Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:44:29 GMT

تونل مترو قم تا ۸ ریشتر زلزله مقاوم است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۹۳۴

تونل مترو قم تا ۸ ریشتر زلزله مقاوم است

گروه استان‌ها-معاون شهردار قم گفت: در تونل و ایستگاه‌های مترو قم ایمنی در حدی بوده که در صورت وقوع سیل و زلزله تخریبی رخ نمی‌دهد و زلزله هشت ریشتری برای آن پیش‌بینی‌شده است. - اخبار استانها -

عباس حلوایی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم موضوع فرونشست‌های زمین در میدان کشاورز را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: تأسیسات میدان کشاورز بیش از 20 سال طول عمر داشته و متأسفانه با حوادث مختلف شاهد فرونشست در این میدان و خیابان منتهی به آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خاک این منطقه نیز مناسب نیست، ابراز کرد: طبق کارشناسی‌های دقیق، عوامل مؤثر در بروز حادثه نشست زمین در خیابان کشاورز قم در ماه‌های ابتدای سال جاری احصاء شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه چند عامل در این حادثه دخیل بوده که بارندگی چند ساعته و نفوذ آب از فضای سبز و انهار سطحی و خود فاضلاب با عمق 5 متر سبب نشست شد، عنوان کرد: با ورود خودرو این زمین شکست و فرو ریخت، در این محدوده لوله‌های آب و فاضلاب سبب شستشوی خاک شده که این موضوع سبب بزرگ شدن حفره شده بود.

وی تصریح کرد: در روند اجرای این پروژه، در اکثر نقاط ابزار دقیق در سطح تونل و ایستگاه دارند و کدها نقشه‌برداری می‌شود و زمانی که افزایش نشست پیش‌بینی و رصد شود بلافاصله آن قسمت بسته و ایمن می‌شود، ما در چند نقطه نشست داشتیم که بلافاصله منطقه محصور شد و با تزریق بتن و جلوگیری از نشر آب میزان خسارات و تلفات اندک بود .

فاز نخست مترو قم تا پایان امسال افتتاح می‌شودفرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا: فاز نخست مترو قم تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسدسهم تخصیص‌یافته به شهرداری برای احداث و تکمیل مترو قم ناچیز است

حلوایی زاده یادآور شد: در روند اجرای این پروژه یک مشاور اخذ شد تا برداشت از سطح مسیر به عمق 16 متر، حفره‌ها رصد، لکه‌برداری و شناسایی شود تا با احصای آسیب احتمالی رفع خطر شود.

وی با اشاره به اینکه در تونل و ایستگاه‌ها ایمنی در حدی بوده که در صورت وقوع سیل و زلزله تخریبی رخ نمی‌دهد و زلزله هشت ریشتری برای آن پیش‌بینی‌شده است، گفت: تونل مترو از نقاط حساس بوده و ضریب امنیت بالایی دارد و به‌هیچ‌وجه این سازه‌ها دچار خرابی نمی‌شوند و مقاوم‌ترین سازه‌های درون زمینی است اما تاج پروژه به دلیل خاک دست‌خورده و نشست فاضلاب زیاد می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: عمر سازه‌های فاضلاب زیاد بوده و سبب نشست می‌شود؛ تدابیری در اجراییات در نقاطی که احساس خطر شود اندیشیده شده و با اجاره برخی از منازل در اطراف، خالی از سکنه شده تا حادثه‌ای رخ ندهد و در مسیر شاهد اتفاقاتی ازاین‌دست نباشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های زیربنایی پای‌کار بودند و بخش عمده‌ای از تأسیسات با همراهی آن‌ها شکل گرفت در آینده نزدیک ایستگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد که البته کاری سخت و هزینه‌بر است و هر متر تونل در حال حاضر بالغ‌ بر 600 میلیون تومان و هر ایستگاه بالغ‌ بر 80 میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیزات رقمی جداگانه دارد.

انتهای پیام/457/ح

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... دهکده اقتصاد مقاومتی در قم احداث می‌شود قم| نیروی انتظامی به دنبال پلیسی در تراز انقلاب اسلامی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دهکده اقتصاد مقاومتی در قم احداث می‌شود قم| نیروی انتظامی به دنبال پلیسی در تراز انقلاب اسلامی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۲ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۳ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۴ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۷ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۸ ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار استانها نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): عظمت ملت ایران را نباید تحریف کرد / دنیا چاره ای جز پذیرش قدرت انقلاب اسلامی ندارد مهمترین اخبار تسنیم در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مترو قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک نرخ کرایه‌ها و بلیت مترو در سال جدید

اینفوگرافیک نرخ کرایه‌ها و بلیت مترو در سال جدید

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • ببینید | درخواست انسیه خزعلی از زنان فلسطینی: می‌خواهم همچنان مقاوم باشند
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • اینفوگرافیک نرخ کرایه‌ها و بلیت مترو در سال جدید