Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:37:22 GMT

توسعه فرودگاه گرگان و نقش آفرینی در امدادرسانی بحران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۰۴۶

توسعه فرودگاه گرگان و نقش آفرینی در امدادرسانی بحران

به گفته مسوولان ذیربط؛ توجه دولت به زیرساخت و اجرای طرح توسعه فرودگاه گرگان ترمینال آن را به سطح قابل قبولی از امکانات رسانده که کمک به تکمیل طرح های در دست اقدام با جذب اعتبارات لازم می تواند پشتوانه مناسبی برای زمان وقوع بحران گلستان باشد.

بروز حوادث متعدد در سال های اخیر مانند سیل پارسال و انفجار معدن ضرورت تقویت زیرساخت هایی مانند فرودگاه برای امدادرسانی به موقع آسیب دیدگان را بیشتر از قبل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن، توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل از عوامل مهم توسعه پایدار یک منطقه است که ناوگان هوایی و فرودگاهی از جمله مهمترین و تاثیر گذارترین این بخش به حساب می‌آید.

سیل پارسال گلستان که هزاران میلیارد ریال خسارت به بخش های گوناگون و زیرساخت های این استان وارد کرد، فرودگاه گرگان را هم بی نصیب نگذاشت و برخی تاسیسات و تجهیزات آن دچار آسیب شد.

با وجود تاثیرپذیری از سیل، فرودگاه گرگان به ایفای نقش در مدیریت و امداد رسانی این حادثه پرداخت و با استفاده از تجهیزات ناوبری، کمک های ارسالی از نهادها و ارگان ها و مردم نوع دوست را به آسیب دیدگان سیل رساند.

مدیرکل فرودگاه های گلستان با یادآوری اینکه برخی تجهیزات ناوبری فرودگاه گرگان در سیل دچار مشکل شد، اظهار داشت: فرودگاه گرگان با هزار و ۷۰۰ سورتی پرواز خدمات زیادی به سیل زدگان ارایه داد و با وجود برخی خسارت ها، نه تنها اختلالی در عملکرد ایجاد نشد بلکه با افزایش امدادرسانی رزمایشی واقعی در هنگامه بحران برای همکاران بود.

علی متانت در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های سازمان هواشناسی؛ فرودگاه گرگان در هفته اول وقوع سیل پارسال پرباران ترین فرودگاه آسیا لقب گرفت اما فراهم بودن امکانات مقابله ای لازم و تجهیزات زیرساختی مدرن، مانع بروز آسیب جدی به بخش های گوناگون آن شد.

وی در ادامه به تنوع جمعیتی گلستان اشاره کرد و گفت: سکونت اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف در استان ظرفیت مناسبی برای برقراری خطوط پروازی با زیست بوم پایه این اقوام در داخل و خارج کشور است و توجه به این بخش می تواند عامل مهمی در رونق بیشتر این فرودگاه با برقراری پرواز به برخی استان ها و حتی کشورهای آسیای میانه شود.

متانت افزود: همچنین راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون که انجام آن در دست بررسی است، منجر به توسعه فعالیت های اقتصادی گلستان و ارتباط بیشتر تجار داخلی و خارجی با این منطقه اقتصادی و در نهایت افزایش ترددها از فرودگاه گرگان خواهد شد.

وی گفت: فرودگاه گرگان از جمله فرودگاه‌های مجهز کشور به شمار می رود که کمبود تجهیزات در آن وجود ندارد.

سیل پارسال به برخی تجهیزات ناوبری فرودگاه گرگان خسارت وارد کرد

مدیرکل فرودگاه های گلستان ادامه داد: بزرگ‌ترین پروژه امسال فرودگاه های کشور در گرگان به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال شامل مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی و تجهیزاتی، توسعه ترمینال مسافربری، توسعه اپرون (پارکینگ وسایل پرنده) به مساحت ۱۸ هزار متر مربع، ۲۱هزار متر مربع محوطه سازی برای پارک خودروهای شخصی و ساخت سالن تشریفات به مساحت ۳ هزارمتر مربع در دست ساخت و تکمیل است.

یکی دیگر از ظرفیت‌های ناوگان هوایی گلستان، فرودگاه کلاله است که با وجود تکمیل و عملیاتی بودن، به دلیل استقبال نکردن مسافران و برخی نیازها استفاده از آن بسیار اندک است.

مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: با نصب و راه اندازی جایگاه سوخت، امکان برقراری پرواز از فرودگاه کلاله در مسیر زابل و تهران که از نیازهای مردم شرق استان محسوب می‌شود برقرار خواهد شد.

وی به آسیب شیوع کرونا به فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا آسیب جدی به صنعت هوایی کشور وارد کرد و در ادامه مسیر نیز در دوران پسا کرونا شاهد بروز صدمات جدی در این حوزه خواهیم بود که باید برای این دوران سخت با برنامه ریزی درست اقدام کرد.

متانت ادامه داد: برقراری ارتباط پروازی با اکتائو به دلیل مراودات تجاری گلستان با قزاقستان ظرفیت بسیار خوبی برای گلستان است که تلاش می‌کنیم بتوانیم این خط پروازی امسال برقرار شود.

وی به پروازهای فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا در فروردین امسال ۵۴ پرواز و در اردیبهشت ۱۱۶ پرواز از این فرودگاه انجام شد اما از خرداد شرایط رو به بهبودی رفت و تعداد پروازها به ۱۷۶ سورتی رسید و تعداد مسافران از ۳ هزار و ۵۳۲ مسافر در فروردین به بیش از ۱۱ هزار مسافر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرودگاه گرگان به نقاط مهم کشور همچون تهران، مشهد، کیش و زاهدان پرواز مستقیم داشته و مقاصد جدید هم در دست انجام است، تصریح کرد: توسعه و تجهیز فرودگاه گرگان طی سالهای اخیر جدای از حمل کالا و جابجایی مسافر در بحث ترابری و پشتیبانی حوادث مهم نیز بی بدیل است و سیل پارسال گلستان می تواند شاخصی در این زمینه باشد. 

استان گلستان به مرکزیت گرگان در همسایگی دریای خزر و کشور ترکمنستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد. 

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران رونق اقتصادی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران رونق اقتصادی گلستان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران رونق اقتصادی گلستان فرودگاه گرگان فرودگاه ها سیل پارسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی