Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:03:33 GMT

برپایی نماز جمعه در مناطق سفید و زرد استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۵۱۷

برپایی نماز جمعه در مناطق سفید و زرد استان سمنان

خجسته پور از برپایی نماز جمعه در مناطق زرد و سفید استان سمنان خبردادو گفت: برپایی برنامه‌های مذهبی در داخل مساجد این استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «حبیب‌الله خجسته پور» در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به اقامه نماز جمعه در مناطق سفید و زرد استان سمنان گفت: در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس نوحه‌خوانی و برپایی مراسم‌های مذهبی و عزاداری در تمامی مساجد مناطق شهری و روستایی استان سمنان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه برپایی نمازهای جمعه و جماعت در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است ادامه داد: اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده نمازگزاران از ماسک، رعایت فاصله در اقامه نماز و رعایت مدت‌زمان تعیین‌شده برای ایراد خطبه در دستور کار مسئولان برگزاری ستاد نماز جمعه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری در فرآیند برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد و سفید بیان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری آئین‌های عزاداری محرم سال‌جاری بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و بر اساس فرهنگ مردم این منطقه بومی‌سازی شده است.

 

به گفته خجسته پور برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح استان ، بصورت تفکیک حداکثر در دوساعت و در فضای باز برگزار شود.‌

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر این نکته که برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده داخل حسینیه ها ، تکایا، شبستان های حرم های امام زادگان واجب التعظیم و ...ممنوع است  بیان کرد: بر اساس مقررات اعلام شده، استفاده از ماسک توسط تمامی عزاداران و خادمان و همچنین رعایت فاصله ی دو متری عزاداران از هر طرف الزامی است و توصیه می شود افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، از حضور فیزیکی در اینگونه مراسم خودداری گنند و ترجیحا از برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان که از طریق رسانه ها عمومی وسیمای جهموری اسلامی و بویژه شبکه استانی سیمای مرکز سمنان ارائه و پخش می شود، بهره مند شوند.‌

 

وی همراهی و مشارکت آحاد مردم برای ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس ضروری دانست وافزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی در سراسر استان در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نماز جمعه در مناطق استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود