Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشناگر با اشاره به لغو شدن آئین‌های خاص عزاداری ازجمله نخل گردانی و دسته روی در استان سمنان گفت: با متولیان مراسم‌ عزاداری که نکات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به برگزاری همه ‌ساله آئین هایی از جمله دسته روی، نخل گردانی در روزهای خاص ماه‌های محرم و صفر با حضور قابل‌توجه اقشار مردم  در استان سمنان گفت:امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس این مراسم ها برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 استاندار سمنان با تأکید براینکه چنانچه در انجام مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفرسال جاری، در یک یا چند حسینیه یا مسجد دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس رعایت نشود ادامه داد: بر طبق قانون و ضمانت اجرای در نظر گرفته‌شده با متولیان امر برگزاری مراسم برخورد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: آئین های ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در استان سمنان برگزار شود.

 

آشناگر بر لزوم برگزاری عزاداری‌های ایام محرم در استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و در مکان‌های روباز تأکید کردوافزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات استان نسبت به ممانعت از عزاداری در این اماکن مقدس برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امسال محرمی متفاوت در دیار حسینی استان سمنان رقم می‌خورد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آمادگی خود را برای درمان افراد مبتلابه کرونا حفظ کنند.

 

وی بابیان اینکه مردم مسلمان ایران و استان سمنان علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) هستند و آحاد جامعه همواره در آئین عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با شور و شوق خاصی شرکت می‌کنند اضافه کرد: آحاد مردم استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به استقبال محرم و صفر می‌روند.

 

آشناگر با تأکید بر اینکه اگر روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان جدی گرفته نشود در آینده نزدیک شاهد افزایش تلفات و تعداد ابتلاء خواهیم بود، اعلام کرد: دستورالعمل‌هایی که ویژه محرم و صفر تدوین‌شده است ماهیتی ترویجی و اجباری دارد که آحاد مردم و مسئولان اجرای آن را در دستور کار قرار دهند.

 

استاندار سمنان جلوگیری از شیوع کرونا ویروس را از اهداف تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در محرم و صفر امسال برشمردوافزود: روند شیوع کرونا ویروس در هفته‌های گذشته در استان سمنان شدت گرفته و نیاز است برنامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از تشدید این روند در ماه‌های محرم و صفر امسال اتخاذ شود.

 

به گفته وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی براساس رویکردهای ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس تدوین شده است و اقشار مردم در اجرای آن بکوشند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار سمنان دستورالعمل های بهداشتی شیوع کرونا ویروس استان سمنان محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمدرضا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در این پایگاه غذا‌های بدون افزودنی و سالم طبخ و توزیع می‌شود.
حسینی افزود: در مدارس دیگر از کلمه بوفه استفاده نمی‌شود.
به گفته حسینی، برای ایجاد هر پایگاه در مدارس استان ۱۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مناسبت هفته سلامت زنگ سلامت در دبستان دخترانه برکت شهرک شهید بهشتی شاهرود هم نواخته شد.
مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: امسال برنامه‌های هفته سلامت با شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت برگزار می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم