Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:01:50 GMT

هیچ محیط بانی در سه سال گذشته قصاص نشده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۲۷۴

هیچ محیط بانی در سه سال گذشته قصاص نشده است

خبرگزاری آریا - فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: «در سه سال گذشته برغم افزایش عملیات های یگان حفاظت محیط زیست، هیچ محیط بانی قصاص نشده و همچنین در دو سال گذشته محیط بانان هیچ تلفات جانی در درگیری با قاچاقچیان نداشته اند»
به گزارش ‍‍پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی در جلسه کشوری مرکز فوریت های پایش فضای مجازی محیط زیست اظهار داشت: «در چند سال گذشته به دلیل حاشیه امنی که فضای مجازی در اختیار قاچاقچیان محیط زیست قرار داده بود، شاهد کوچ آنها به فضای مجازی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در فضای مجازی و به صورت علنی گونه های نایاب گیاهی یا جانوری به حراج گذاشته می شد و یا قاچاقچیان با خیالی آسوده اسلحه غیر مجاز خرید و فروش می کردند.»
وی افزود: «بر همین اساس نیاز به پایش فضای مجازی بیش از پیش حس شد و سال گذشته تفاهمنامه ای در این زمینه بین سازمان محیط زیست و پلیس فتا امضا شد.»
محبت خانی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری درباره محیط زیست، اظهار داشت: «فرمایشات و توصیه های فرمانده معظم کل قوا برای ما حکم دستور را دارد و بر اساس فرمایشات ایشان، همه نیروهای نیروی انتظامی در همه ابعاد آماده همکاری با سازمان محیط زیست برای حفظ محیط زیست هستند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان این که مرکز پایش فضای مجازی سازمان محیط زیست با جدیت به رصد فضای مجازی مشغول است، اظهار داشت: «با همت این همکاران این مرکز جمع آوری سلاح های غیر مجاز توسط محیط بانان رشد خوبی داشته است. همچنین طی پنج ماه اخیر 35 مورد حیوان‌آزاری به ما گزارش داده شده است که برای 11 مورد از آن‌ها پرونده تشکیل شده است و 24 مورد دیگر نیز در دست بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستند. علاوه بر این 28 مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای حقیقی و 113 مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای مجازی به مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست گزارش داده شده است که از این تعداد به ترتیب برای 26 و 24 مورد تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.»
محبت خانی ضمن هشدار به همه افراد سودجو و سواستفاده گر در فضای مجازی تصریح کرد: «رویکرد ما به حفظ محیط زیست فقط سلبی نیست بلکه در عرصه اجتماعی اهداف ایجابی داریم و هدف مان تحقق 80 میلیون با محیط بان است تا با کمک مردم بتوانیم از محیط زیست محافظت کنیم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست فضای مجازی یگان حفاظت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟