Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر امور خارجه آلمان گفت که کشورش تسلیم فشارهای آمریکا برای خرید انرژی (نفت و گاز) نمی شود و تصمیم گیری در مورد خرید منابع انرژی را حق خود می داند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، هایکو ماس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی خود گفت: تصمیم گیری در مورد خرید منابع انرژی، حق برلین است و هیچکس نمی تواند در مورد سیاستگذاری انرژی دیدگاه خود را بر اتحادیه اروپا تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای آلمان روابط برانس آتلانتیک (آمریکا و قاره اروپا) در طول سالیان متمادی اهمیت فراوان داشته است گفت: این روابط عمیق تر از منافع سیاسی زودگذر است.
وی با انتقاد از تحریم های امریکا در مورد طرح خط لوله گاز جریان شمالی-۲ گفت: تحریم بین شرکا را راه نادرست می دانیم و معتقدیم که تصمیم گیری در مورد این که از کجا منابع انرژی خریداری کنیم حق ماست.
آمریکا چند بسته تحریم علیه طرح خط لوله گاز جریان شمالی -۲ که از روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان کشیده می شود وضع کرده است تا از راه اندازی این خط لوله گاز با ظرفیت انتقال حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال جلوگیری کند و بتواند گاز فشرده خود را به قیمت گرانتر به آلمان و سایر کشورهای اروپایی بفروشد.
لزوم تمدید پیمان استارت-2
وزیر خارجه آلمان خواستار بکارگیری همه تلاش ممکن برای تمدید اعتبار پیمان تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به پیمان استارت-۲ شد.
ماس گفت: آنچه که مربوط به کنترل بر تسلیحات می شود باید در این مورد فرصت را هدر نداد و روسیه و آمریکا در این عرصه نقش پیشرو دارند و درباره قرارداد ان.پی.تی و تحکیم آن مسئولیت خاصی برعهده دارند.
وی افزود: به همین دلیل امروز موضوع بکارگیری همه تلاش های ممکن برای تمدید پیمان استارت-۲ مطرح است و این امر به ما فرصت خواهد داد تا به مرور زمان چین را نیز به مذاکرات کنترل تسلیحات بکشانیم.
پیمان استارت-۲ یا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد و شش ماه به پایان اعتبار آن زمان مانده است.
آلمان خواهان آزادی زندانیان در بلاروس
وزیر خارجه آلمان در بخش دیگر کنفرانس خبری با لاوروف خواستار ازادی همه افراد دستگیر شده شامل معترضان و خبرنگاران در بلاروس شد.
وی افزود: یک بار دیگر می خواهم تصریح کنم که ما دعوت می کنیم که همه کسانی که از راه مسالمت آمیز و با استفاده از حقوق دمکراتیک خود در خیابانها تظاهرات کردند فورا آزاد شوند زیرا جمعی از معترضان را هم زندانی کرده اند.
در مینسک و شهرهای دیگر بلاروس از روز یکشنبه که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، در مجموع سه هزار نفر از معترضان که در اعتراضات خیابانی شرکت کرده اند و توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
آلمان و روسیه علاقه مند به رفع ابهامات در امنیت سایبری
وزیر امور خارجه آلمان گفت که آلمان و روسیه علاقه مند به روشن شدن وضعیت و رفع ابهام در عرصه امنیت سایبری هستند و از کانال های حرفه ای به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد که در این مورد و مساله تامین امنیت سایبری، در مذاکرات امروز با لاوروف گفت وگو کرده است.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چندی پیش مدعی شد که اسناد متقنی در دست دارد که توسط روسیه هدف حمله هکری قرار گرفته است وی ضمن "شنیع" خواندن این اقدام ادعایی از سوی روسیه، گفت: می‌توانم صادقانه بگویم که این موضوع برای من رنج‌آور است. هر روز تلاش می‌کنم که روابط بهتری با روسیه برقرار کنم اما در عین حال شواهد متقنی هست که نیروهای روس چنین اقدامی می‌کنند.
مرکل این حملات را "فراتر از ناراحت‌کننده" توصیف و تهدید به تحریم در صورت ادامه چنین اقداماتی کرد.
نهاد اطلاعاتی آلمان بارها هکرهای روس را متهم به جاسوسی از قانونگذاران و سیاستمداران این کشور کرده و رسانه‌های آلمانی نیز گزارش داده‌اند که داده‌های مربوط به ایمیل مرکل در میان اطلاعات هک شده در سال ۲۰۱۵ توسط روس‌ها وجود داشته است.
سال گذشته پس از قتل یک شهروند گرجستانی در آلمان، برلین مسکو را متهم به دست داشتن در آن کرد و دو دیپلمات روس را اخراج کرد که به اقدام متقابل از سوی کرملین و اخراج دو دیپلمات آلمانی از روسیه منجر شد.
برچسب ها: وزیر خارجه آلمان ، آلمان

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر خارجه آلمان آلمان تصمیم گیری در مورد پیمان استارت منابع انرژی خارجه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

کد خبر 845245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و چین ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها