Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:53:09 GMT

دانشنامه صحیفه سجادیه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۲۳۸

دانشنامه صحیفه سجادیه منتشر شد

کتاب «دانشنامه صحیفه سجادیه» به همت جمعی از مؤلفان زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در انتشارات مدرسه منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، کتاب  «دانشنامه صحیفه سجادیه» شرح و تبیین مفاهیم و مضامین موجود در نیایش‌ها و مناجات‌های امام سجاد(ع) در صحیفه است که در قالب مقالات متعدد تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این بیش از 80 شرح بر این مناجات‌ها نوشته شده است. اکثریت این ترجمه‌ها و شرح‌ها، عالمانه و قابل ستایش است و هر کدام بخشی از معارف این کتاب شریف را برای خوانندگان خود تبیین و توضیح داده‌اند.

اما کتاب حاضر همچنان که از نامش پیدا است، در قالب دانشنامه و فرهنگنامه برای جوانان تدوین شده؛ به همین دلیل هم در نگارش مقالات و هم در انتخاب مدخل‌ها به صبغه تربیتی مخاطب توجه شده است. همچنین نگارش ساده و روان این کتاب کمک می‌کند تا عموم علاقه‌مندان به معارف اهل بیت(ع) نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

راه‌اندازی پویش «دوریم و دوستیم» در انتشارات مدرسهتوضیحات انتشارات مدرسه درباره توزیع کتاب‌های کمک آموزشی در مدارس

کتاب «دانشنامه صحیفه سجادیه» دارای 350 مقاله کوتاه، متوسط، بلند و مفصل است که موضوعات متعدی همچون شخصیت‌های تاریخی مرتبط با صحیفه، اسناد و راویان، مستدرکات، مترجمان و شارحان برگرفته از نیایش‌های امام سجاد(ع) را در خود جا داده است.  

«دانشنامه صحیفه سجادیه» با 556 صفحه و شمارگان 500 نسخه در فروشگاه‌های انتشارات مدرسه و همچنین فروشگاه آنلاین مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات بیشتر بخوانید... گزارش// برندسازی آموزش‌ و پرورش برای مؤسسات کنکور؟!/ ضربات مهلک بر پیکر نحیف " انتشارات مدرسه" انتشارات مدرسه در دو بخش برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی شد انتشار دو عنوان کتاب نظری از انتشارات مدرسه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش// برندسازی آموزش‌ و پرورش برای مؤسسات کنکور؟!/ ضربات مهلک بر پیکر نحیف " انتشارات مدرسه" انتشارات مدرسه در دو بخش برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی شد انتشار دو عنوان کتاب نظری از انتشارات مدرسه واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وزیر بهداشت: تکلیف کسانی که در مسئله عزاداری محرم از رهبری جلوتر می‌روند روشن است ۲ DUNE مانند ارباب حلقه‌ها خواهد بود ۳ جنگ‌طلبِ کاخ سفید در ایران/ خاطرات جان بولتون منتشر شد ۴ ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات ۵ سریال "باخانمان" کلید خورد + اولین تصاویر ۶ مدل مصوب عزاداری محرم، نقشه شیعه انگلیسی را به حاشیه خواهد برد/ بسیج پای‌کار سلامت عزاداران حسینی است ۷ گواهی فوت جاویدالاثر کاظم اخوان به دستور چه کسی صادر شده است؟+سند ۸ حمید لولایی به تلویزیون برگشت + عکس مهمترین اخبار فرهنگی خاطره‌بازی با محمود پاک‌نیت/ مردی که هنوز هم "خانِ" تلویزیون است مدل مصوب عزاداری محرم، نقشه شیعه انگلیسی را به حاشیه خواهد برد/ بسیج پای‌کار سلامت عزاداران حسینی است کاهش تمایل به واردات کاغذ از سوی تجار/ادامه‌دار بودن عدم تخصیص ارز خطرناک است شناسه وزارت کار یا شناسه حرفه‌ای کار؛ کدام یک باید ملاک حضور صنوف در انتخابات خانه سینما باشد؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات انتشارات مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زینب قلی زاده امروز در جلسه   اخلاق مهدوی که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نقش اخلاق در زندگی انسان، اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی که باید به آن توجه کرد، احترام به دیگران است، هر فردی حق احترام دارد و انسان‌ها علی الخصوص شما طلاب باید با دیگران به احترام و شفقت رفتار کنید.

وی با بیان اینکه هر فرد با رعایت اصول اخلاقی، می‌تواند به ارتقای اجتماع و بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کند، افزود: مطالعه کتاب معراج السعاده که شامل موضوعات دینی و اخلاقی اسلامی است و بر اساس آیات قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه اطهار نوشته شده، برای طلاب لازم و ضروری است و با مطالعه این کتاب می‌توان به احادیث و مسائلی مانند تقوا، اخلاق، عبادت، مهربانی، آرامش روحی و سعادت دنیوی و اخروی، دست یافت.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه ادامه داد: کتاب معراج السعادة به منظور روشن‌کردن مسیر رسیدن به خدا و پیشرفت روحی و معنوی انسان نوشته شده و تبیین اهداف اسلامی و راهبردهای دینی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی بخشی از محتوای این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق به عنوان یک ارزش بنیادی و اساسی در زندگی انسان‌ها باید همیشه مورد توجه و تمرین قرار گیرد و با رعایت اصول اخلاقی، می‌توان یک زندگی معنوی و ارزشمند داشت و به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد