Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ما تلاش داریم تا برای پایدارسازی امنیت انرژی در اقصی نقاط کشور، از راهکار‌هایی مطمئن استفاده کنیم که در مواقع بروز مشکل، تضمین کننده امنیت انرژی باشند.

وی با بیان این که ذخیره‌سازی گاز طبیعی یکی از این راهکارهاست که علاوه بر برتری اقتصادی در قیاس با احداث خطوط لوله، آسودگی خاطر را در فصل سرد برای مردم به ارمغان می‌آورد، گفت: ذخیره کردن گاز در مخازن زیرزمینی برای اطمینان از تأمین انرژی در زمان اوج مصرف، یکی از مزیت‌های اصلی صنعت ذخیره‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تربتی افزود: در زمستان که مصارف خانگی چند برابر می‌شود، نیازمند منابعی مازاد بر ذخایر موجود هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های مصرف کنندگان در زمان اوج مصرف باشیم، ضمن آن که اگر خطوط لوله بر اثر حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی همچون سیل یا زلزله دچار آسیب شود، نمی‌توان تأمین گاز شهر‌ها و کلانشهر‌ها را تا برطرف شدن اساسی مشکل، متوقف کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طرح توسعه ذخیره‌سازی در میدان شوریجه را یکی از برنامه‌های جبران کمبود گاز در شمال شرق کشور، عنوان کرد و گفت: برای این منظور، پس از اتمام موفقیت‌آمیز فاز اول ذخیره سازی شوریجه، فاز دوم و توسعه میدان ذخیره سازی شوریجه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در اهمیت توسعه میادین ذخیره‌سازی این مناطق همین بس که، پیاده سازی این پروژه‌ها، شرکت گاز را از اجرای خطوط لوله جدید، بی‌نیاز و عدم نیاز به واردات گاز را بیش از پیش تقویت می‌کند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شرکت ملی گاز ایران در داخل کشور از توان فناورانه قوی در فعالیت‌های اجرایی چاه‌ها و ذخیره‌سازی در مخازن هیدروکربوری برخوردار است، هرچند؛ در موضوع تجهیزات و ذخیره‌سازی در سفره‌های آب و گنبد‌های نمکی، نیاز به افزایش دانش و تکنولوژی داریم که در این زمینه، پیمانکاران را ملزم به استفاده از شرکای خارجی صاحب تکنولوژی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز طبیعی شرکت گاز ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با تقدیر از بخش‌های مختلف یاد و خاطره شهدای والامقام استان را گرامی داشت و افزود: مازندران رتبه خوبی را در دفاع از ارزش‌های اسلامی کسب کرده است و در المپیادها و رشته‌های ورزشی جزو استان‌های برتر است.

وی با بیان اینکه وجود نیروی انسانی قوی، علمی و فهمیم عامل و منشأ توسعه در استان به شمار می‌رود، افزود: مبارزه با فساد و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در کشور نیاز امروز جامعه است و در سنگر جدید نیز در این راه تلاش خواهم کرد.

وی از حمایت‌های مردم مازندران تقدیر کرد و با تبریک به استاندار جدید افزود: با تلاش‌های آقای نوری در دوران وزارت آموزش و پرورش، مازندران به عنوان مرکز و پایلوت آموزشی در کشور انتخاب شد.

حسینی پور، انتخاب یوسف نوری را برای مازندران درست و به جا برشمرد و گفت: همه تشکل‌های سیاسی و اجتماعی باید برای تعالی استان مازندران تلاش کنند.

کد خبر 6086362

دیگر خبرها

  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی