یاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از خوشه‌های صنعتی عسل ارومیه توانسته به عنوان خوشه برتر کشوری معرفی شود تصریح کرد: این واحد از تیرماه 94 کار خود را آغاز کرده و ضمن طراحی و ساخت دستگاه تصفیه عسل، اشتغال خود را تا 30 درصد افزایش دهد.

در ادامه تولیدکننده برتر ارومیه‌ای با اشاره به اینکه پیش از این تولید در خوشه عسل 18 هزار و 500 تن بود بیان کرد: هم اکنون این تولید به 21 هزار و 800 تن رسیده است.

بوشهر| روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شودپیش‌بینی افزایش 10 درصدی تولید عسل در گیلان؛ 71 کیلوگرم «ژله رویال» ‌تولید شدحمایت ویژه از صنعت زنبورداری گیلان؛ تولید عسل در استان 10 درصد افزایش می‌یابد

سهراب عبدالله‌زاده ادامه داد: خوشه صنعتی عسل ارومیه نخستین تولیدکننده‌ کشوری است که سهم 24 درصدی در تولید این محصول را دارد و ضمن افزایش 100 درصدی صادرات، اشتغال خود را 30 درصد افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در حین تحویل خوشه صنعتی، سهم صادرات 570 تن بود افزود: هم اینک این میزان صادرات به هزار تا هزار و 200 تن رسیده و به کشورهای عراق و کویت نیز صادر می‌شود.

تولیدکننده برتر ارومیه‌ای گفت: از سوی دیگر حجم سرمایه‌گذاری در گذشته 12 درصد بود که به 200 درصد افزایش یافت.

عبدالله زاده اظهار داشت: در گذشته BDS یا خدمات‌رسان‌ها به سه خوشه شامل بازاریابی، کندوساز و ماشین‌ساز شامل می شد که هم اکنون به 10 مورد رسیده است.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P1357/S6,48/CT11 بیشتر بخوانید... بوشهر| روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شود واکنش انستیتو پاستور به ادعای درمان کرونا با «نیش زنبور عسل» قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بوشهر| روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شود واکنش انستیتو پاستور به ادعای درمان کرونا با «نیش زنبور عسل» پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۵ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۶ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۷ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۸ ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار استانها نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند همدردی علمای اهل سنت خراسان شمالی با مردم لبنان / همچون گذشته حامی و پشتیبان شما خواهیم بود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ادعای اسپوتنیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصد افزایش خوشه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت های اجرایی صمت است.

رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یکسال اخیر با تولید ۱۳۴۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

فضل ا... رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است. وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی همچنین تصریح کرد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896610

دیگر خبرها

  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت