Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@21:57:41 GMT

فعالیت 107 مرکز نیکوکاری در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۲۲۶

فعالیت 107 مرکز نیکوکاری در استان زنجان

به منظور جاری کردن فضای سبقت خیرات در جامعه ، پای کارآوردن مردم به صحنه کارگزاری خدمت به نیازمندان و ساماندهی و تبدیل فعالیت های جزیره ای به کارکردهای زنجیره ای و اثربخش در حوزه محرومیت زدایی مراکز نیکوکاری با ساختار و مدیریت مردمی ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری ، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با فرماندار شهرستان طارم با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در بخش های مختلف ، گفت: بسترسازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد با هدف ارتقاء مسئولیت های اجتماعی در حوزه رسیدگی به اقشار نیازمند و هم افزایی در ارائه خدمات اثربخش به خانواده های تحت حمایت از برنامه های راهبردی کمیته امداد استان زنجان در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از راهکارهای مهم مردمی کردن فعالیت های این نهاد را ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: به منظور جاری کردن فضای سبقت در خیرات در جامعه ، پای کارآوردن مردم به صحنه کارگزاری خدمت به نیازمندان و ساماندهی و تبدیل فعالیت های جزیره ای به کارکردهای زنجیره ای و اثربخش در حوزه محرومیت زدایی مراکز نیکوکاری با ساختار و مدیریت مردمی ایجاد می شود.

صفری از فعالیت 107 مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: جنس کار مراکز نیکوکاری داوطلبانه بوده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده و سیاست های توسعه ای کمیته امداد استان زنجان در این بخش تعداد مراکز نیکوکاری فعال  این استان تا پایان سال جاری به بیش از 126 مورد می رسد.

وی در ادامه ارائه خدمات اشتغالزایی به خانواده های تحت حمایت را از راهبردهای اصلی این نهاد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف در سال جاری عنوان کرد و افزود: سهم کمیته امداد استان زنجان از اعتبارات مصوب اشتغالزایی در سال جاری قریب به 127 میلیارد تومان بوده و بر همین اساس برنامه ریزی شده است بیش از سه هزار و 900 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از این محل ایجاد شود.

صفری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت راهبران شغلی ، کاریابی ، کارآفرینان حرفه ای ، خیرین کارآفرین و جهادگران کارآفرین از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف است ، تصریح کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود  استان در حوزه اشتغالزایی زمینه ایجاد فضای کسب و کار و درآمدزایی خانواده های تحت حمایت را فراهم کرده تا از این طریق مسیر توانمندسازی و استقلال اقتصادی جامعه هدف هموار شود.

ستار صفری ، فرماندار شهرستان طارم نیز در این دیدار با قدردانی از تدبیر کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری و فعالیت های انجام شده در حوزه اشتغالزایی برای خانواده های نیازمند ، با اشاره به اینکه تمرکز گرایی در فعالیت های خیرخواهانه موجب هم افزایی در حوزه رسیدگی به نیازمندان می شود ، گفت: اقدام ارزشمند کمیته امداد در خصوص ایجاد مراکز نیکوکاری می تواند زمینه  انسجام بخشی  و همگرایی بیشتر در مدیریت انفاقات و ارائه خدمات اثربخش تر به نیازمندان را فراهم کرده و موجب  ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام و امید آفرینی در جامعه شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیکوکاری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان فعالیت 107 مرکز کمیته امداد استان زنجان مراکز نیکوکاری تحت حمایت سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است

محسن افشارچی سه شنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان گفت: امروز سهم مالیات و درآمدهای مالیاتی در اداره امور دولتها برجسته است و در این راستا باید نگاه به مالیات متفاوت شود.

وی به لزوم دقیق شدن فرآیندهای اخذ مالیات تاکید کرد و گفت: نگاه مالیاتی باید در روش های محاسبه دقیق و البته انعطاف پذیر باشد.

استاندار زنجان به ضرورت بهره مندی استان از محل درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و افزود: خیر و نفع مالیات باید هم به خزانه کشور و هم به مجموعه صنعت و معدن و تولید استان برسد.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌ بنیان در استان تاکید کرد و گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد کشور را باید افزایش دهیم زیرا این جهت گیری ها برای جایگزینی نفت اهمیت دارد.

 برجسته‌ترین حمایت قانون از جهش تولید در ماده ۱۱ مربوط به بندهای "ب" و "ت" این قانون است که در بند "ب" این ماده آمده است «معادل هزینه انجام شده برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سال های آتی به شرکت‌ها و موسسات متقاضی اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور با سال‌های بعد کسر خواهد شد».

قانون جهش تولید زمینه‌ ساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است و می تواند شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را که امروز به عضوی مهم در اقتصاد کشور بدل شده‌اند، در توسعه کسب‌وکارشان یاری دهد.

استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مسائل مالیاتی چند واحد معدنی و واحدهای تولیدی فعال در حوزه سرب و روی مورد بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی