Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@23:55:11 GMT

بخشش یک محکوم به قصاص در شهرستان درگز

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۱۶۵

بخشش یک محکوم به قصاص در شهرستان درگز

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی خبر داد و گفت: اولیای دم با پذیرش دریافت دیه با گذشت از حق قصاص موافقت کردند. تاریخ انتشار: 22:11 - 21 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۹۰۲

خبرگزاری میزان – مصطفی دلخواه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از جانب دستگاه قضایی و میانجیگران برای صلح و سازش بین خانواده مقتول و زندانی، اولیای دم با پذیرش دریافت دیه با گذشت از حق قصاص موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب درگز بیان کرد: برای انجام صلح و سازش بین خانواده مقتول و همچنین زندانی مذکور جلسات متعددی با حضور خانواده‌ی آنان و رابطین میانجیگر و همچنین شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی برگزار شد که در نهایت خانواده مقتول در دادگستری درگز حاضر به دریافت دیه بجای قصاص شد.

وی افزود: بعد از پذیرش خانواده مقتول برای اخذ دیه اقدامات و تلاش‌های زیادی برای جمع آوری کمک‌های نقدی تحت عنوان کمک به آزادی این زندانی به همت خیرین صورت گرفت.   بیشتر بخوانید: ۱۶۶ مورد گذشت اولیای دم از اجرای قصاص از آغاز سال ۹۹ تا به امروز دلخواه بیان کرد: مرتکبین قتل‌های آنی به هیچ وجه انسان‌هایی متفاوت از ما نیستند و به شکل بالقوه همه ما در معرض ارتکاب به جنایت‌هایی از این دست خواهیم بود مگر اینکه از ویژگی خاصی برخوردار باشیم و این ویژگی به جز مهارت کنترل خشم نیست. آگاهی از تکنیک‌های کنترل خشم یکی از مهارت‌های ارزشمند پر دغدغه انسان امروزی است.

دادستان عمومی و انقلاب درگز در پایان با ابراز خرسندی از صلح و سازش طرفین از زحمات و تلاش‌های تمام افراد مرتبط و روحانیت معظم و میانجیگران و رسانه‌های درگز و خیرینی که تلاش کردند زمینه صلح و سازش و همچنین کمک‌های نقدی برای آزادی این زندانی را فراهم کردند، تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قصاص قتل مقتول بخشش قاتل دادستان عمومی و انقلاب خانواده مقتول صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف و مسئولین اداره زندان شهرستان آمل، با اعلام گذشت از سوی اولیای دم، یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل، فرصت زندگی دوباره‌ای یافت.

عباس پوریانی افزود: با توجه به تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه به تحقق مصالحه در پرونده‌های قضائی، با همکاری، همدلی و هم‌افزایی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان، رئیس حوزه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل و مسئولین ذیربط اداره کل زندان‌های مازندران، یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت و گذشت اولیای دم، از دار مجازات رهایی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران، حصول صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را عملی خداپسندانه و بسیار ضروری توصیف کرد و با بیان اینکه صلح، بخشایش و گذشت، باید در کشور نهادینه شود، افزود: نتایج مثبت این اقدام مهم، بسیار ارزنده بوده و بر کسی، پوشیده نیست.

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال