Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:52:26 GMT

استان کرمان در صدر فعالیت های راهداری

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۰۵۳

به گزارش اکوفارس، سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: در زمینه پخش آسفالت، 438 هزار تن آسفالت را در محورهای مواصلاتی استان پخش شد که این رقم، هشت و 2 دهم درصد کل کشور را تشکیل می دهد لذا باکسب این امتیاز، استان ما رتبه اول را از آن خود کرد.
حاج سیدعلیخانی افزود: همچنین در عملکرد بهسازی و روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه راه های شریانی شامل عملیات حفاظتی درزگیری نیز استان کرمان با انجام حدود 800 کیلومتر از این عملیات در طول راه های مواصلاتی خود در صدر 31 استان کشور قرار گرفت به گونه ای که استان بعد از ما یعنی خوزستان که رتبه دوم را کسب کرده و  250 کیلومتر این فعالیت را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 حاج سیدعلیخانی فعالیت های راهداران کرمانی را ستودنی دانست و گفت: کسب رتبه های نخست کشوری در حوزه راهداری به سهولت بدست نمی آید بلکه این موقعیت مرهون تلاش های شبانه روزی مجموعه راهدارای، اعم از معاونت راهداری، بخش مهندسی و کارشناسی، همچنین تلاش شبانه روزی 400 نفر نیروی راهدار است که برای نگهداری و بهسازی شبکه گسترده راههای استان کرمان از جان خود مایه می گذارند.
احسان عراقی زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در ادامه گفت: استان کرمان توانست در سال 98 رتبه دوم کشوری را در زمینه عملکرد اجرای بهسازی و روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه راههای شریاتی، بویژه در روکش تقویتی آسفالت گرم در آزادراه ها، بزرگراه ها و راه های اصلی را به خود اختصاص دهد که در این راستا حدود 200 کیلومتر از این نوع عملیات در محورهای مذکور انجام شده است.
دکتر عراقی زاده در ادامه به عملکرد راهداری استان کرمان در بخش روکش تقویتی بازیافت گرم در سال گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: در این فعالیت راهداری نیز استان کرمان رتبه دوم کشور را کسب کرد و با انتقال کارخانجات سیار تراش، بهسازی و انجام روکش آسفالت گرم که به نوبه خود شکل جدیدی از انجام روکش آسفالت می باشد را به مرحله اجرا درآورد.
عراقی زاده تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های حوزه راهداری که در بخش رویه آسفالت انجام می شود اجرای عملیات حفاظتی تحت عنوان فوگسیل است که در این زمینه نیز استان در جایگاه دوم کشور قرار دارد و میزان عملکردمان در این بخش نیز انجام عملیات فوگسیل در 440 کیلومتر از راههای شریانی حوزه استحفاظی استان است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: از مجموع هشت فعالیت راهداری که در سالنامه آماری سازمان متبوع مطرح و سنجش شده اند، 2 آیتم استان کرمان رتبه اول و 4 آیتم رتبه دوم را در بین 31 استان به خود اختصاص داده است و انجام این حجم از فعالیت ها با توجه به محدودیت اعتبارات و کاستی های سخت افزاری نشان از تلاش مضاعف و شبانه روزی همه کارکنان خدوم راهداری و حمل و نقل استان دارد.
وی در انتها به وجود 25 گردنه برفگیر استان اشاره نمود که یکهزار و 57 کیلومتر راه را در شرایط سخت زمستانی تحت الشعاع قرار می دهند و گفت: راهداران کرمانی، عملیات راهداری را از 42 راهدارخانه استان آغاز می کنند و با استفاده از 352 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک، خدمات راهداری را برای ارتقای سطح ایمنی راهها و با هدف به حداقل رساندن سوانح و تلفات جاده ای انجام دهند.
عراقی زاده اظهار امیدواری کرد؛ رانندگان هنگام تردد در محورهای برون شهری به علائم رانندگی توجه کامل داشته باشند و با پرهیز از تخلفات رانندگی بویژه سرعت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه و..... حافظ جان خود و همراهانشان باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل عملیات حفاظتی استان کرمان روکش آسفالت عراقی زاده رتبه دوم جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود

استاندار کرمان با بیان اینکه مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود، گفت: همه نیروها و تجهیزات آماده بودند که به موقع وارد عمل شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: در هفته جاری سیل را پشت سر گذاشتیم و به همت همه دستگاه‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده خسارت‌های کمی داشتیم ‌و کار بزرگی انجام شد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها تا امشب در استان ادامه دارد، گفت: دیروز عصر حدود 40 میلی‌متر بارندگی فقط در مردهک عنبرآباد انجام شد و امیدوار هستیم تا پایان بارندگی‌ها مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید مراقبت کنند که اگر به موقع اقدام شود حتماً می‌توانیم از خسارات جلوگیری کنیم، افزود: بیش از 500 دستگاه ماشین‌آلات سنگین آماده داشتیم تا در صورت نیز وارد عملیات شوند.

وی با بیان اینکه روز گذشته چهار نفر مفقودی داشتیم که به یاری خدا و دستگاه‌های امدادی زنده پیدا شدند، ادامه داد: در این بارندگی‌ها شاهد حجم بالایی از آب در رودخانه‌ها بودیم که لایروبی‌های انجام شده از قبل باعث شده بود تا آب از مسیر خود خارج نشود.

تدابیر پیشگیری از سیل از 6 ماه قبل در استان کرمان انجام شد4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدندوقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت

فداکار با بیان اینکه از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که همکاری خوبی برای آگاه‌سازی مردم کردند و باعث همکاری مردم در پیشگیری از سیل شدند که جای تقدیر دارد، گفت: یک موضوع مهم این بود که بارندگی به یکبارگی نبود و با عنایت خداوند بارندگی‌ها متناوب بود و کم کم بارش‌ها را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها از جمله ارتش و سپاه و بسیج کمک خوبی در مقابله با سیلاب‌ها کردند، افزود: گروه‌های جهادی هم پای کار بودند تا هم از سیل پیشگیری شود و هم اگر مشکلی پیش آمد به موقع به مردم امدادرسانی داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه بارندگی بسیار خوبی طی این چند روز در سطح استان انجام شد، ادامه داد: البته آمار دقیقی نداریم و ضعف آماری بین دستگاه‌های مختلف در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود، گفت: همه نیروها و تجهیزات آماده بودند که به موقع وارد عمل شوند و اگر مشکلی پیش آمد پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر
  • بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه های روستایی لرستان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • ۱۳ میلیون تن آسفالت راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند