Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@05:01:04 GMT

آخرین وضعیت کرونا در استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۵۶۷

آخرین وضعیت کرونا در استان‌های کشور

خبرگزاری ایسنا: معاون بهداشت وزارت بهداشت از سیر نزولی روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم خبر داد و گفت: مردم بدانند که اقدامات و همکاری‌شان واقعا نتیجه می‌دهد. خوشبختانه اکنون اتفاق خوبی در حال رخ دادن است و میزان فوتی‌ها و بستری مثبت‌های ما سیر نزولی خود را طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی با بیان اینکه هیچ داروی موثری برای بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد، گفت: همه داروهایی که از آن‌ها نام برده می‌شود اعم از فاویپیراویر، رمدسیویر و... اصلا ثابت نشده که تاثیر زیادی داشته باشد. مهم‌ترین اقدام در برابر این بیماری پیشگیری است و در صورت ابتلا هم مراقبت صحیح حائز اهمیت است. اگر بیمارستانی نسبت به بیمارستان دیگری در حوزه ترخیص بیمار و بهبودی بیماران بیشتر عمل کرده به مراقبت بهتر مربوط است، نه نوع دارویی که مصرف می‌شود.

وی افزود: خبر خوب این است که خوشبختانه مردم دارند خیلی خوب پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و استفاده از ماسک را جدی گرفته‌اند. این موضوع از بحث‌هایی مانند واکسن هم مهمتر است؛ چراکه باید خودمان را آماده کنیم تا فعالیت و زندگی‌مان طی یکسال آینده با کرونا ادامه داشته باشد و در عین حال هم بتوانیم سلامتی مردم را حفظ کنیم.

رییسی با اشاره به وضعیت استان‌ها گفت: امیدواریم با اقدامات خوبی که در حال انجام است، قطع شیب صعودی در استان‌های درگیر ما مانند مازندران ادامه یابد و بتوانیم حدود سه الی چهار هفته آینده اگر همین روند ادامه یابد، شاهد شیب نزولی بیماری در این استان باشیم. در بوشهر با ثباتی که ایجاد شده، به ویژه در زمینه مرگ و میر بیماران این استان، شاهد یک افت هستیم که امیدواریم طی دو هفته آینده بیش از این ادامه یابد و در بوشهر هم به خوبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. خراسان شمالی نیز وضعیت به همین صورت است.

وی با بیان اینکه روند ابتلا در اکثر استان‌ها رو به کاهش است، ادامه داد: استانی مانند اردبیل هنوز نیاز به مراقبت دارد. هرچند در هفته گذشته یک کاهشی داشته، اما از آنجایی که پیک در آنجا همچنان بالاست، نیاز به کار بیشتر دارد. زنجان بعد از مدت‌ها شیب نزولی‌اش را آغاز کرده است. کرمان تقریبا به یک وضعیت ثبات رسیده، اما باید همچنان مراقبت کنند. گلستان، لرستان و ایلام نیز یک پیکی زدند و اکنون شیب نزولی را طی می‌کنند. در عین حال در مورد شرایط کرونا در استان‌ خراسان رضوی هنوز نگرانی داریم. در استان مرکزی باید مراقبت بیشتری کنیم. زیرا تعداد بیمارانش با شیبی ملایم در حال افزایش است. چهارمحال و بختیاری یکی از جاهایی است که بیماری در آنجا یک خیز برداشته است. هرمزگان در حال طی سیر نزولی است. البرز الگویی شبیه تهران دارد و در هفته اخیر یک آرامش نسبی دارد. تهران طی هفته گذشته وضعیت خوبی داشت و شیب ملایم کاهشی داشت اما باید مراقبت کنیم.

رییسی گفت: در آذربایجان شرقی واقعا مدیریت خوبی انجام می‌شود و پزشکان اورژانس بیمارستان به دلیل آرامشی که ایجاد شده بود و دو تا از آی سی یو ها خالی شده بود، اشک شوق می‌ریختند. اصفهان همیشه با شیبی ملایم در حال مدیریت بیماری است و قزوین هم به همین صورت. وضعیت خوزستان نیز هفته به هفته در حال بهبود است که امیدوارم این روند ادامه یابد. کرمانشاه نیز شیبی منطقی را طی می‌کند. در استان فارس با یک مدیریت خوب به شدت وضعیت نزولی شد. اتفاقی که افتاد، فعال کردن قوی بخش سرپایی بود، میزان تست بالا رفت و میزان بستری در این استان به شدت افت کرد. آذربایجان غربی نیز یک روند خوبی را طی می‌کند. سیستان و بلوچستان هم به همین صورت. کردستان هم که از استان‌های قرمز و نگران کننده ما بود به سرعت دارد شیب نزولی و منطقی خودش را طی می‌کند.

رییسی گفت: مردم بدانند که اقدامات و همکاری‌شان واقعا نتیجه می‌دهد. خوشبختانه اکنون اتفاق خوبی در حال رخ دادن است. میزان فوتی‌ها و بستری مثبت‌های ما دارند سیر نزولی خود را طی می‌کنند. البته همچنان راه ادامه دارد و مردم باید به شدت رعایت کنند. حتی اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم هم رعایت نکنند، دچار مشکل می شویم. در چند روز تعطیلی شاهد مسافرت‌هایی به سمت شمال کشور بودیم، اما همین مسافرت‌ها می‌تواند برای ما دردسر ایجاد کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا دارو ادامه یابد شیب نزولی سیر نزولی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد

استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: شورا و شهرداری در این دوره خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده‌اند که به شخصه از تمام این زحمات و تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که بارها عنوان کرده‌ایم شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد. استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مطالباتی را که شهردار و اعضای شورای شهر مطرح کردند، دسته‌بندی و اولویت‌بندی خواهیم کرد و در یک جلسه کاری در شورای شهر بر اساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت. زارعی‌کوشا گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. وی تصریح کرد: مردم کردستان ویژگی‌های خاصی دارند که منحصربه‌فرد است و آن اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. استاندار کردستان اضافه کرد: مردم این استان مردمانی قدرشناس هستند که حتی قدر کوچک‌ترین قدم‌هایی را که برایشان برداشته می‌شود، می‌دانند و این نشان از بزرگی آنهاست. زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، افزود: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. وی اضافه کرد: موضوع بیکاری در استان آن‌قدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد. استاندار کردستان ادامه داد: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. زارعی‌کوشا افزود: اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است که زمینه افزایش امید را در جامعه فراهم می‌کند، چرا که مردم معتقد هستند مدیرانی که سرکار هستند هدفشان خدمت به مردم است. وی با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای ۳۱ استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توئیتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. استاندار کردستان با بیان اینکه بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد ۱۴۰۰ جزو سه یا چهار استانی بود که ۶۸ درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، اضافه کرد: در دی ماه ۱۴۰۲، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان با شش دهم درصد منفی بود و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. وی گفت: نتایج پژوهش مذکور معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: این وضعیت در شرایطی به وجود آمده است که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. کد خبر 739737

دیگر خبرها

  • واعظ آشتیانی: تهمت زدن و انگ زدن حاصل خوبی برای جامعه و کشور ندارد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • بارش‌ها تا پایان هفته همچنان ادامه دارد