Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صفائی فرد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ۲۷۱ نفر در چهار ماهه اول امسال به علت حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه پارسال ۳۲۲ نفر بود.

او افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در این مدت در استان ۲۳۱ نفر مرد و ۴۰ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۳۹ درصد نسبت به چهار ماه پارسال کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۱۸۱ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۶۳ نفر در مسیر‌های درون شهری و ۱۰ نفر در جاده‌های خارج از استان بوده است.

صفائی فرد همچنین گفت: در طی چهار ماهه گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۴ هزار و ۸۱۷ نفر بوده است که از این تعداد ۳ هزار و ۶۶۶ نفرمرد و بقیه زن بودند.

او گفت: میزان مصدومان سوانح رانندگی در استان در چهار ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی آذربایجان شرقی حوادث رانندگی حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۵ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و تحقق آن را به‌عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در نوروز (۱۴۰۳)، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد. تحقق هدف‌گذاری کاهش ۱۰ درصدی برنامه هفتم توسعه به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پر تصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات، به اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی‌های فوری به سانحه‌دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع‌تر آن‌ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، است.

بذرپاش عنوان کرد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل «سامانه سپهتن» که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توأمان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود.

کد خبر 6084086 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات