Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@11:55:35 GMT

رئیس جمهور لبنان وعده افشاگری داد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۰۴۰

رئیس جمهور لبنان وعده افشاگری داد

خبرگزاری فارس: «میشل عون»، رئیس جمور لبنان گفت که همه تلاش خود را خواهد کرد تا «واقعیت‌ها» در مورد انفجار بندر بیروت آشکار شود.

میشل عون در توییتی نوشت: «بعد از گذشت یک هفته از فاجعه [انفجار بندر بیروت]، بار دیگر به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت و تعزیت می‌گویم و قول می‌دهم به همه لبنانی‌های رنجور که تا قبل از آشکار شدن همه حقایق، از پا نخواهم نشست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌شنبه هفته گذشته اشتعال مواد نیترات آمونیوم در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث وقوع انفجار بسیار مهیبی شد که بر اثر آن، ۱۷۱ تن کشته و بیش از شش هزار تن دیگر مصدوم شدند. در این انفجار بندر کاملا ویران شد و خسارت‌های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات شهر بیروت وارد شد.

رئیس جمهور لبنان در تماسی که امروز با نخست‌وزیر نروژ داشته از او خواسته در بازسازی بیروت به لبنان کمک کند.

خسارت وارد شده به بیروت بین ۱۵ الی ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده و تنها سیلوی گندم این کشور در محل انفجار نابود شده است.

انفجار هفته گذشته بندر بیروت علاوه بر تلفات جانی و خسارت‌های مالی و اقتصادی، تبعات سیاسی نیز داشته و «حسّان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان بعد از استعفای چند وزیر خود نیز استعفا داد و با درخواست میشل عون، فعلا پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برعهده خواهد داشت.

ارجاع تحقیقات به شورای قضایی

رئیس جمهور لبنان امروز همچنین دستور داده فرآیند رسیدگی به انفجار بندر بیروت به شورای قضایی این کشور موکول شود.

دادگاه قضایی لبنان اخیرا گفته در رابطه با انفجار بندر بیروت، قرار بازداشت و بازجویی ۲۰ تن صادر شده است. در بین بازداشتی‌ها، مدیران سابق و فعلی اداره بندر، گمرک و ... نیز وجود دارند. دولت دیاب قول داده عاملان و مسئولان انفجار بندر بیروت را به اشد مجازات برساند.

منبع: فردا

کلیدواژه: میشل عون انفجار بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بندرگاه و گمرک بندرلنگه به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید ضمن پیگیری مصوبات بازدیدهای قبلی خود، دستورات ویژه‌ ای به منظور ترخیص اقلام ضروری و کالاهای وارداتی صادر کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین با هدف نظارت بر پروژه انبارگردانی و بررسی موضوع اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرک شهرستان بندر لنگه، دستورات لازم را خطاب به مسؤولان مربوطه صادر نمود.

وی در جریان این بازدید تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه، مقرر شده است؛ ضمن اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی دقیق برای بازدیدهای سرزده، رئیس کل دادگستری هرمزگان و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان از گمرکات و بنادر تجاری حوزه مسئولیت خود بازدید و ضمن تهیه گزارش همراه با ابلاغ دستورات و تذکرات لازم، نسبت به برخورد قانونی با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت وگو با مسؤولان شهرستان بندرلنگه نیز بر لزوم تسریع در پیش بینی و بروز رسانی ساز و کارها به منظور اصلاح فرآیندهای واردات و صادرات کالا تأکید کرد.

کد خبر 6086098

دیگر خبرها

  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • رئیس جمهور این هفته به پاکستان و سریلانکا می‌رود