Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:29:37 GMT

ترم جدید دانشگاه پیام نور چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۴۱۰

ترم جدید دانشگاه پیام نور چگونه خواهد بود؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های دانشگاه پیام نور خراسان رضوی را تقویت کردیم که اگر مشکلاتی در ترم گذشته وجود داشت، در ترم مهر رفع شود و بتوانیم بهترین بهره‌وری را داشته باشیم. 

دکتر عزیزاله نژادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه دانشگاه پیام نور در ترم آینده، اظهار کرد: سعی کردیم مسائل آموزشی را با شرایط حال حاضر منطبق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته دانشگاه پیام‌نور سبک نیمه حضوری خود را داشته است، اما با آمدن ویروس کرونا، اقدامی که دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه‌ها انجام دادند، این بود تا زیرساخت‌هایی را در رابطه با آموزش به روش مجازی فراهم کنیم تا با کمترین اذیت، این آموزش‌ها را آغاز کنیم و خوشبختانه این آمادگی از گذشته با دانشگاه پیام‌نور بوده است. 

وی افزود: با شرایط به وجود آمده کلیه کلاس‌ها را بدون استثناء الکترونیکی برگزار کردیم و به نوعی همه کلاس‌های حضوری الکترونیکی شدند. در گذشته دانشجویان می‌توانستند به صورت اختیاری در کلاس حاضر شوند و هیچ اجباری برای حضور در کلاس نداشتند، اما با توجه به مجازی بودن کلیه دروس می‌توانند در هر مکانی که حضور دارند به سیستم وصل شوند و از شرایط به وجود آمده استفاده کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی تصریح کرد: در ترم گذشته تقریباً ۱۲ هزار کلاس آموزشی مجازی را در سطح استان برگزار کردیم که عدد نسبتاً خوبی برای این شروع بود. برای اولین بار در تابستان  کلاس‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد و برای تعداد اندکی از دانشجویان هم، دروس را خودخوان کردیم و کلاس‌ها در تابستان به این صورت برگزار می‌شود. 

وی عنوان کرد: کلاس‌های عملی مانند گذشته برگزار نمی‌شود؛ چراکه شرایط کرونا اجازه نمی‌دهد. اما با رعایت پروتکل‌ها دروسی که باید حتماً عملی برگزار شوند را در ترم مهرماه برگزار خواهیم کرد. ما زیرساخت‌های دانشگاه را تقویت کردیم که اگر مشکلاتی در ترم گذشته وجود داشت، در ترم مهر رفع شود تا بتوانیم بهترین بهره‌وری را داشته باشیم. 

نژادعلی در خصوص بازخورد دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی اضافه کرد: دانشجویانی که نسبت به درس خود هدفی در آینده ترسیم کرده بودند، با این شرایط کنار آمدند و به هر صورت مسیر خود را در این مورد پیدا می‌کردند، اما طبیعی است که عده‌ای هم به دلیل سرعت پایین اینترنت، آگاهی نداشتن از نحوه استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و ... با مشکلاتی روبرو بودند و نارضایتی‌هایی را داشتند.

وی در رابطه با ارزیابی اساتید در آموزش‌های مجازی خاطرنشان کرد: اساتید در آموزش‌های مجازی اذیت شدند و کار برای آنها سخت بود؛ چراکه این سبک از تدریس مستند می‌شود، اما در عین حال برای آنها از ابعاد مختلف مورد قبول بود و اگر سیستم‌های اینترنتی سرعت بالاتری داشته باشد، برای دانشجویان و اساتید نیز بهتر خواهد بود. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی در خصوص طرح ساماندهی مراکز دانشگاه پیام‌نور گفت: طرح ساماندهی، مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است که آن را وزارت علوم ابلاغ و مکلف کرده است که آمایش و ساماندهی را در کل آموزش عالی داشته باشد. منطقه‌بندی کردیم و این طرح فرمولی دارد که اگر این شرایط را در شهری نداشتیم، دانشجویان را به نزدیکترین مرکز که رشته مورد نظر دانشجو را دارد، هدایت کنیم تا کیفیت آموزشی مطلوب برای آنها اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: در شرایط قبل از کرونا فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی مانند جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را در کشور داشتیم و دانشگاه‌های مختلف کشور برحسب شرایطی که داشتند، دعوت ما را قبول و در مسابقات و جشنواره‌ها شرکت می‌کردند. با توجه به شرایط به وجود آمده آموزش‌های الکترونیکی از کیفیت بهتری برخوردار بود، اما در زمینه فرهنگی کمتر کار شد.

نژادعلی اظهار کرد: برگزاری فعالیت‌های فرهنگی به صورت حضوری بهتر از غیرحضوری است، اما به هر حال مسابقاتی را در رشته‌های مختلف به صورت مجازی برگزار کردیم و باید بیشتر به این سمت برویم و به تدریج این تجربه را نیز کسب کنیم و چون دانشگاه مجازی هستیم قطعاً پیشروتر خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه پيام نور دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور خراسان رضوی آموزش مجازی آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه پیام نور خراسان رضوی آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام علی دانش افروز قدردانی و حجت الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان به عنوان سرپرست جدید نهاد نمایندگی در این دانشگاه معارفه شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در این مراسم گفت: مأموریت های این نهاد در دانشگاه ها، رشد بینش سیاسی، حمایت و هدایت فکری تشکل های دانشجویی و دانشگاه و تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی است

حجت الاسلام نبوی بر جهاد تبیین در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: حضور روحانیون بین دانشجویان به منظور راهنمایی و ارشاد فکری و اخلاقی از وظایف روحانیت در دانشگاها است.

حجت الاسلام افلاکیان، مسئول جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور همدان هم مهمترین راهبرد این نهاد در دانشگاه را ایجاد دانشگاه اسلامی در مبحث تعلیم و تربیت و آموزش کشور دانست.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین