Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک عضو ارشد اندیشکده «رند» گفت که برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح برای تعیین سرنوشت زندانیان طالبان پوششی برای یک تصمیم جنجالی بود. تاریخ انتشار: 21:08 - 21 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۶۷۸

خبرگزاری میزان - لویه‌جرگه مشورتی صلح پس از یک نشست 3 روزه با آزادی 400 زندانی باقیمانده طالبان موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی اعضای لویه‌جرگه می‌گویند که هویت زندانیان طالبان در اختیار کمیته‌های کاری این نشست قرار نگرفته بود و آن‌ها نمی‌دانستند درباره آزادی چه افرادی باید تصمیم بگیرند.

«طلوع نیوز» به نقل از اعضای این نشست نوشت که اسامی هیچ یک از این زندانیان مشخص نبود و شرکت‌کنندگان در لویه‌جرگه تصمیم برای آزادی آن‌ها را از پیش تعیین شده خوانده و افزودند که دولت تنها مسئولیت آزادی این زندانیان را بر عهده آن‌ها انداخت.

پیش از این مقامات گفته بودند که از بین 400 زندانی طالبان 156 نفر محکوم به اعدام، 105 نفر به دلیل مسایل حق‌العبدی، 34 نفر به جرم آدم‌ربایی، 51 نفر محکوم به قاچاق مواد مخدر، 44 نفر در فهرست سیاه دولت افغانستان و متحدانش قرار دارند، 6 نفر به دلیل جرایم اخلاقی زندانی هستند و جرم 4 نفر دیگر نیز هنوز مشخص نیست.

منابع می‌گویند که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز دستور آزادی 400 زندانی طالبان را صادر می‌کند اما «عبدالکریم خرم» رئیس دفتر سابق ریاست جمهوری مدعی است که روند آزادسازی زندانیان این گروه متوقف نشده بود.

وی در توئیتی نوشت که براساس اطلاعات آزادسازی طالبان تا یک شب قبل از روز آخر لویه‌جرگه ادامه داشت و از مجموع زندانیان تنها 165 نفر در زندان باقی مانده بودند.

بیشتر بخوانید:  طالبان خشونت ها را کاهش دهد طالبان: به هیچ گروه خارجی از جمله القاعده کمک نمی‌کنیم  
طالبان و سنایوری جدید جنگ اطلاعاتی در افغانستان زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی پس از آزادی زندانیان تعیین می‌شود طالبان: مذاکرات بین‌الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است برخی زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشته‌اند

«لارل میلر» دیپلمات سابق آمریکایی و عضو ارشد اندیشکده «رند» نیز در این خصوص گفت که هدف برگزاری لویه‌جرگه یک پوشش سیاسی برای تصمیمی جنجالی بود.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لویه جرگه افغانستان لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی غلامرضا سلطانی افزود: هم اکنون حدود ۶۰۰ زندانی در زندان مراغه در کارگاه‌های داخل زندان و خارج زندان مشغول کار هستند و این زندان در اشتعال زندانیان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: جلسه شورای طبقه بندی زندان مراغه با حضور معاون دادستان تشکیل و ۱۹۱ پرونده در این جلسه طرح و تصمیم گیری شد.
 سلطانی گفت: در این جلسه ۸۲ پرونده اشتغال طرح و ۶۹ زندانی دارای شرایط تشخیص داده و با اشتغال آنان موافقت شد.همچنین ۸۷ درخواست مرخصی به شورا وصول و با ۳۶ مورد موافقت شد.

️به گفته رئیس زندان مراغه در این جلسه ۳۷ پرونده تعلیق، پابند و آزادی مشروط مطرح و با ۱۲ پرونده تعلیق مجازات و ۱۶ پرونده پابند الکترونیکی و هفت پرونده آزادی مشروط بررسی و نیز با آزادی پنج زندانی پس از پایان مرخصی موافقت شد.

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری