Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@22:24:32 GMT

میزبانی فرابورس از اولین شرکت زراعی در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۹۷۰

میزبانی فرابورس از اولین شرکت زراعی در سال ۹۹

امروز سه‌شنبه (۲۱ مرداد) فرابورس ایران، هشتاد و چهارمین نشست «یک دیدار، یک عرضه» خود را به مناسبت عرضه اولیه ‏شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد «زملارد» برگزار کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرا بورس ایران، «حسین معصومی» در نشست خبری زملارد به عنوان دهمین عرضه اولیه امسال فرا بورس گفت: سرمایه این شرکت اکنون ۳۰۰ میلیارد تومان است و از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سهامداران عمده این شرکت را معرفی کرد و گفت: ۹۹.۹۹ درصد از ۳۰۰ میلیون سهام شرکت زملارد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین است و شرکت‌های کشت و دامداری فکا، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سرمایه‌گذاری هامون شمال و کارگزاری رسمی بیمه تأمین آینده هر کدام دارنده ۱۰۰۰ سهم زملارد هستند.

مدیرعامل این شرکت در ادامه سود هر سهم شرکت ملارد شیر در سال ۹۸ را ۶۰ تومان اعلام کرد و اظهار کرد که پیش‌بینی شده سود هر سهم زملارد در سال ۹۹ به ۸۴ تومان برسد.

معصومی از مزایای رقابتی شرکت ملارد شیر را موقعیت مکانی و جغرافیایی آن در استان البرز به دلیل نزدیکی به بازار مصرف شیر خام کشور یعنی کارخانه‌های لبنی معتبر، دانست و افزود: با توجه به اینکه کیفیت شیر این شرکت مورد تأیید شرکت‌های لبنی معتبر است، همواره تقاضا برای شیر تولیدی زملارد وجود دارد. علوفه مورد نیاز شرکت ملارد شیر نیز از استان‌های قزوین، کرمانشاه، همدان و البرز تأمین می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست، سرانه مصرف شیر در دنیا و ایران را مقایسه کرد و گفت: سهم ایران از ۸۵۰ میلیون تُن شیر تولیدی در دنیا، بیش از ۹ میلیون تن در سال یعنی معادل حدود یک درصد است و رتبه اول در زمینه تولید شیر در جهان نیز به کشور هند اختصاص دارد.

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد که سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور ما بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم بوده و نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است در حالی که این سرانه در کشورهای توسعه‌یافته بین ۳۰۰ تا ۳۷۰ کیلوگرم است.

قرار است ۱۵ درصد از کل سهام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر عرضه اولیه شود که ۳۹ میلیون سهم در دامنه قیمتی ۲۰۰۰ تا ۲,۱۰۰ تومان به عموم خریداران عرضه می‌شود و ۶ میلیون سهم نیز شنبه به صندوق‌ها اختصاص می‌یابد. زمان ثبت سفارش برای شرکت در این عرضه نیز از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۷:۰۰ امروز بیست‌ویکم مردادماه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 438368

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بورس فرابورس بازار سرمایه سازمان بورس اوراق بهادار بازار بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ملارد شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مزایده اموال منقول با عرضه ۷هزار تن چای برگزار شد

ایزدی، مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان تهران در نشست خبری امروز خود گفت:  اولین مزایده  اموال منقول و غیر منقول در سال ۱۴۰۳ به ارزش ۴هزار میلیارد تومان در مجموع برگزار می شود.

وی افزود: اولین مزایده اموال منقول از سوم اردیبهشت ماه تا ۱۱ اردیبهشت ماه تعداد ۲۱۵ پارتی کالا بارگذاری شده است که از این میزان ۷ هزار تن چای با تاییده سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد بارگذاری شد و از  تمامی این چای ها ظرف مدت ۴۰ روز نمونه گیری های سختی از آن صورت گرفت.

وی افزود: از سوم تا ۱۱ اردیبهشت ماه مزایده ۲۷۸ و مزایده غیر منقول ۱۱۴۹ است و در سامانه ستاد ایران برگزار  می شود.

او اظهار کرد: به تمامی تولید کننده های چای فرصت دوماهه برای تسویه مبالغ خود  داده شده است که با تاییده وزارت جهاد کشاورزی و قرار دادن وثیقه بتوانند مبالغ را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد : ارزش این مزایده هزار و۱۹۵ میلیارد تومان است که  ۱۰۰ میلیارد تومان  آن کالاهای دیگر است و مابقی چایی است .

وی از برگزاری مزایده اموال غیر منقول هم خبر داد و گفت:  ۲هزار ۷۹۱ میلیارد تومان که این میزان از عرضه غیر منقول  به  ویژه ملک بی سابقه بوده است که بخش زیادی از آن پرونده سادات خوزستان است همچنین چند ملک سنگین از جمله زمین ۱۸هکتاری و ۶۵۰ متری زعفرانیه،  چند آپارتمان هم   از جمله موارد عرضه شده  در این مزایده است و شرایط ویژه از جمله پرداخت اقساطی هم امکان پذیر شده است.

ایزدی یادآور شد: هفته ای سه بار مزایده  خرده فروشی انجام می دهیم و برخی از دستگاه ها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره هم پیگیر  شیوه برگزاری  مزایده خرده فروشی بودند.

وی با بیان اینکه کالاهای از ابتدای سال گذشته تا انتهای آن در حوزه فروش کالا و فروش منقول کالا سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان در استان تهران کالا فروختیم اما در سال گذشته ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است گفت: در سال ۱۴۰۰،  ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است همچنین در غیر منقول ۱۴۰۲   ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است و ۱۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ ۱۹ میلیارد تومان  در مجموع فروش منقول و غیر منقول ۱۳۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۱ ، ۴۸۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی  به بخش اعاده کالاهای متروکه اشاره کرد و گفت: ۵هزار ۱۴۰ میلیارد  تومان در سال ۱۴۰۲ اعاده کالا کردیم و در سال  ۱۴۰۱  ۲هزار ۴۹۰ میلیارد تومان بود  در سال ۱۴۰۱ بوده است که در سال ۱۴۰۰، ۳۴۰میلیارد انجام شد.

مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان تهران  بیان کرد: بخش عمده ای از اعاده کالاها در حوزه خودروهای سنگین و تجهیزات و ماشین آلات راهداری بود که بخش عمده ای از آنها  اعاده شد.

وی افزود:سال ۱۴۰۲ ۱۴۳۵ میلاد تومان کالاهای استردادی داشته ایم که  ۷۶ درصد رشد داشته است و در سال ۱۴۰۱ ، ۶۷۱ میلیارد تومان پرونده های استردادی داشته ایم .

ایزدی بیان کرد: در مجموع انهدام ۲۷۲ میلیارد در سال ۱۴۰۲ بوده و ۳۹۰ میلیارد تومان انهادم  در سال ۱۴۰۱ داشته ایم و در سالی که شروع کردیم بخش عمده ای از کالاهای گمرک امام بود .

وی افزود: ۱۰ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان ارزش پرونده های ما در سال ۱۴۰۲ بوده و در سال ۱۴۰۱ ۹۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

او گفت: ۲هزار ۱۷۱ پرونده قاچاق در سال ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۱ ۱۹۰۰ پرونده داشته ایم ومجموع پرونده ۱۴۰۲ ۱۸ هزار میلیارد تومان ارزش پرونده ما بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با توجه به آنکه حجم زیادی از پرونده های متروکه  گمرک امام خمینی بوده ما شاهد تشکیل بسیار زیاد ی از پرونده های متروکه بوده ایم.

ایزدی با بیان اینکه  در حوزه تشکیل پرونده قاچاق هزار ۴۳ درصد و در پرونده متروکه ۱۳۲ درصد رشد داشته ایم گفت: در حوزه فروش ۱۸۰ درصد ارزش ریالی رشد داشته ایم و در بحث واگذاری رشد داشته ایم. 

راه اندازی سامانه جامع کالا تا ۱۰ روز آینده 

وی افزود: در بحث فروش رتبه غیر منقول رتبه اول استان را داشته ایم و در بحث منقول رتبه ۴ را داریم و بعد از تعداد ردیف کالاهای رتبه دوم را داریم .

رئیس سازمان  اموال تملیکی استان تهران  بیان کرد: بخش عمده ای از کالاهای قاچاق در استان تهران کالاهای ریز بوده است و حدود  ۲۳هزار پرونده در این بخش داشته ایم .

ایزدی تاکید کرد: سامانه جامع اموال‌ تملیکی در استان تهران اجرا شده است و تا ۱۰ روز آینده اجرا می شود  و طبق تصمیماتی که گرفته شده و مصوبه خود ریاست جمهوری بود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • اولین مزایده اموال منقول با عرضه ۷هزار تن چای برگزار شد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس شروع شد
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد