Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@05:05:49 GMT

لزوم حذف ربات های قاتل برای حفظ جان بشریت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۷۳۸

لزوم حذف ربات های قاتل برای حفظ جان بشریت

سازمان دیده بان حقوق بشر طی گزارشی منتشر شده گفت که تعداد رو به رشدی از کشورها وظیفه حفظ جان بشریت در برابر سلاح های کاملا خودمختار را به رسمیت می شناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان دیده بان حقوق بشر (hrw) طی گزارشی منتشر شده گفت که تعداد رو به رشدی از کشورها وظیفه حفظ جان بشریت در برابر سلاح های کاملا خودمختار را به رسمیت می شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم های تسلیحاتی که اهداف موردنظر را بدون کنترل معنادار انسان که به عنوان ربات های قاتل شناخته می شوند انتخاب و درگیر می کنند، غیر قابل قبول بوده و باید از آن جلوگیری کرد.

این گزارش 55 صفحه ای با عنوان "ربات های قاتل را متوقف کنید/ مواضع کشور در منع سلاح های کاملا خودمختار و حفظ کنترل انسان"، سیاست های 97 کشور که در سال 2013 آشکارا دیدگاه های خود را درباره ربات های قاتل ارائه داده اند بازنگری می کند.

اکثریت قریب به اتفاق دیدگاه کنترل انسان و تصمیم گیری در این باره به اندازه مقبولیت و قانونی بودن سیستم های تسلیحاتی حیاتی است. اکثر این کشورها از جمله 30 کشور که صراحتا به دنبال ممنوعیت سلاح های کاملا خودمختار هستند تمایل خود به پیمان جدید درباره حفظ کنترل انسان در استفاده از زور را ابراز داشته اند.

"ماری وارهام" مدیر دایره امور جنگ افزارها در سازمان دیده بان حقوق بشر و هماهنگ کننده کمپین منع ربات های مرگبارگفت: "حذف کنترل انسان از استفاده از زور در حال حاضر مانند تغییرات آب و هوایی تهدیدی جدی برای بشریت است و نیاز به اقدام فوری چند جانبه دارد. یک پیمان ممنوعیت بین المللی تنها راه مؤثر برای کنار آمدن با چالش های جدی است که منجر به افزایش تسلیحات کاملا خودمختار شده اند."

از زمانی که دیده بان حقوق بشر و سایر سازمان های غیر دولتی کمپین توقف ربات های قاتل را در سال 2013 آغاز کردند، لزوم پاسخگویی به نگرانی های مربوط به سیستم های تسلیحات کاملا خودمختار مهلک و به اصطلاحی دیگر سلاح های کاملا مستقل به طور پیوسته در دستورکار بین المللی قرار گرفته است.

تعداد بسیاری از سیاستگذاران، متخصصان هوش مصنوعی، شرکت های خصوصی، سازمان های بین المللی و داخلی و افراد عادی درخواست منع تسلیحات کاملا خودمختار تأیید کرده اند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد بارها از کشورها خواسته تا سیستم های تسلیحاتی خود که قادر به هدف گیری خودشان و حمله به انسان ها است را ممنوع کنند. وی این سلاح ها را از نظر اخلاقی متناقض و به لحاظ سیاسی غیر قابل قبول خواند.

وارهام اظهار داشت: "کاملا روشن است که حفظ معنادار کنترل انسان بر استفاده از زور یک ضرورت اخلاقی و قانونی و تعهد معنوی است. تمام کشورها باید با شروع مذاکرات درباره معاهده جدید ممنوعیت بین المللی با فوریت به این امر پاسخ دهند."

30 کشور که خواستار ممنوعیت ربات های قاتل شده اند عبارتند از: الجزایر، آرژانتین، اتریش، بولیوی، برزیل، شیلی، چین، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جیبوتی، اکوادور، السالوادور، مصر، غنا، گواتمالا، سریر مقدس (Holy See)، عراق، اردن، مکزیک، مراکش، نامبیا، نیکاراگوئه، پاکستان، پاناما، پرو، فلسطین، اوگاندا، ونزوئلا و زیمبابوه.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر ربات های قاتل کنترل انسان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است

مقامات آمریکایی علناً نسبت به تلفات فزاینده غیرنظامیان در نوار غزه و سرنوشت فلسطین ابراز نگرانی کرده اند. در عین حال آمریکایی‌ها مانع از تصویب قطعنامه پذیرش فلسطین در سازمان ملل و هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی در این سازمان می‌شوند و همچنین اسلحه به اسرائیل می‌رسانند.

به نوشته العربیه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر وزرای خارجه کشور‌های گروه ۷ در ایتالیا از خطر آغاز عملیات نظامی در جنوب نوار غزه در شهر رفح توسط ارتش اسرائیل ابراز نگرانی کرد. به طور جداگانه، این سیاستمدار اشاره کرد که ظاهرا واشنگتن به دنبال تنش زدایی در خاورمیانه است.

این در حالی است که سیاست دوگانه واشنگتن نشان می‌دهد که ایالات متحده برای کمک به حل وضعیت اطراف نوار غزه اعتقاد ندارند.

العربیه خاطرنشان کرد که کاخ سفید در حال تکرار عملیات زمینی در رفح و تعهد خود به تثبیت زودهنگام وضعیت انسانی در غزه است. اما در عین حال، به گفته روزنامه نگاران عرب، در واقع "برای آوارگان در نوار غزه حتی مکانی برای برگشتن و زندگی فراهم نشده است. "

سیاست دوگانه آمریکا در قبال غزه و اسرائیل در وتوی اخیر این کشور در سازمان ملل نیز مشخص شد.

بلینکن در گفتگو با العربیه، در میان توضیحات آراسته سیاست واشنگتن، بهانه‌ای برای وتو و ممانعت هیئت آمریکایی از آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل یافت. وی اظهار داشت که این کار به منظور «آرامش اوضاع» انجام شده است!

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • قاتل فراری در شوش دستگیر شد
  • دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • ربات انسان نمای چری برای رقابت با تسلا و شیائومی معرفی شد
  • ابلاغ ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی