Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@10:54:03 GMT

ایران آمادگی رسیدگی به درخواست دولت لبنان را دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۸۰۵

ایران آمادگی رسیدگی به درخواست دولت لبنان را دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد هرگونه کمکی که مورد درخواست دولت لبنان باشد را فراهم کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور پس از گفتگویی صمیمی با حسن محمد عباس، سفیر لبنان در تهران و عرض تسلیت به ملت و دولت بزرگ لبنان از وقوع این حادثه ابراز تأسف کرد و اظهار کرد: این حادثه غیرمترقبه و باورنکردنی که بیش از ۱۵۰ شهید و ۵۰۰۰ نفر مجروح داشت، دل همه ما را مجروح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه احترام ویژه‌ای برای ملت و دولت لبنان قائل است، تصریح کرد: ملت لبنان ملتی علم دوست، با فرهنگ، مقاوم و دارای تاریخی دیرینه است. مثل برخی کشورها که در ۵۰-۴۰ سال اخیر بوجود آمده‌اند نیست و از زمان فینیقی‌ها در ۶-۵ هزار سال قبل به عنوان یک ملت بزرگ حضورش در جامعه جهانی مشهود بوده است. امروز هم این حضور مشهود است.

وی افزود: آثار علمی، فرهنگی و اقتصادی لبنان در کشورهای عربی، خیلی فراتر از وسعت کوچک آن است.

صالحی تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که رئیس‌جمهور محترم در هیئت دولت اعلام کردند، آمادگی دارد هرگونه کمکی که مورد درخواست دولت لبنان باشد را فراهم کند. سازمان انرژی اتمی ایران نیز در حوزه کاری خود در زمینه رادیوداروها و دیگر محصولات و خدمات هسته‌ای مورد نیاز آمادگی مساعدت و همکاری را دارد.

وی گفت: در حال تولید تعدادی تجهیزات پزشکی مثل ونتیلاتور که در پزشکی برای درمان کرونا و تنفس مصنوعی کاربرد دارد، هستیم که در نظر داریم تعدادی از این تجهیزات را به ملت لبنان اهداء کنیم.

صالحی در پایان با اشاره به جمله معروف «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» گفت: به عنوان انسانی که بخشی از عمرم و تحصیلاتم را در لبنان گذرانده‌ام، وظیفه خود دانستم که با این ملت بزرگ ابراز همدردی کنم.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: لبنان سازمان انرژی اتمی علی اکبر صالحی دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه، حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس توسعه حل اختلاف کشور به همراه امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد و جمعی از مسئولان قضائی و مدیران شهرستان با برپایی میز خدمت در مسجد خاتم الانبیا مارلیک (مصلای نماز جمعه) پاسخگوی مطالبات مردم شدند.

بر اساس این گزارش، در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مسئولان قضائی و دیگر مدیران دستگاه‌ها در میان گذاشته، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

گفتنی است که مسئولان پاسخگو در میز خدمت پس از بررسی درخواست مراجعین، دستورات لازم را برای رسیدگی صادر و برخی از شهروندان را برای پیگیری مطالباتشان به اداره متبوع خود دعوت کردند.

کد خبر 6085998

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند