Web Analytics Made Easy - Statcounter

 زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش، در یک برنامه خبری اظهار کرد: اخذ وجه به عنوان هزینه کلاس فوق‌برنامه در حال حاضر در مدارس دولتی و غیردولتی تخلف محسوب می‌شود و ممنوع است.

وی ادامه داد: کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس خاص مانند سمپاد، نمونه دولتی، هیأت امنایی باید از مهر به بعد انجام شود و مدارس حق دریافتی وجهی به عنوان کلاس فوق برنامه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مظفر تصریح کرد: همچنین در مدارس غیردولتی نیز با توجه شرایط سال جاری، تنها در هنگام ثبت‌نام باید شهریه مصوب از والدین دریافت شود و اجازه دریافت وجه دیگر شامل شهریه فعالیت‌های فوق‌برنامه و... از خانواده‌ها داده نشده است.

وی اضافه کرد: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایت آموزش و پرورش، به آدرس SHEKAYAT.MEDU.IR شکایت خود را ثبت کنند و ظرف ۷ تا ۱۰ روز به آن رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش، افزود: در سامانه شکایت آموزش و پرورش ۳ لینک وجود دارد که لینک اول ثبت شکایت، لینک دوم، گزارش‌های مردمی و لینک سوم، نظارت همگانی بر روند ثبت‌نام است؛ در ثبت شکایت، همانطور که اشاره شد، بین ۷ تا ۱۰ روز رسیدگی شده و به خانواده‌ها اعلام می‌شود، اما در گزارش‌های مردمی نیازی به ثبت هویت نیست و به صورت روزانه، موضوعات رصد می‌شود و با مدیران در میان گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش نظارت همگانی بر روند ثبت‌نام، یک فرم ۷ شاخصی طراحی کردیم که یکی از شاخص‌ها درباره دریافت وجه به جز وجوه بیمه و کتاب درسی در زمان ثبت‌نام است که گزارش آن را نیز پیگیری و برخورد می‌کنیم.

مظفر درباره کلاس‌های مجازی و اخذ هزینه از والدین نیز گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا، تشخیص برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا حضوری اعلام می‌شود و در حال حاضر و در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، نباید اخذ وجهی بابت کلاس‌های مجازی دریافت شود و بعد از زمان ثبت‌نام با رضایت والدین و کاملاً اختیاری باید باشد.

وی در خصوص گلایه‌هایی از عدم عودت شهریه اضافی مدارس غیردولتی در سال گذشته، گفت: بخشنامه‌ای در خرداد به سراسر کشور ابلاغ کردیم که هرگونه خدمات که به دانش‌آموزان ارائه نشده است اعم از درسی، فوق برنامه چه در مدارس دولتی و غیردولتی توسط مدیران مدرسه در شورای مدرسه محاسبه شده و به والدین عودت دهند و اگر این مورد انجام نشده است، همانطور که اعلام کرده‌ام، در سامانه شکایت ثبت کنند تا پیگیری کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ثبت نام مدارس پارسی خبر مدارس غیردولتی کلاس فوق برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

حجت الاسلام  قاسم علیپور امروز ( پنج شنبه ۳۰ فروردین)  در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد گفت:  جامعه امروز بیش از هر دورانی  نیاز به روحانی دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش بر این است  تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.


وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه تصریح کرد: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 

مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.

تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.


وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.

در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان