Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل حسنی، سه‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان لارستان افزود: رسانه‌ها باید در انجام رسالت ذاتی و خبری خود با اشراف اطلاعاتی بیشتری در مورد مسائل گوناگون و شرایط کشور، منطقه و جهان به بیان و انعکاس اخبار بپردازند.

فرماندار ویژه لارستان بیان داشت: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و با توجه به نقش تعیین کننده در جهت دهی به افکار عمومی باید از دامن زدن به برخی مسائل و رویکردهای آسیب‌زای منطقه‌ای نیز پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، همچنین از رسانه‌ها خواست تا هرگونه رفتار و رویکرد افراط گرایانه منطقه‌ای و ضد توسعه را نفی و وحدت، انسجام و برجسته سازی وجوه مشترک به جای تفرقه و دوگانگی‌ها را در اولویت کار رسانه‌ای خود قرار دهند.

فرماندار ویژه لارستان، بر ضرورت هم‌افزایی و ارتباط دو سویه و نزدیک مدیران اجرایی و روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها تاکید و بیان کرد: مجموعه مدیریت اجرایی این شهرستان از نقدهای سازنده، تاثیرگذار و دلسوزانه رسانه‌ها استقبال خواهد کرد، ضمن اینکه مرز بین نقد و تخریب نیز باید رعایت شود.

حسنی ادامه داد: بیان مشکلات و بازتاب دغدغه‌های مردم، با ناامید کردن و ایجاد یاس در دل آنان تفاوت فاحش دارد از این رو باید مراقب باشیم با برخی سهل انگاری‌ها، تخریب‌ها و رفتارهای افراطی، خدمات و اقدام‌های نظام و دولت، خدشه‌دار نشود.

فرماندار ویژه لارستان افزود: رسانه‌ها باید با اجتناب از تخریب و دوری از یکجانبه‌گرایی در طرح مشکلات، ضمن نقد منصفانه و سازنده، برای تقویت روحیه همبستگی و ایجاد نشاط و امید در جامعه نیز تلاش کنند. 

حسنی، با اشاره به برخی انتقادها در مورد مصوبات ستاد کرونا و تعطیل نکردن فعالیت‌های اقتصادی در این شهرستان، گفت: به هیچ وجه قائل به رویکردهای تحکمی و برخوردهای دستوری نیستم و این دیدگاه مدیریتی را همواره و با جدیت دنبال خواهم کرد.

وی، به بعضی از مصادیق در این زمینه نیز اشاره و بیان کرد: برخی رفتارهای منطقی و حرکت بر مدار اعتدال نباید به معنای ضعف و بی قانونی تلقی شود.

حسنی، همچنین خواستار ساماندهی فعالیت برخی از سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال های غیرمجاز در شهرستان لارستان شد.  

رسانه‌‍‌های حرفه‌ای و رسمی باید تقویت شوند

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان نیز در این نشست گفت: تقویت رسانه‌های رسمی، تکلیفی بر دوش مدیران، مردم و نهادهای خصوصی و اقتصادی است.

مجید حجتی، با اشاره به اینکه پدیده انفجار اطلاعات از شاخص‌های مهم عصر حاضر است و سرعت انتقال اخبار و اطلاعات بسیار بالاست، اظهار داشت: به هر میزان شمار رسانه‌های حرفه‌ای و قدرتمند در جامعه افزایش یابد، جریان اطلاعات مسیر درست خود را طی می‌کند و شاهد آشفتگی اخبار، مهم شدن خبرهای کم اهمیت و نیز وقوع جریانات پیش‌بینی نشده اجتماعی نخواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه رسالت رسانه، آگاه‌سازی نسبت به مسائل امروز و رویدادهای فردای جامعه است، باید مسوولان ذی‌ربط به موضوع قدرتمندترشدن و افزایش رسانه‌های رسمی و مجوزدار بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

حجتی بیان کرد: ضمن اینکه رسانه‌ها باید برای افزایش تخصص و فن خود تلاش کنند، مردم هم باید برای کسب آگاهی از اخبار و رویدادها از رسانه‌های رسمی و مجوزدار بهره گیرند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، ارتقای سطح آموزش‌های حرفه‌ای خبرنگاران را یکی از اولویت‌های اساسی این نهاد برشمرد و گفت: بتازگی یک کارگاه آموزشی ۲ روزه خبرنویسی، گزارش نویسی و عکاسی در این شهرستان برگزار که با استقبال فروانی از سوی فعالان در رسانه‌ها مواجه شد.

همچنین در این آیین، شماری از خبرنگاران رسانه‌ها در شهرستان لارستان به بیان برخی از مشکلات صنفی خود پرداختند و در ادامه از آنان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها روز خبرنگار تکریم و تجلیل لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار تکریم و تجلیل لارستان فارس روز خبرنگار تکریم و تجلیل لارستان فارس شهرستان لارستان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • اتفاقی تلخ برای ۲ جوان پس از سیل اخیر در جاسک
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • حمله ایران به اسرائیل عزت‌آفرین بود
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان