Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : احد فتوحی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین ۲۱ مردادماه روز صنایع کوچک اظهار داشت: تعداد قراردادها از ۱۵۰ قرارداد به ۶۰۰ قرارداد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس شش هزار و ۷۱۸ قرارداد منعقد که بیش از سه هزار قرار داد آن سبب ایجاد اشتغال برای بیش از  ۳۷ هزار ۶۰۰ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: برگزاری تورصنعتی و حمایت از ۲۵۲ واحد صنعتی کوچک برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی، شناسایی ۱۷ خوشه صنعتی و به نتیجه رساندن شش خوشه صنعتی از فعالیت‌های انجام شده است.

فتوحی تصریح کرد: برگزاری سه رویداد استارتاپی و ۱۵ ایده برتر، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی، شناسایی ۶۵ واحد صنعتی دانش‌بنیان در استان فارس، ایجاد کلینیک خدمات کسب و کار همراه با راه اندازی و ساماندهی خدمات کلینیک و انجام ۸۰ مشاوره از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه اندازی یک‌هزار واحد صنعتی  در دست اقدام است که نیمی از آن بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

فتوحی گفت: بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این تعداد طرح حدود ۲۰۰ میلیاردتومان پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: در سال جاری رشد دوبرابری برای جذب سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شهرک صنعتی سرچهان و کوار نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی موجود اما چرخ صنعت در فارس به خوبی می‌چرخد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  بخش صنعت با تمام قوا در صحنه تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک استان در شیراز خبر داد و افزود: این نمایشگاه همزمان با ۲۱مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک برای دومین سال متوالی در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

فتوحی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس، عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالاهای تولید استان و نمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزار می‌شود.

48

کد خبر 1420559

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس شهرک های صنعتی استان فارس صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد