Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:37:56 GMT

وعده وزیر جهاد برای کاهش قیمت مرغ

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۲۱۵

وعده وزیر جهاد برای کاهش قیمت مرغ

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گزارشی از نیازهای بخش کشاورزی در حوزه صنایع و معادن، مشکلات شهرستان ها از جمله الگوی کشت، بیش بود برخی محصولات و... در کمیسیون ارائه شد.

وی با بیان اینکه اجرای فاز نخست برنامه الگوی کشت، پاییز آغاز می شود، افزود: کودهای شیمیایی فسفاته و پتاس به اندازه کافی موجود است و از هفته آینده به کشاورزان عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی برای تولید کودهای فسفاته و پتاس منعقد شده است، ادامه داد: برنامه هایی برای جایگزینی نهاده های دامی داریم و مقرر شده است کارگروه مشترکی از کمیسیون صنایع و معادن و جهاد کشاورزی تشکیل شود تا مشکلات این حوزه بررسی و تصمیمات لازم اخذ شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت مرغ، گفت: جو به میزان کافی در کشور موجود است و با همت بانک مرکزی، وزارت صمت در حال تدارک برای واردات کنجاله و دانه سویا است که امیدواریم با این تدابیر قیمت مرغ کاهش یابد.

خاوازی درباره تدابیر وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از امحای محصولات کشاورزی به دلیل ارزان قیمت بودن، تصریح کرد: تاکنون الگوی کشت ابلاغ نشده، اما امروز این موضوع به همراه بسته حمایتی به سازمان های جهاد کشاورزی و استانداران ابلاغ می شود.

وزیر جهاد کشاورزی، شیوع ویروس کرونا و در نتیجه بسته شدن مرزها و کاهش صادرات را یکی از دلایل مشکلات مذکور دانست و ادامه داد: در برنامه های خرید حمایتی بخشی از این مشکلات مدنظر قرار گرفته و تلاش می شود با قیمت هایی که دولت تعیین کرده بتوان محصولات کشاورزی را از کشاورزان خرید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 انفجار بیروت آمونیوم نیترات سرطان لوزالمعده سید عباس موسویان کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی قیمت مرغ طرح ترافیک 99 انفجار بیروت آمونیوم نیترات سرطان لوزالمعده سید عباس موسویان جهاد کشاورزی وزیر جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مجید حسنی مقدم اصلاح آرایش کشت، اصلاح شیوه کشت و اصلاح نظام راهبری و مدیریت کشت را سه اصل مهم در برنامه اصلاح الگوی کشت عنوان کرد.
حسنی مقدم افزود: نگاه سنتی که اصلاح الگوی کشت را تنها جابه جایی سطح محصول می‌دانست جایگاهی نداشته و ارتقای بهره وری و نظام‌مند کردن ۲۰ خدمت رایگان دولت در بخش کشاورزی از جمله تحقیق و آموزش ترویج، یارانه تولید، یارانه صادرات و... در این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: در حال حاضر بار اصلی اجرای  اصلاح الگوی کشت که باید آن را الگوی تولید، مصرف و بازار دانست، به دوش کشاورز بوده و سیاست گذاری‌ها باید به سمتی پیش رود که همسو با رهیافت‌های ترویجی و با نگاه اقتصادی و درآمدی و نه حاکمیتی، کشاورز تشویق به اجرای این طرح شود. معتمدی پورافزود: لازم است در تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت تولید تا صادرات مورد مطالعه قرار گرفته و یک مجموعه شامل زنجیره‌های ارزش، توسعه پایدار، افزایش بهره وری، توجهات زیست محیطی، بهره برداری اقتصادی از منابع و... به عنوان یک سیاست کلان کشوری در تولید، مصرف و بازار تبدیل شود. معتمدی پور اصلاح الگوی تولید در زیربخش‌های شیلات و دامپرورری را امری موفق پیش بینی کرد که با ساماندهی الگوی تولید می‌تواند در اقتصاد کشور، معیشت، صادرات و تحریم‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشارزی کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه اصلاح الگوی کشت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر و امری فراقوه‌ای دانست و گفت: در دولت جدید به اجرای این برنامه همت گمارده شده است که دو طرح مهم کشت قرادادی و جهش تولید در دیمزار‌ها با هدف ایجاد مزیت نسبی و اقتصادی کردن کشاورزی در این فرایند قرار می‌گیرند. داریوش حصار افزود: کاهش میزان مصرف آب، افزایش ضریب نفوذ دانش، توسعه کشت گیاهان دارویی و روغنی از رویکرد‌های مهم این برنامه است. وی کشت برنج به صورت معیشتی در استان یک درصدی کهگیلویه و بویراحمد که ده درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد مسئله اجتماعی مهمی عنوان کرد و بر بازنگری برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در این استان توسط کارگروه کشوری تاکید کرد..  

دیگر خبرها

  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • اصلاح الگوی کشت تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد
  • برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است