Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد میقانی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر در خصوص عملیات جستجوی کوهنورد گمشده در جهان نما، اظهار کرد: در تاریخ ۱۹ تیرماه یک گروه گردشگری وارد گلستان شد و اصرار داشت که وارد منطقه جهان نما شود اما با توجه به شرایط کرونا مسئولان محلی از ورود آنها جلوگیری کردند.

وی افزود: این افراد توسط ماشین های محلی و بدون اطلاع و گروه بندی شده وارد منطقه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میقانی بیان کرد: در ساعت ۱۱:۲۰ روز بعد تماسی با هلال احمر صورت گرفته که در آن مطرح شد که یک خانم از ساعت هشت صبح از گروه جدا شده و خبری از وی نیست.

وی گفت: جلسه هماهنگی در همین راستا تشکیل شد و مسیرهای جستجو (امام وردی و خط رأس چگل؛ تخته میرزا) مشخص و گروه های کوهنوردی عازم منتقل شدند.

میقانی بیان کرد: ۱۰ روز نیروهای کوهستانی و کوهنوردی هلال احمر جستجو را ادامه داده و از تجهیزات مختلف برای این کار استفاده شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۵ تیم عملیاتی به منطقه اعزام و بیش از ۲۱۰ نجاتگر و پرسنل در این جستجو مشارکت داشتند.

میقانی گفت: تا بیست و نهم تیرماه به صورت مداوم در منطقه حضور داشتیم تا زمانی که پایان عملیات توقف به ما اعلام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان اظهارکرد: اما تیم های امدادی هلال احمر طی این مدت در آماده‌باش بوده و به صورت نقطه‌ای جستجوها ادامه داشت.

وی با بیان اینکه جنازه منتسب به کوهنورد گمشده (سها رضانژاد) در ۱۷ مرداد ماه توسط تیم های کوهنوردی هلال احمر پیدا شد، گفت: محدوده کشف جسد در جنگل های شموشک و منطقه ای بسیار سخت و صعب العبور بوده و تا محل کمپ یک و نیم کیلومتر فاصله دارد.

میقانی با اشاره به این که این فرد از ارتفاع ۵۰۰ متری سقوط کرده است، گفت: کوهنوردان هلال احمر با زدن کارگاه به محل رسیده و جنازه را بالا آوردند.

وی توضیح داد که این منطقه چندین بار جستجو شده بود ولی به دلیل شرایط سخت ممکن بود که جنازه از نظر دور مانده و یا به دلیل رطوبت سگ های جستجو نتوانستند آن را شناسایی کنند.

میقانی عنوان کرد: در این عملیات چندین بار از هلی شات استفاده شد و به دلیل محدودیت های موجود نتوانستیم نتیجه ای از آن به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه (۲۰ تیرماه) گمشدگی «سها رضانژاد» دختر ۲۷ ساله در ارتفاعات جهان نمای کردکوی به نیروهای امدادی و انتظامی گزارش شد.

این دختر ساکن کرج همراه گروه گردشگری به گلستان سفر کرده بود که از صبح جمعه مفقود شده و بعد از گذشت حدود یک ماه هیچ نشانه‌ای از وی به دست نیامده بود.

کد خبر 4996421

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان هلال احمر گلستان گمشده ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان آمار کرونا ماه محرم شهرکرد کمک مومنانه محرم 99 قزوین ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: در این بین ۵، هزار و ۸۴۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۲۰ قوطی کنسروجات، هزار و ۴۷۰ تخته پتو، هزار و ۴۸۴ تخته موکت، هزار ۵۳۱ بسته غذایی و ۲۱۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

صادق محمودی گفت: ۴ نیرو‌های عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش