Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@18:18:31 GMT

سنندج| بناهای مسکونی و تجاری غیرمجاز در حال احداث پلمب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۳۱۵

سنندج| بناهای مسکونی و تجاری غیرمجاز در حال احداث پلمب می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- شهردار سنندج از پلمب بناهای مسکونی و تجاری غیرمجاز در حال احداث در سطح شهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، حشمت‌الله صیدی از پلمب بناهای مسکونی و تجاری غیرمجاز در حال احداث در سنندج خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با هماهنگی مراجع قضائی و در راستای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز در سطح شهر انجام شده و در صورت فک پلمب و ادامه فعالیت مالکان این بناها به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور بوده و وجود خلأ قانونی باعث شده که شاهد احداث بناهایی در سطح شهر باشیم افزود: احداث این‌گونه واحدها به دلیل عدم رعایت قوانین فنی و شهرسازی از استحکام کافی برخوردار نیست.

شهردار سنندج بیان کرد: عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای یکی از دلایل ساخت و ساز غیر مجاز بود که در این دوره و با پیگیری‌های لازم، شرایط صدور مجوز ساخت برای این زمین‌ها در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز به‌ویژه در نواحی منفصل شهری فراهم شد.

کهگیلویه و بویراحمد| 70 ساخت و ساز غیراصولی در مادوان شناسایی شدساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی خط قرمز استانداری گیلان است

وی از توقیف ماشین‌آلات عمرانی در حین احداث بنای غیرمجاز در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 15 دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

صیدی عنوان کرد: احداث بنای غیرمجاز در قانون تخلف بوده و شهرداری در برخورد با احداث بناهای غیرمجاز اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده 100 کرده اما متأسفانه تا زمان صدور حکم، شهرداری نمی‌توانست از ادامه فعالیت بناهای غیرمجاز ممانعت به‌عمل آورد.

وی با بیان اینکه تاکنون 11 بنای مسکونی به دلیل تخلف در نقاط مختلف سطح شهر پلمب شده است خاطرنشان کرد: پرونده این بناهای غیر مجاز به کمیسیون ماده 100 ارجاع و در صورت ادامه فعالیت به دلیل ارتکاب جرم ناشی از فک پلمب نیز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: شهروندان به افراد دلال و سودجو اعتماد نکنند چرا که قطعاً شهرداری با هماهنگی مراجع قضائی و نیروی انتظامی با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/486/ح

R7848/P/S6,66/CT12 بیشتر بخوانید... گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر شهرکرد| پای صدا و سیما به ساخت و سازها باز شد ارائه خدمات به ساخت و سازهای خارج از طرح هادی تفت و مهریز ممنوع شد شورای شهر اردبیل: دریاچه «شورابیل» نیازمند صیانت است؛ ضرورت توقف ساخت و ساز مازاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر شهرکرد| پای صدا و سیما به ساخت و سازها باز شد ارائه خدمات به ساخت و سازهای خارج از طرح هادی تفت و مهریز ممنوع شد شورای شهر اردبیل: دریاچه «شورابیل» نیازمند صیانت است؛ ضرورت توقف ساخت و ساز مازاد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۲ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۳ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۶ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد مهمترین اخبار استانها جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است تعداد بستری بیماران کرونایی در شرق گلستان کاهش یافت پروژه آزادراه اراک به خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شده است مهمترین اخبار تسنیم در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت لاوروف: پیشنهادهای جدیدی برای حفظ برجام ارائه کرده‌ایم گزارش| چگونه مدیریت لیبرال‌ها «رؤیای آجری» مردم را به کابوس تبدیل کرد؟ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و سازهای مراجع قضائی ساخت و ساز سطح شهر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هفت مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حمیدرضا معماریان از شناسایی هفت مورد تخلف دیوارکشی، گودبرداری، احداث بنا و انبار در اراضی کشاورزی شهرستان فریدونکنار در ایام نوروز خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار افزود: برای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ۷ مورد تخلف تغییرکاربری‌های غیرمجاز مساحت چهار هزار متر مربع شامل دیوارکشی، گودبرداری، احداث بنا و انبار در روستا‌های مهلبان، بی نمد، اسلام آباد، صفائیه و فریدونکنار شناسایی و اخطار صادر شد.

وی از تمامی متقاضیان خرید زمین در اطراف شهر و روستا‌ها خواست تا پیش از انجام هرگونه معامله، وضعیت کاربری زمین مورد تقاضای خود را از مراجع ذی‌صلاح از جمله مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی استعلام کنند تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و ضرر و زیان قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • شناسایی هفت مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • پلمب کارگاه تولید داروهای غیرمجاز در ساوجبلاغ
  • پلمب یک مرکز زیبایی غیرمجاز در شهرکرد
  • ۱۴۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی بخش رودهن تخریب شد