Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با حضور سعید متقی، سرپرست فرمانداری و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار؛ حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار؛ سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به‌منظور پیگیری مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی توسط کتابداران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید متقی سرپرست فرمانداری و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز در این نشست ضمن بیان اینکه پیگیری مباحث فرهنگی و اخلاقی بایستی در اولویت کاری باشد بیان داشت: با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف از طریق تبلیغات محیطی با رویکرد کتاب و کتاب‌خوانی می‌توان بداخلاقی‌ها را از سطح جامعه زدود.
 وی با اشاره به این مطلب که متأسفانه به دلایل مختلف ازجمله بیماری کرونا سبک زندگی مردم تغییریافته است عنوان کرد: قطعاً با فعالیت‌های علمی و فرهنگی می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد و در حوزه سیاسی و اجتماعی نیز توفیقاتی را به دست آورد.
 سرپرست فرمانداری شهرستان گرمسار با تأکید بر اینکه بایستی از ظرفیت‌های شهرستان برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود اظهار داشت: با همکاری و هم‌اندیشی اساتید اهل‌فن، نخبگان فرهنگی، نویسندگان و ناشران این شهرستان می‌توان نشست کاربردی را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار کرد تا راهکارهایی برای ترویج فرهنگ مطالعه ارائه شود.
 متقی نقش آموزش و پرورش را ترویج فرهنگ مطالعه مهم دانست.
 در ادامه حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن قدردانی از خیرین در حوزه توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی این استان گفت: با توجه به شرایط فعلی حاکم برکشور ازلحاظ مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا مانند سنوات گذشته نیازمند حمایت خیرین در این حوزه هستیم.
 وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به‌روز در شکل یک کتابخانه مجهز استاندارد درشأن مردم این شهرستان، پیگیری برخی از نیازهای موجود کتابخانه‌ها در جهت پویا وزنده نگه‌داشتن این مکان‌های فرهنگی توسط خیرین می‌تواند موجب تقویت حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شود.
حسن نورمحمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز با اشاره به این مطلب که پنج باب کتابخانه نهادی بعلاوه یک باب کتابخانه مشارکتی در این شهرستان وجود دارد افزود: ۱۰۸ هزارو ۸۲۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد وبه چهار هزارو ۵۳۰ نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌شود.
 وی از فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتابداران در طول سال خبر داد و گفت: در شرایط فعلی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این فعالیت‌ها توسط کتابداران در فضای مجازی برگزار می‌شود.
 وی معرفی کتاب، ارائه خلاصه کتاب، قصه‌خوانی، معرفی نویسندگان شاخص و ارائه برخی دوره‌های آموزشی شامل: آموزش کاردستی در خانه، فرزند پروری، آموزش روخوانی قرآن و خوشنویسی و نقاشی را ازجمله فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها دانست.
نورمحمدی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کتابخانه‌ها تدابیری اندیشیده شده است افزود: ضدعفونی کردن کتابخانه‌ها، نصب حائل مخصوص بین میز و مراجعین، تأمین ماسک، شیلد و مواد ضدعفونی دست برای کتابداران و قرنطینه کردن کتاب‌ها برگشتی به مدت یک هفته ازجمله اقدامات بوده است.
 شایان‌ذکر است: در این نشست به‌پاس همکاری شهرداری گرمسار با اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لوح سپاس و قدردانی به یاسر عربی شهردار گرمسار اهدا ء شد.

48

کد خبر 1420524

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان کتابخانه های عمومی این شهرستان انجمن کتابخانه های عمومی کتاب و کتاب خوانی بیماری کرونا فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایبادگفت:نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

حسن سالاری افزود: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را داردهم گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی