Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نامه نیوز، حرف و حدیث‌ها درباره ورود یا عدم ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۴۰۰ بسیاری است. اجماع نظر سیاسیون، اما روی این نکته است که او به فرض تمایل و ورود به عرصه کاندیداتوری، تایید صلاحیت نشده و شانس دوباره‌ای برای مدیریت کشور نخواهد یافت. مساله، اما آنجایی قابل تامل می‌شود که توجه کنیم همین سیاسیون روی یک مبحث دیگر هم اجماع نظر دارند و آن چیزی نیست غیر از هواخواه داشتن احمدی‌نژاد در سطح جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست یا غلط، از سر رفتارهای پوپولیستی یا خدمت؛ هرچه که باشد برخی می گویند احمدی نژاد صاحب بدنه رای است که می‌تواند سرنوشت انتخابات پیش رو را تغییر دهد. بر همین است باید پرسید که کدام طیف و کدام کاندیدای اصولگرا امکان بهره‌گیری از این پتانسیل و ظرفیت اجتماعی را دارد؟

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس پیشین مجلس با تاکید بر اینکه «بدنه اجتماعی عاشق احمدی نژاد نیست» گفت: «بدنه اجتماعی تشنه عدالت است. برای همین هم مقام معظم رهبری در بازگشایی مجلس یازدهم گفتند که در این زمینه ناموفق بودیم و باید کاستی‌ها رفع کنیم. هنر احمدی نژاد این است که روی موج عدالت‌خواهی و نیاز اجتماعی مردم خوب سوار می‌شود و فضا را مدیریت می‌کند».

این نماینده پیشین مجلس افزود: «اقدامات احمدی‌نژاد پوپولیستی است. مثلا همین هدفمندی یارانه‌ها. شما ببینید که پرداخت ۴۵ هزار تومان به هشتاد میلیونی ایرانی در داخل و خارج از کشور مگر عدالت است؟ این عین بی‌عدالتی است. شاید برخی به دویست، سیصد هزار تومان احتیاج داشته باشند و برخی هم به قدری پول دارند که باید از خرخره آنان پول را درآورد. هنر احمدی نژاد در این بود که یک سری از هنجارهای اجتماعی را زیر پا گذاشت و روی موج سوار شد.»

وی ادامه داد: «شما امروز کدام آدم عاقلی را در کشور پیدا می‌کنید که ترامپ را صالح ببیند و فکر کند می‌شود با او مذاکره کرد؟! رهبری هم گفتند که مذاکره نمی‌کنیم، اما احمدی‌نژاد می‌گوید او عمل گرا است و می‌توان با او مذاکره کرد!».

حقیقت‌پور گفت: «به نظر من طیفی از کاندیداها که برنامه‌هایی برای مهندسی عدالت داشته باشند و این برای مردم ملموس باشد، شانس استفاده از بدنه اجتماعی احمدی‌نژاد را دارند. ضمن اینکه باید افرادی با سابقه رفتار سالم باشند، چون با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. کسی باید بیاید که آیینه شهید رجایی باشد نه کسی که در برج نشسته باشد؛ لذا افراد صادق، راستگو، عامل به عدالت و طرفدار طبقه مظلوم باشعارهای درست و حسابی می‌توانند طبقه اجتماعی که منتسب به احمدی نژاد است، را بگیرد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا پرویز فتاح یا سعید جلیلی می‌توانند در این گروه قرار داشته باشند؟ گفت: «من معتقدم که برای قضاوت در این باره باید کمی جلو رفت. البته آقای فتاح آدم ساده زیستی است و شاید به دل محرومین و مستضعفین بنشیند. حالا باید دید که آیا قدرت پیاده کردن عدالت را هم دارد؟ آیا مقابل گردن کلفت‌ها می‌ایستد؟ آیا برنامه‌های جدی دارد؟ هر کسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری جلو بیاید باید برنامه ارائه کند؟ باید بگوید با امثال اسدبیگی که هفت تپه را گرفته چه کار می‌کند. باید برنامه اجرایی منطق به عمل گرایی ارائه کند. مردم نیز نباید فریب شعارها پوپولیستی را بخورند».

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه «شاید فتاح جلوه‌از جلوه‌های شهید رجایی را داشته باشد» گفت: «ولی رئیس جمهور باید متفکر هم باشد، باید ایده هم داشته باشد، باید بتواند نخبتان و الیت جامعه را هم به‌کار بگیرد.»

وی درباره سعید جلیلی نیز گفت: «فعلا قضاوتی نمی‌کنم. جلیلی برای ما یک هندوانه در بسته است. نمی‌دانیم که شیرین است یا سفید. فقط این را می‌دانیم که ریاست جمهوری جای بریدن برنده هندوانه سربسته نیست».

کد خبر 539050 برچسب‌ها سید پرویز فتاح انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم احمدی نژاد هسته‌ای - سعید جلیلی اصولگرایان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید پرویز فتاح انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم احمدی نژاد هسته ای سعید جلیلی اصولگرایان ریاست جمهوری احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین ابوطالب شفقت، استاندار جدید استان لرستان، هجدمین استاندار لرستان است. او که سال ۱۳۳۶ در بخش بندپی غربی شهر بابل متولد شده و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مرتبه دانشیاری است.
شفقت، شهریور ۱۴۰۰ به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و چندی بعد به‌عنوان معاون هماهنگی امور استان های این وزارتخانه منصوب شد.
در سوابق استاندار جدید لرستان ریاست موسسه تحقیقاتی صنایع دفاعی نیز به چشم می‌خورد. سردار شفقت در دولت‌های نهم و دهم به مدت هفت سال استاندار استان‌های مازندران، بوشهر و خراسان شمالی بود و در دولت یازدهم به مدت سه سال معاون طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.
عضویت در شورای سیاست گذاری راهبردی دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش، بلاکچین و اقتصاد، ریاست اولین کنفرانس بین‌المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی‌های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و طبیعی و ریاست افتخاری هفتمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران از سوابق علمی استاندار جدید لرستان است. ۲۲ مقاله کنفرانسی و ۲۰ مقاله ژورنالی در مجلات داخلی در موضوعات صنعت دفاعی نیز در کارنامه او دیده می‌شود.
لرستان یکی از استان‌های زاگرسی کشور با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر است که کماکان با معضل بالا بودن نرخ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند. این استان جاذبه طبیعی منحصر به فرد و ظرفیت گردشگری بی‌شماری دارد.

بیشتر بخوانید:
زاگرس‌نشینان چه می‌خواهند؟
تشکیل قرارگاه ویژه اشتغال در ۶ استان زاگرس‌ نشین

کد خبر 847007 برچسب‌ها استاندار- دولت استان لرستان دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • چرا دوباره مادر چاوز؟
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • در غیاب احمدی‌نژاد