Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در صدد برگزاری علنی جلسات بررسی فساد اقتصادی کارکنان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ساری در آینده نزدیک هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه قضایی مازندران با اشاره به نقش و رسالت خبرنگاران در آگاهی بخشی جامعه اظهار داشت: در دوره اخیر ریاست قوه قضائیه برنامه تحول در بخش‌های قوه مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از موضوعات تحولی قابل پیگیری از سوی رئیس دستگاه قضا  موضوع اطلاع‌رسانی بوده است که در بخش‌های مختلف قوه قضائیه با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تحول در عرصه اطلاع رسانی دستگاه قضایی بدون کمک  اهالی رسانه عملی نخواهد شد، تصریح کرد: برای تحول در این حوزه باید از نظرات صاحبان رسانه در این امر به نحو شایسته ای در استان‌ها استفاده کرد.

اکبری با بیان اینکه ارسال بهنگام اخبار حوزه قضایی سبب رد شایعات و افزایش اعتماد عمومی نسبت به تشکیلات قضایی خواهد شد، افزود: شورای اطلاع‌رسانی دستگاه قضایی مازندران در این زمینه فعالانه تر با حضور اهالی رسانه استان تشکیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان: نهی از منکر و با مبارزه با فساد باید در کنار امر به معروف انجام شودخبرنگاران مبارزه‌کننده با فساد در خراسان رضوی تشویق می‌شوندامام جمعه شهرکرد: دستگاه‌ها با فساد درون خود مبارزه کنند

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه معرفی پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی نظیر فساد اخیر صورت گرفته در شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: در صدد برگزاری علنی جلسات بررسی فساد اقتصادی کارکنان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ساری در آینده نزدیک هستیم.

اکبری با بیان اینکه "نسبت به بروز رسانی اخبار قضایی در پورتال دادگستری اهتمام دوچندانی خواهیم داشت" افزود: خبرنگاران در تولید اخبار قضایی باید جانب اخلاق و امانتداری را بیشتر سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه عزم جدی برای مبارزه با فساد را دارد، افزود: دستگاه قضایی در مقابله با فساد  خط قرمز نمی‌شناسد و تلاش می‌کند تا به لایه‌های زیرین و اصلی فساد در بدنه شهرداری ساری و شورای شهر برسد.

انتهای پیام/681/س

R41358/P/S6,74/CT11 بیشتر بخوانید... رئیس کل دادگستری استان یزد: تلاش‌های دستگاه قضائی با عملکرد روابط عمومی متجلی می‌شود رئیس کل دادگستری مازندران: مراجعان دستگاه قضایی نباید درگیر اطاله دادرسی شوند شهردار ساری: مبارزه با فساد در شهرداری ساری بدون همت دستگاه قضایی ممکن نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رئیس کل دادگستری استان یزد: تلاش‌های دستگاه قضائی با عملکرد روابط عمومی متجلی می‌شود رئیس کل دادگستری مازندران: مراجعان دستگاه قضایی نباید درگیر اطاله دادرسی شوند شهردار ساری: مبارزه با فساد در شهرداری ساری بدون همت دستگاه قضایی ممکن نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۵ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۶ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۷ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۸ ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار استانها نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند همدردی علمای اهل سنت خراسان شمالی با مردم لبنان / همچون گذشته حامی و پشتیبان شما خواهیم بود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری مازندران مبارزه با فساد دستگاه قضایی شهر ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: شورای قضایی استان باید به شورایی مسئله‌محور تبدیل شود، استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد تا مسائل و مشکلات استانی که قابلیت حل از طریق شورای قضایی را دارد، در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در اولین جلسه شورای قضائی استان اظهار کرد: هدف اول دستگاه قضائی اقدام در راستای شعار سال است، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال مربوط به یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید به فراخور و تناسب مسئولیت‌ها و تکالیفی که به عهده دارند، زمینه مشارکت مردم در این خصوص را فراهم آورند.

وی افزود: این شورا ظرفیت بسیار مؤثری در تحقق شعار سال دارد، اعضای شورای قضائی باید ضمن انجام تکالیفی که در این زمینه به عهده دارند باید به عنوان مسئولان دستگاه قضائی در استان، بر عملکرد سایر دستگاه‌ها نظارت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: شورای قضائی در کنار ستاد تسهیل، ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شورای اداری و … این ظرفیت را دارد که با برنامه‌ریزی و به صورت کاربردی، مشکلات و موانع شعار سال را مرتفع و به تحقق آن کمک کند.

دهقانی دومین هدف را اجرای برنامه‌های عملیاتی مبنی بر سند تحول و تعالی قوه قضائیه عنوان و اضافه کرد: این سند پس از به روز رسانی از سوی رئیس محترم قوه قضائیه ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت، هوشمندسازی خدمات و استفاده از فناوری، رابطه مستقیمی با خدمت‌رسانی مطلوب دارد و این امر به صورت ویژه در دستور کار شورای قضائی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های عملیاتی که باید به عنوان مبنای امور در قوه قضائیه قرار گیرد بر اساس هشت هدف برنامه‌ریزی شده است لذا اجرای آن باید در جهت اجرای خدمت مطلوب به مردم، توسعه و پیشرفت و تسهیل در امر خدمت‌رسانی باشد و با توجه به نقش نظارتی دستگاه قضائی بر تحقق حقوق عامه و نیز شأن رسیدگی این دستگاه به تخلفات و جرایم، ترک فعل‌ها و قصور سایر دستگاه‌ها، باید به گونه‌ای عمل شود که اثرگذار و ترمیم‌کننده باشد و استان را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه ببرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: امروز شورای قضائی باید به یک شورای مسئله محور تبدیل شود و در جلساتی که برگزار می‌شود، موضوعات مهم استان را مطرح و مسائل حقوقی و قضائی آن‌ها را مرتفع کند.

دهقانی اضافه کرد: دستگاه قضائی نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و در خصوص مسائل مهم استان مانند مترو، شبکه فاضلاب و تعاونی‌های مسکن مشکلات را تنها به متولیان امر واگذار کند بلکه باید به دلیل مسئولیت نظارتی که بر عهده دارند، در زمان و جای مناسب به مسائل ورود و اقدامات لازم را جهت رفع موانع حقوقی و قضائی امور انجام دهد.

وی با اشاره مجازات‌های جایگزین حبس، گفت: یکی از این مجازات‌ها خدمات عمومی رایگان است که با شناخت ظرفیت‌های استان می‌توان با رضایت مجرمیا از این فرصت بهره‌مند شد و آرای مؤثری را در این خصوص صادر و اجرا کرد.

کد خبر 746583

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم
  • لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال
  • ایجاد صف‌ در بنادر، سوخت‌گیری و ایست‌بازرسی‌ها چالش‌های استان