Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@21:27:23 GMT

افزایش غیرمجاز قیمت لبنیات

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۰۲۴

افزایش غیرمجاز قیمت لبنیات

کارشناس بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی گفت:تولیدکنندگان لبنیات بدون داشتن مجوز، قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد اخوان، کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بیش از یک ماه گذشته مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور به دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده ابلاغ شد و ما در سازمان صمت مکلف بر نظارت به قیمت‌های اجناسی شدیم که قیمت مصوب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در همین راستا همکاران من در بازرسی سازمان صمت، بر اساس بازدیدهای میدانی خود، شاهد بودند که اکثر کالاها قیمت مصوب آن اجرایی می‌شود، اما پس از ۱۰ روز قیمت شیر خام افزایش یافت با این وجود قیمت مصوب لبنیات تغییری پیدا نکرد، اما تولیدکنندگان محصولات لبنی به دلیل اینکه قیمت شیر خام افزایش یافته است مجبور به بالا بردن قیمت محصولاتی شده است که قیمت مصوب ندارند.

کارشناس بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: تولیدکنندگان محصولات لبنی در چند هفته گذشته محصولاتی که قیمت مصوب ندارند را بیشتر تولید کرده و با قیمت بالاتری به فروش رسانده‌اند درحالیکه تولیدکنندگان لبنیات مجوز افزایش قیمت‌ها را نداشتند در همین خصوص گزارشی تهیه شد و به سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات حکومتی ارسال شد.
اخوان بیان کرد: برای اصلاح قیمت لبنیات نمی‌توان به صورت استانی عمل کرد، زیرا این افزایش قیمت در سراسر کشور رخ داده است و باید به صورت کشوری این موضوع حل شود، اما با این وجود اکیپ‌های نظارتی ما سرکشی‌های مداومی از دامداری‌های سطح استان دارند و با دامداری‌هایی که شیر خام خود را گران‌تر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند برخورد جدی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازرسی سازمان سازمان صمت قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند