Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن رسولی در پاسخ به اظهارات سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان مبنی بر اینکه «ملک مؤسسه باران قبل از حضور من در بنیاد مستضعفان تخلیه شده بود و بعد از شیوع کرونا با همکاری وزارت بهداشت و درمان آنجا را تبدیل به محلی برای قرنطینه بیماران کرونایی کردیم و الان هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است»، روز سه شنبه در حساب توییتری خود نوشت: از ابتدای تأسیس مؤسسه آزادی، رشد و آبادانی ایران (بنیاد باران) در سال ١٣٨٤، ‌ افتخار همکاری و عضویت در شورای‌عالی و هیأت مدیره آن را داشته و دارم، هنوز هم اسناد مالی بنیاد را امضاء می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات مدیره بنیاد باران ادامه داد: ساختمان بنیاد طی ١٥سال اخیر نه متعلق به بنیاد مستضعفان بلکه استیجاری بوده و هست. یک ریال از هیچ دولتی نیز کمک دریافت نکرده ایم. در مقطعی برای تأمین هزینه‌های آب، برق و... از برخی اعضاء مبلغ یک میلیون تومان قرض گرفته‌ایم که تاکنون بازپرداخت نشده است.

رسولی خطاب به رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: انتظار دارم وی نسبت به اصلاح گفته خلاف واقع خویش، حسب وظیفه شرعی و اخلاقی اقدام کند.

رییس بنیاد مستضعفان چه گفت؟

همچنین روز یکشنبه  بنیاد باران در اطلاعیه ای نسبت به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان واکنش نشان داد و اعلام کرد: متاسفانه توضیحات آقای فتاح درباره ملک جماران ناقص و شبهه برانگیز است. چرا که در همان سال ها اعلام شد که ملک مذکور از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در اختیار رییس دولت اصلاحات قرار گرفته و به هیچ عنوان دفتر بنیاد باران نبوده است. حال مشخص نیست چرا مجددا چنین ادعایی از سوی عالی ترین مقام بنیاد مستضعفان در فضای رسانه ای تکرار می شود.

این اطلاعیه خاطرنشان کرد: بنیاد باران از ابتدای تاسیس تاکنون، حتی یک روز هم در ملکی که متعلق به دولت یا بنیاد مستضعفان بوده فعالیت نداشته و برای اثبات این ادعا می‌توان به اسناد ثبتی و مدارکی که موجود است، مراجعه کرد.

بنیاد باران یادآور شد: ملکی که آقای فتاح چند سال پس از تخلیه به «بنیاد باران» نسبت می‌دهد، سابقه مشخصی دارد. این ساختمان از زمان حضرت امام و با اذن ایشان در اختیار کمیته انقلاب اسلامی قرار گرفت و در زمان رهبر انقلاب نیز همین روند ادامه یافت. با اینکه چند سال بعد بخش‌هایی از آن در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت، اما در سال های گذشته در اختیار موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) بود و دفتر «شبه قاره» موسسه محسوب می‌شد.  

این اطلاعیه ادامه داد: رییس دولت اصلاحات بعد از قطع هرگونه کمک و حمایت دولت نهم و دهم مدتی را به دلیل اینکه دبیر کنگره بین المللی امام خمینی(ره) بود به دعوت یادگار امام (ره)  در مجموعه مذکور مستقر و از قسمت‌هایی از فضای آن به عنوان دفتر استفاده می‌کرد و به محض توافق دفتر تنظیم و نشر آثار امام (ره) با بنیاد مستضعفان مبنی بر تحویل ملک، بدون هیچ توقع یا انتظاری و در حالی که محلی برای دفتر او به عنوان رییس جمهوری پیشین در نظر گرفته نشده بود، دفترش را تعطیل و آنجا را ترک کرد.

بنیاد باران افزود: ضمن اینکه همزمان با حضور رییس دولت اصلاحات در آن ملک، واحدهایی از موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) نیز از آن بهره برداری می‌کرد. مشخص نیست اگر قرار است تکلیف املاک تحویل داده نشده از سوی اشخاص و نهادهای ذی نفوذ در قدرت به بنیاد مستضعفان روشن شود، چرا پرویز فتاح نام ملکی را با ادعایی خلاف واقع به زبان آورده که سال ها پیش تخلیه شده است؟  

واکنش‌ها به اظهارت فتاح:

واکنش مولاوردی به اظهارات فتاح درباره بازپس‌گیری یکی از املاک بنیاد

ابتکار: برای تخریب و اتهام‌زنی با کلمات و ارقام بازی نکنید

دفتر رییس دولت ‌دهم: بنیاد مستضعفان درخواستی برای تخلیه نداده است

توضیح روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت درباره اظهارات فتاح

برچسب‌ها سید حسن رسولی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تنظیم و نشر آثار امام بنیاد مستضعفان بنیاد باران رییس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

توافقنامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان‌راهی امام رضا (ع) در محور راور_دیهوک بین استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی امضا و مبادله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند ، عصر امروز چهارشنبه توافقنامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان‌راهی امام رضا(ع) در محور راور _ دیهوک (منطقه دیگ رستم) توسط جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد؛ مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان‌راهی امام رضا(ع) در محور راور_ دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا(ع) را دارند،  ایجاد شود.

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ 150 میلیارد تومان تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین ، زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این پروژه را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی بر عهده دارد.

انتهای پیام/251

دیگر خبرها

  • حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی
  • هیچ سامانه پدافندی در جهان قدرت مقابله با موشک فتاح را ندارد