Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:16:58 GMT

خراسان شمالی نخستین پویش قصه‌گویی کشور را کلید زد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۲۲۲

خراسان شمالی نخستین پویش قصه‌گویی کشور را کلید زد

فرهاد آقابیگی روز سه شنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان خراسان شمالی، که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار داشت: این استان به دلیل تنوع فرهنگ ها و قومیت ها در حکم ایرانی کوچک است که گنجینه‌ای از قصه ها را در دل خود جای داده است.

خراسان شمالی با پیشینه ای تاریخی و مذهبی، با ترکیب قومیت های مختلف کرمانج، فارس، ترک، ترکمن و تات کانون وحدت قومیت ها و دارای گنجینه هایی است که قصه های بومی آن از جمله سرمایه های فرهنگی ارزشمند این دیار به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه این پویش به مدت سه سال تداوم خواهد داشت، افزود: راه اندازی این پویش، ایده این استان است که در آن قصه های مربوط به اقوام مختلف با گویش های خود آنان ارائه می شود.

آقابیگی به طرح قصه گویی عمومی نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح پنج قصه با موضوعات مختلف از جمله قصه های بومی، دفاع مقدس، دینی، اجتماعی و نوجوانان ارایه خواهد شد و علاقه مندان حضور در این طرح می توانند قصه های خود را به دبیرخانه جشنواره ارایه دهند.

وی با بیان اینکه هر سه ماه موضوعات جدیدی برای قصه گویی ارایه خواهد شد، افزود: هر ماه نیز سه نفر از شرکت کنندگان به عنوان برتر معرفی خواهند شد.

امضای تفاهم‌نامه برای قصه های موضوعی 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: این کانون همچنین با امضای تفاهم نامه های همکاری، با همیاری اداره حفاظت محیط زیست اسفراین طرح قصه های زیست محیطی را به اجرا می گذارد، با مساعدت جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به قصه های بشردوستانه می پردازد و با همراهی فرمانداری شیروان، به طرح قصه های روستایی و عشایری خواهد پرداخت.

آقابیگی با بیان اینکه شرایط برای قصه گویی بومی در این کانون فراهم شده است، افزود: تلاش داریم تا قصه های اصیل منطقه را جمع آوری و در فهرست میراث معنوی ناملموس به ثبت برسانیم.

وی بر ارایه آموزش عمومی قصه گویی نیز تاکید کرد و گفت: از رسانه ها و به ویژه ایرنا، به عنوان رسانه ای فاخر و قابل اعتماد،  درخواست داریم تا به این موضوع بیشتر پرداخته و ما را در ایجاد یک جریان و رویداد فرهنگی یاری کنند.

رشد سه برابری مراکز کانون در استان  

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به رشد چشمگیر مراکز این کانون اشاره کرد و گفت: شمار مراکز ثابت و سیار کانون در استان در سال ۹۲ تنها ۶ مرکز بود که اکنون این رقم به ۱۸ مرکز افزایش یافته است.

آقابیگی اظهارداشت: هم اکنون ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار کانون پرورش فکری در استان فعال است که مراکز سیار به کودکان مناطق محروم و کم برخوردار خدمات ارایه می دهند.

۱۱ هزار نفر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی عضویت دارند.   

برچسب‌ها بجنورد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی جشنواره قصه گویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی جشنواره قصه گویی بجنورد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی قصه گویی قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • ببینید | پویش کابوست منم برای نوجوانان کلید خورد
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد