Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@16:44:46 GMT

تشدید برخورد با گرانفروشی اپراتور‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۶۸۵

معاون اول رئیس جمهوری با ارسال نامه ای به ۳ وزارتخانه، برخورد با گرانفروشی اپراتور‌ها در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "اسحاق جهانگیری" امروز (سه‌شنبه) در نامه‌ای به وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داد تا براساس مصوبه جدید رگولاتوری برای برخورد با گران‌فروشی اپراتورها، با شرکت‌های متخلف در این زمینه برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه با اشاره به جلسه هیات وزیران در ۱۵ مردادماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه ارتباطات، اقتصاد، اطلاعات سازمان برنامه بودجه و به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات (مصوب ۱۳۹۲) اجازه برخورد وزارت ارتباطات با گرانفروشی اپراتور‌ها را داده است.

جهانگیری با مخاطب قرار دادن وزارت‌خانه‌های ارتباطات، اقتصاد، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و استناد به مصوبه ۳۰۴ تاکید کرده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را در صورت عدم رفع تخلف از مقررات تعرفه‌ای، ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان ابلاغ به دارنده پروانه و تا زمان رفع کامل تخلف به ازای هر روز تاخیر در رفع هر تخلف، تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده جریمه کند.

بیش از یک ماه است که بسته‌های پرکاربرد از سبد کاربران اینترنت حذف شده و گران‌فروشی اپراتور‌ها صدای اعتراض آن‌ها در فضای مجازی را درآورده است. پس از گذشت حدود پنج هفته از آغاز گرانفروشی بالاخره این مساله توسط دولت تعیین تکلیف شد.

بر اساس این مصوبه اگر اپراتوری سالانه ۱۷هزار میلیارد درآمد داشته باشد، یک دهم درصد این درآمد را به صورت روزانه و تا پایان دروان تخلف باید به عنوان جریمه پرداخت کند. باتوجه به صورت‌های مالی اپراتور‌ها این عدد تقریبا به روزی ۱۷ میلیارد تومان می‌رسد.

البته این جریمه صرفا از سوی تنظیم مقررات صورت گرفته و پرونده گران‌فروشی در تعزیرات هنوز باز است. برچسب ها: اوپراتور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اوپراتور اپراتور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

امتداد - دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران به همراه اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک در مراسم دیدار نوروزی دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافتند و ضمن تبریک سال نو و عید نوروز، برای ایشان و خانواده بزرگ ارتباطات کشور، سالی توام با موفقیت و سربلندی مسئلت نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ در حسینیه پیامبر اعظم (ص) وزارت متبوع برگزار شد، دکتر زارع پور و هیات همراه با مدیران، کارکنان، متخصصان و فعالان خانواده ارتباطات کشور دیدار کردند و فرا رسیدن سال جدید را به آنان، تبریک گفتند و در ادامه دکتر زارع پور در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه خانواده بزرگ ارتباطات کشور در سال ۱۴۰۲ در بخشهای مختلف خوش درخشید و به دستاوردهای خوبی دست یافت که از جمله آن می توان به تصویب اساسنامه پست بانک ایران اشاره داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟