Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:25:47 GMT

معتادان بهبود یافته ورامینی کشاورز و دامدار شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۶۸۱

معتادان بهبود یافته ورامینی کشاورز و دامدار شدند

وحید کاشفی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک دادستان‌های شهرستان‌های شرق تهران با معاون قضایی دادستان کل کشور که در ورامین برگزار شد اظها رکرد:تمامی اقدامات مقابله‌ای، درمان و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، امری مهم است که تا در کنار آن، اقدامات پیشگیرانه و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد انجام نشود، به نتیجه مطلوب ختم نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: افرادی که از دام اعتیاد رهایی پیدا می‌کنند، برای حضور مؤثر در جامعه به صیانت و نگهداری نیاز دارند که ایجاد شغل و کسب درآمدپایدار، مهمترین راه برای حفاظت این افراد از بازگشت مجدد به مواد مخدر است.
کاشفی تصریح کرد: برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد لازم است تا از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه استفاده کرد و با اعطاء تسهیلات و مشوق‌های لازم به صاحبان صنایع، آنان را به استفاده از این افراد ترغیب کرد.
وی تأکید کرد: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی این امر، فعالیتی زوده بازده‌ نیست که بتوان در کمترین زمان، نتیجه آن را در جامعه مشاهده کرد ولی اثر بخشی آن، به خوبی در کاهش میزان ابتلا به مواد مخدر قابل مشاهده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا ویژه معتادین متجاهر گفت: در نخستین مرحله اجرای این طرح، ۳۲۰ نفر از معتادین متجاهر شهرستان‌های شرق استان تهران جمع آوری و پس از انجام تست کرونا، در مراکز ترک اعتیاد ساماندهی شدند.
مبارزه با مواد مخدر اولویت مسوولان شود
فرماندار ورامین نیز در این جلسه گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به اولویت و دغدغه اصلی مسوولان تبدیل شود تا با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، از ابتلای افراد جامعه به این بلای خانمان سوز جلوگیری شود.
حسین کاغذلو افزود: همه افراد در چارچوب وظایف قانونی موظفند تا با مواد مخدر مقابله کرده و با اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه و سلبی، از ابتلاء افراد به ویژه جوانان به این بلای خانمان سوز جلوگیری کنند.
وی با تأکید بر لزوم مقابله با توزیع، مصرف و تولید مواد مخدر صنعتی گفت: عدم آگاهی خانواده‌ها با انواع مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی آن باعث شده تا در حوزه مقابله‌ای و اطلاع‌رسانی با یک خلاء مواجه شویم.
وی تصریح کرد: استقرار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران با هدف اجرای طرح‌های پیشگیرانه در این بخش استان تهران انجام شده تا مبارزه با اعتیاد، با هم افزایی تمامی دستگاه‌ها همراه شده و نتیجه مطلوب‌تری به دست آید.
فرماندار ورامین افزود: برای ترک اعتیاد فرد معتاد، تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد ولی اگر همین فرد در جامعه رها شود، مسائل و مشکلاتش پیگیری نشود و زمینه اشتغال او فراهم نشود بار دیگر به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می‌کند.
دبیرخانه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران ساماندهی امور مواد مخدر شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

برچسب‌ها حسین کاغذلو مواد مخدر ورامین اسكندر مؤمنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر ورامین اسكندر مؤمنی مواد مخدر ورامین اسكندر مؤمنی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۵۴ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس سمنان و کرمان

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۵۳ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس کرمان خبر داد.

سرهنگ سیدعلی میراحمدی امروز (ششم فروردین ماه) توضیح داد: با اشراف اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان سرنخ‌هایی از انتقال یک محموله مواد از استان کرمان به هرمزگان به‌دست آمد. این محموله از شرق کشور وارد شده بود. پلیس استان با تکمیل اطلاعات و بررسی‌های همه‌جانبه، هماهنگی لازم با پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمان را برای اجرای عملیات و بازداشت سوداگران مرگ انجام داد.

وی به اعزام چند تیم اطلاعاتی و عملیاتی از پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از شهرستان‌های استان کرمان به محورهای مواصلاتی اشاره و بیان کرد: ماموران پس از برقراری ایست و کنترل، با مشاهده خودروی سواری مورد نظر به راننده دستور ایست صادر کردند که با سرپیچی از فرمان پلیس متواری شد.

این مقام ارشد انتظامی از تعقیب و گریز خورو و در نهایت، تیراندازی ماموران با رعایت تمام جوانب خبر داد و گفت: سواری سمند متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودرو ۱۵۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند، افزود: پلیس در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تا ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز پا پس نخواهد کشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک
  • کشف ۱۵۴ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس سمنان و کرمان
  • جمع‌آوری ۲۰۹ معتاد متجاهر در مشهد