Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «پیتر استانو» (Peter Stano) سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در نشست خبری امروز سه شنبه خود با ابراز نگرانی از تحولات در مدیترانه شرقی، کشورهای عضو این اتحادیه را به برگزاری نشستی در این خصوص دعوت و اعلام کرد: لازمه حل مشکلات در این منطقه، گفتگو، حسن همجواری و اقدامات متناسب با حقوق بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بار دیگر گفتگوی سازنده‌ای را میان طرفین (ترکیه و یونان) برگزار کند. وی در این خصوص با تمام همکاران خود در تماس است.

«پیتر استانو» با تأیید اینکه یونان خواستار تشکیل نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بحث و گفتگو در مورد تحولات شده است، افزود: کشورهای عضو درباره این موضوع به تبادل نظر خواهند پرداخت.

این در حالیست که قرار است در نشست غیررسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که در پایان ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، علاوه بر تحولات در مدیترانه شرقی در خصوص روابط ترکیه و اتحادیه اروپا نیز گفتگو شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم هایی علیه ترکیه در دستور کار است یا خیر گفت: در نشست ۱۳ جولای٬ کشورهای عضو بر تصمیم به افزایش گفتگو و مذاکرات با ترکیه تاکید کردند.

استانو همچنین با اشاره به درخواست «جوزف بورل» برای تشکیل گروهی به منظور بررسی اقدامات احتمالی علیه ترکیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا با یونان و بخش یونانی‌نشین قبرس ابراز همبستگی می کند.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

کد خبر 4996439

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مدیترانه شرقی ترکیه یونان ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 امارات متحده عربی سوریه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صادق میرصالحیان، مدیر روابط عمومی سپاهان با انتشار یک استوری اینستاگرامی به این موضوع واکنش نشان داده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897041

دیگر خبرها

  • عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر
  • واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت دانیال اسماعیلی فر
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر