Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-23@14:34:44 GMT

پرسپولیس - استقلال؛ بی‌تماشاگر، بعد از ۲۶ سال!

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۱۸۸

گوی های قرعه کشی در سازمان لیگ، حکم به یک جدال جذاب دادند. دربی در جام حذفی بدون حضور تماشاگران بعد از ۲۶ سال

ساعتی پیش سازمان لیگ، مراسم قرعه کشی نیمه نهایی جام حذفی را برگزار کرد و چهار تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتور و نفت مسجدسلیمان حریف خود در بازی ماقبل فینال را شناختند. طبق قرعه یک بازی جذاب و دیدنی در این مرحله باید انجام شود؛ شهرآورد پایتخت!

آمار نشان می دهد پرسپولیس و استقلال تاکنون ۹۲ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حتی مسابقات دوستانه اش هم حساسیت و اهمیت بسیار زیادی داشته، حال چه رسد به یک مسابقه نظیر جام حذفی که راهی جز پیروزی در آن وجود ندارد و در پایان بازی قطعا نیمی از ورزشگاه با سرخوردگی راهی خانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واقعیت اینجاست که در همه دربی ها که دو تیم بازی سطح پائینی را ارائه دادند، دلیل این سطح فنی پائین به حضور تماشاگران و حساسیت بیش از حد هواداران نسبت داده می شد. بسیاری از مربیان و بازیکنان پرسپولیس و استقلال طی سال های گذشته در توجیه کیفیت پایین بازی های شان مدعی بودند که حضور پرتعداد هواداران باعث می شد دو تیم با فشار وحشتناک عصبی و استرس بالا به توپ ضربه بزنند. استرس بالا تعداد پاسهای اشتباه را بالاتر می برد و باعث افت کیفیت دربی می شد. حال پس از گذشت این همه دربی به وسعت تاریخ، باید دید در دربی بی تماشاگر، دو تیم می توانند بدون استرس بازی خوبی نمایش بدهند یا نه؟

تردیدی نیست که غیبت تماشاگران روی سکو هیجان بازی را به شدت کم خواهد کرد و در عوض می تواند باعث شود تا بازیکنان با خیالی آسوده تر و بدون فشار روانی سکوها بازی را آغاز و دنبال کنند. اولین و آخرین دربی بی‌تماشاگر به بهمن ماه سال ۱۳۷۳ برمی‌گردد که پس از دربی جنجالی و نیمه تمام، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بازی را در بندرعباس و پشت درهای بسته برگزار کند که آن مسابقه با قضاوت مهدی اخوان با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این در حالی است که البته شهرآورد بندرعباس قانونا باید بدون تماشاگر می‌شد اما گزارش ها حاکی از آن بود که عده ای از تماشاگران بومی (بخوانید مسئولان بومی) به همراه گروهی از سربازان، از روی سکو بازی را دنبال می‌کردند و در تاریخچه دربی ها، برخی چهار هزار تماشاگر برای این بازی بدون تماشاگر در آرشیو ثبت کرده اند و برخی هم 400 تماشاگر. در دهه 80 هم استقلال و پرسپولیس یک بار دیگر از تهران خارج شدند و در روزهای آماده نبودن ورزشگاه آزادی، 20 دی 1381 در تبریز به مصاف هم رفتند که آن بازی هم برنده و بازنده نداشت و یک - یک مساوی تمام شد.

به هرحال 26 سال پیش استقلال و پرسپولیس به خاطر دعوا در دربی جنجالی دی ماه 73، به حکم قانون محکوم به برگزاری بازی بدون تماشاگر و پشت درهای بسته شدند و این بار به حکم کرونا باید پشت درهای بسته با هم بازی کنند.

در این بین نمی‌توان از دوئل فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی هم به این سادگی ها گذشت. استقلال و مجیدی هر چند روی دور افتاده اند اما کیفیت بازی شان چندان چنگی به دل نمی زند. هر وقت ستاره ها راه افتادند، استقلال هم برنده بوده و در آن سمت پرسپولیس یحیی هم با وجود قهرمانی، به زعم اهالی فن، فوتبال خسته کننده ای را ارئه می دهد. کالدرون در زمان کوتاه حضورش پرسپولیس را هجومی و سرعتی کرد اما یحیی رو به بازی محتاطانه آورد و نشان داد بردهای حداقلی و تضمینی را بیشتر از بازی ریسکی دوست دارد.
شاید دربی بدون تماشاگر و مصاف استراماچونی - کالدرون یا برانکو - شفر می توانست زیبا ترین دربی تاریخ را رقم بزند اما حالا باید شاهد جدال مجیدی - گل محمدی پشت درهای بسته باشیم. هرچند بعد از این که استراماچونی و کالدرون ایران را ترک کردند و مربیان ایرانی روی نیمکت سرخابی ها نشستند، فرهاد و یحیی با یکدیگر دیدار کردند که تقابل شان مسابقه ای پرگل، جذاب و هیجان انگیز بود که در پایان برنده ای نداشت و با حساب دو بر دو خاتمه یافت. حالا اما دیگر تساوی وجود ندارد و از بین مربیان ایرانی یکی باید برنده از زمین خارج شود.

در مجموع می توان مدعی شد تقابل پرسپولیس با استقلال در حال حاضر اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. کری های هواداری در هفته ها و ماه های اخیر به اوج خود رسیده و شاید از چارچوب همیشگی نیز خارج شده باشد و حالا یک دربی اضافی می‌تواند تب کری خوانی ها را بیشتر هم کند. استقلالی ها اعتقاد دارند که ۸ قهرمانی پرسپولیس در سال های اخیر به شکلی ناعادلانه رقم خورده و از آن سو پرسپولیسی ها با اشاره به دیدارهای اخیر تیم استقلال، علیه داوری ها انتقاداتی دارند و مدعی هستند دست هایی در کار است که استقلال در جام حذفی قهرمان شود و هر دو تیم به عنوان قهرمان قدم به بورس بگذارند!

این بار استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر و بدون فشار استرس در آزادی به مصاف هم می روند. با این تفاوت که پرسپولیس با توجه به قهرمانی اش در لیگ برتر، با خیال راحت تری بازی می کند.

 

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پشت درهای بسته بدون تماشاگر جام حذفی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت قهرمانی دست استقلال است

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | استقلال با پیروزی مقابل شمس‌آذر قزوین، در کمتر از 24ساعت صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفت ولی شاگردان جواد نکونام برای به‌دست آوردن 3امتیاز این بازی خانگی، شب سختی را پشت‌سر گذاشتند. آنها دقایق آخربازی 2گل از تیم مهمان خوردند و برای اینکه پیروز میدان باشند، فشار زیادی را تحمل کردند. آرش رضاوند درباره این دقایق بازی با شمس‌آذر، رقابت جذاب با پرسولیس برسر قهرمانی و شرایط تیم با همشهری صحبت کرده است. رضاوند مدعی است اگر آبی‌ها روندی را که در پیش گرفته‌اند، ادامه دهند قهرمان لیگ برتر خواهند شد. گفت‌وگوی همشهری با هافبک استقلال را در میکسدزون ورزشگاه آزادی می‌خوانید.

بازی با شمس‌آذر چطور بود؟

بازی هیجان‌انگیز بود، مسابقه‌ای که 5گل داشته باشد قطعا جذاب است و خوشحالیم که با برد تیم ما همراه شد.

در دقایق آخر نزدیک بود برد را از دست بدهید، در آن لحظات استرس نداشتید؟

ما دقایق آخر تمرکز نداشتیم و این باعث شد 2گل بخوریم. همین لحظات می‌تواند یک تجربه بزرگ برای ما باشد تا در بازی‌های بعدی با تمرکز بیشتری بازی کنیم. اگر در این هفته‌ها اشتباهی داشته باشیم، برایمان گران تمام خواهد شد.

رقابت نزدیک و فشرده شما با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی ادامه دارد. فکر می‌کنی استقلال در پایان قهرمان شود؟

سرنوشت قهرمانی دست ماست چون یک امتیاز بیشتر داریم. مهم این است که روند فعلی را ادامه دهیم و اگر همینطور خوب نتیجه بگیریم، قهرمان خواهیم شد. تا آخر لیگ 6 فینال مهم دیگر مانده و حق اشتباه نداریم. باید با کمترین اشتباه و بیشترین تمرکز فوتبال بازی کنیم و به هدف‌مان برسیم.

فکر می‌کنی بازی‌های استقلال سخت‌تر است یا پرسپولیس؟

ما توجهی به بازی‌های تیم حریف نداریم و روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم. در لیگ برتر بازی آسان نداریم و هر تیمی اندازه خودش قدرت فنی دارد. همه حریفان قابل احترام هستند و هیچ حریفی را هم دست‌کم نمی‌گیریم.

برخی می‌گویند چون پرسپولیس صدرنشین نیست، به اندازه استقلال استرس ندارد.

ما تیمی بزرگ هستیم و در هر بازی هم به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم. توجهی به نتایج دیگر تیم‌ها نداریم و تا الان هم خوب نتیجه گرفته‌ایم. دلیلی ندارد استرس داشته باشیم.

چند روز پیش متنی در اینستاگرام منتشر کردی و خبر دادی به کمیته انضباطی دعوت شده‌ای. در این مورد صحبت می‌کنی؟

بهتر است صحبت نکنم. حرفی در این زمینه ندارم.

امسال سبک بازی استقلال مورد نقد قرار گرفته و برخی معتقدند تیم شما تدافعی فوتبال بازی می‌کند و دنبال بردهای اقتصادی است. این انتقاد را قبول داری؟

من این حرف را قبول ندارم و با آنهایی که می‌گویند استقلال تدافعی بازی می‌کند، مخالفم. ما در خط حمله جزو 2 تیم اول لیگ هستیم. شاید دو سه هفته خوب نبودیم ولی درمجموع خوب فوتبال بازی می‌کنیم. نکته مهم دیگر این است که ما می‌خواهیم نتیجه بگیریم و به قهرمانی برسیم.

سپاهان هم که از کورس قهرمانی عقب ماند.

فکر نمی‌کردم سپاهان از کورس قهرمانی خارج شود ولی فوتبال همین است و نمی‌توان اتفاقات را پیش‌بینی کرد. هر تیمی اشتباه کند قطعا ضربه می‌خورد.

این روزها استقلال و پرسپولیس در مورد سود بردن یا ضرر کردن از اشتباهات داوری، حسابی با هم جنگ دارند. در این مورد چه صحبتی داری؟

زیاد دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم. اگر این اشتباهات را محاسبه کنید همه‌چیز مشخص می‌شود.

از عملکرد خودت در این فصل راضی هستی؟

من هیچ‌وقت دنبال سود فردی نیستم. فصل گذشته گل می‌زدم و پاس‌گل می‌دادم ولی آخر سر استقلال قهرمان نشد. برای من قهرمانی استقلال از هر چیزی مهم‌تر است. امسال جزو سال‌های خوب استقلال است، فقط یک باخت آوردیم و امیدوارم درنهایت به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. استقلال لیاقت قهرمانی را دارد. ما از ابتدای فصل خیلی مشکل داشتیم و خیلی سختی کشیدیم، امیدوارم در پایان فصل قهرمان شویم و مزد زحماتمان را بگیریم.

کد خبر 845786 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • علیرضا بیرانوند بالاخره با دست بدون گچ (عکس)
  • روایت بازیکن استقلال از برگزاری دربی در زندان!
  • ژوزه مورینیو تماشاگر ویژه دیدار فولام و لیورپول / عکس
  • ۲ تیم بازی تماشاگر پسندی ارایه کردند
  • دلم می‌خواهد استقلال قهرمان شود تا یک عده روسیاه شوند!
  • رضاوند: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است
  • سرنوشت قهرمانی دست استقلال است