Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شرایط آبادان به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت نارنجی و کاملا شکننده است، گفت: هیچ وضعیت سفیدی به لحاظ ابتلا به کرونا در آبادان نداریم.

به گزارش خبرنگار آریا از آبادان، شکراله سلمان زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان با محوریت برگزاری آئین های محرم، اظهار کرد:  در موضوع کرونا، تمامی سخت گیریهایی که انجام شد و یا در حال اجراست بابت کنترل بیماری است، تجربه نشان می دهد که هر جا بیماری را مدیریت کردیم موفق بودیم و هر جا بیماری ما را کنترل کرد شکست خوردیم و به اوج ابتلا رسیدیم و بیمارستانها از افراد مبتلا به کرونا پر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پلیس کرونا تا حد زیادی به کاهش و کنترل این بیماری کمک کرد، افزود: شرایطی را پیش رو داریم که امکان مواجه با پیک دوم ابتلا (افزایش شمار مبتلایان) را داریم، تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشود موضوع جدی بودن این بیماری و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان پا برجاست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به در پیش داشتن ماه محرم و سفرهای تابستانه تصریح کرد: اگر چه شاید در این شرایط گرم آب و هوایی گردشگر و مسافر کمتری به این منطقه می آید اما بسیاری از شهروندان آبادانی به جایی از جمله مشهد، اصفهان، شیراز و شهرهای شمالی سفر می کنند که این شهرها در وضعیت قرمز هستند و امکان انتقال بیماری از این شهرها به آبادان برایشان متصور است.

سلمان زاده یادآور شد: بایستی از تمام ظرفیت ها برای مقابله با این بیماری استفاده شود و ضمن اعتماد به مردم از آنان بخواهیم تا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاهها و نهادهایی که بیلیبوردهایشان را برای انجام آموزشهای شهروندی در قالب نصب بنر در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار داده اند از این دانشکده مطالبه وجه کرده اند، گفت: بایستی از تمام ظرفیت های موجود در شهرستان برای آموزش به مردم استفاده شود و دستگاهها و ارگانهایی که بیلبوردهایشان را برای ارائه این آموزشهای در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان فرمانده مدیریت ستاد بحران شهرستان قرار داده اند، اجازه دهند تا این روند به صورت رایگان باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر، افزود: فصل الخطاب ما مقام معظم رهبریست که فرمودند در برپایی آئین های خاص این ایام بایستی تابع دستورات و تصمیمات ستاد کرونا بود.

سلمان زاده سلامت مردم و جامعه را در راس تمام امور خواند و اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر برگزاری مراسمات محرم بایستی بازدیدهای مستمری را از محل برگزاری مراسمات توسط هیات های مذهبی داشته باشد و ما نیز در این موضوع کنار آنان هستیم.

وی تصریح کرد: طبق توصیه های انجام شده برگزاری مراسمات بایستی در محیط باز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی انجام شود.

وی یادآور شد: آن دسته از شهروندانی که در ایام محرم نذوراتی از جمله پخت غذا دارند، می توانند این نذورات را به صورت بسته های معیشتی و یا با پیوستن به پویش «نذر ماسک» در جهت کمک به افراد نیازمندی که بضاعت تامین مایحتاج و یا ماسک را ندارند، ادا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان کرونا محرم هیاتهای مذهبی اداره تبلیغات دانشکده علوم پزشکی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند