Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت: در تولید واکسن کرونا به مراحل پیشرفته ای رسیده ایم و در حال عبور از مرحله آزمایش حیوانی قرار داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سعید نمکی در جلسه با وزرای بهداشت مدیترانه شرقی که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های کشور در تولید واکسن کرونا،‌ افرود: فاصله گذاری ها و استفاده از ماسک، کاهش مرگ و میرها را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اوج گیری کرونا و آنفولانزا در دو فصل پیش رو، ابراز امیدواری کرد: برای همه گیری کرونا بویزه در پاییز و زمستان که آنفولانزا هم خواهیم داشت آمادگی برای پاسخگویی را بوجود آوریم.

  عادی انگاری سبب افزایش شیوع کرونا شد
دکتر نمکی با اشاره به اينكه در ارديبهشت كاهش ابتلا و مرگ و مير ابتلا به كوويد ١٩ را با وجود تمام تحريم ها شاهد بوديم گفت:متاسفانه با عادي انگاري اوضاع شاهد افزايش ابتلا بوديم.
وي با اشاره به اينكه بارها تاكيد كردم كه اين ويروس را ويروس ساده نبينيم شايد در دقيقه٩٠ گل بخوريم اين اتفاق بگونه اي روي داد كه با سهل انگاري مردم و برخي دستگاهها شاهد خيز دوباره بيماري شديم.

وزير بهداشت با ابراز تاسف از شهادت تعدادي از مدافعان سلامت گفت: براي اينكه بتوانيم مرگها راكاهش دهيم تعدادي از همكارانمان را از دست داديم.
وي با اشاره به كاهش موارد بستري و مرگ به علت ويروس كوويد١٩ در روزهاي اخير، افزود:اين كاهش حاصل توجه مردم به موارد پيشگيري و تلاش مدافعان سلامت است، هرچندهنوز مدافعان سلامت در تمام بخشهاي بهداشتي درماني با تمام تلاش عاشق خدمتند اما شرط مروت نيست اين فشار سنگين به علت ساده انگاري مردم افزايش يابد.


پیشنهاد جریمه برای قانون شکنان کرونایی
وي گفت:وقتي رهبر عزيزمان ميفرمايند من از ان پرستار زحمتكش خجالت ميكشم، من به عنوان وزير بهداشت بايد ذوب شوم از خجالت خانواده عزيزان مدافع سلامت كه در اين راه شهيد شدندچرا كه اين از دست دادنها به علت عادي انگاري اوضاع خيلي دردناك است.
وي با بيان اينكه فشار جريمه براي كسي كه قانون بشكند و شیوه نامه ها را رعايت نكند در نظر داريم ، تاكيد كرد: خواهش دارم مردم در اعتلاي رفتار بهداشتي شان تلاش كنند و همه دستگاهها به ياري همكاران ما در اين شرايط بيايند تا با شكست شیوه نامه ها دوباره مشكلات را افزايش ندهند.


مقابله با کرونا با ابتکارات ملی آغاز شد
وی افزود:‌ من با شرح وظیفه تعیین شده برای این گروه مهم وزرای کشور‌های عضو کاملا موافق بوده و از ان خمایت میکنم با بیان این مطلب که تقویت خدمات ضروری بهداشتی هدف هر نظام بهداشتی بوده که از نظر من باید در اولویت شرح وظایف گروه قرار گیرد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ایران در هفته اول همه گیری شاهد کاهش شدید میزان ایمن سازی در برابر بیماری بودیم گفت:با تلاش دست اندرکارانن معاونت بهداشت یک ابتکار ملی شروع شد و از تمام امکانات موجود در محلات استفاده شد بطوریکه در ماه می٢٠٢٠این کاهش برعکس شد و مفتخرم الان اعلام کنیم در کنار خدمات ضروری بهداشتی ایمنی سازی در٣١ استان کشور به طور درستی انجام گیرد.
وی با ارائه پیشنهاد یک جلسه مجازی ویژه برای اخذ تایید کلیه وزرای بهداشت و محول نمودن وظایف ان‌ها درمورد برنامه پیشنهادی برای مبارزه با کووید١٩واجرای آن گفت:این چارچوب پیشنهادی برای همکاری در چهار بخش -آگاهی از مخاطرات و مشارکت اجتماعی و پیشگیری و کنترل عفونت—پوشش همگانی سلامت و مراقبت اولیه بهداشتی —حاکمیت-امنیت سلامت و اجرای چنین ابتکاری برای پاسخگویی به کووید ١٩نیازمند داشتن ارتباطات و پیگیری‌های مداوم فعال و متعهدانه مشترک می‌باشد.


مشارکت منطقه ای برای شکست کرونا
دکتر نمکی افزود:امیدوارم و حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد که ابتکار مدیر منطقه منتج به مشارکت مبتنی. بر نتیجه میان کشور‌های همسایه شود.
وی افزود:جزئیات برنامه مشارکت در سطح کشور‌ها می‌تواند توسط دفتر منطقه مدیترانه شرقی بررسی و بعداً مورد بحث قرار گیرد.
وزیر بهداشت ادامه داد:با توجه به توالی بالا و تاثیرات وضعیت‌های اضطراری در منطقه مدیترانه شرقی، پیشنهاد می‌شود سازمان جهانی بهداشت حضور خود را با تقویت و تشکیل ظرفیت مدیریت برای حمایت از کشور‌های عضو اصلاح نماید.
وی گفت:برنامه کشور‌ها جائیکه ایران، عراق، پاکستان و افغانستان تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت با هم همکاری می‌نمایند، باید در کشور‌های مختلف منطقه گسترش یابد.
دکتر نمکی افزود:این همکاری باید به تقویت آمادگی و پاسخگویی به کووید-۱۹ منجر شود و امیدوارم این همکاری منجر به استقرار مراقبت‌های اولیه بهداشتی و مشارکت فعال جامعه در راستای همکاری‌های بین بخشی شده و دسترسی جهانی به خدمات ضروری سلامت را تضمین نماید.
وی خطاب به مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرقی گفت:با توجه به نحوه پاسخگویی چند بعدی به کووید-۱۹ از دفتر منطقه مدیترانه شرقی درخواست دارم که برنامه‌های اجرایی خود را با هماهنگی هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل، آژانس‌های مرتبط سازمان ملل نظیر یونیسف، صندوق جمعیت ملل متحد، برنامه سازمان ملل در زمینه ایدز، کمیساریای پناهندگان ملل متحد و برنامه غذایی ملل متحد انجام دهد.
وی گفت:درخواست دارم نتایج این ابتکار را در شصت و هفتیمن اجلاس کمیته منطقه‌ای که قرار است در اکتبر ۲۰۲۰ برگزار گردد ارائه فرمایند. برچسب ها: وزیر بهداشت ، تولید واکسن کرونا ، مراحل پیشرفته ، مرحله آزمایش حیوانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر بهداشت تولید واکسن کرونا مراحل پیشرفته تولید واکسن کرونا مدیترانه شرقی وزیر بهداشت دکتر نمکی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا