Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@21:37:19 GMT

دلیل ریزش تاریخی طلا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۱۷۱

دلیل ریزش تاریخی طلا چیست؟

رویداد۲۴ همان طور که پیش‌بینی می‌شد، با اعلام اولین اخبار در خصوص کشف واکسن کرونا و واکسیناسیون سراسری در کشور روسیه، بازار طلا دچار زلزله‌ای ادامه دار شد.

در حالی بازار طلا تا این ساعت کاهشی ۸۱ دلاری را در قیمت هر اونس به ثبت رسانده است که فعالان بازار می‌گیند، کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز در راه است.

پیش از این با همه گیری کرونا در جهان، سرمایه‌گذاری بر اقلام مطمئن‌تر مانند طلا در دستور کار قرار رگفت و نتیجه ریزش بورس‌های جهانی این بود که قیمت طلا در بازار با رشد چشمگیر همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبور طلا از سد مقاومتی دو هزار دلار در هر اونس، شتاب رشد قیمت را بیش از پیش افزایش داد، اما حالا خبر‌های رسیده در خصوص کشف واکسن کرونا، طلا، این فلز گرنبها را بار دیگر به جایگاه خویش باز می‌گرداند.

رویترز گزارش داده است قیمت طلا در معاملات امروز بازار‌های جهانی ۸۱.۴۶ دلار کاهش یافت و به ۱۹۴۵.۸۸ دلار در هر اونس رسید. این ریزش تاریخی ۴ درصدی البته به تحولات رخ داده در آمریکا نیز باز می‌گردد. انتشار اخباری در خصوص احتمال توافق دموکرات‌ها با دولت ترامپ بر سر محرک اقتصادی، سرمایه گذاران را بر آن داشت تا به برداشت سود و فروش طلا روی بیاورند.

یبشتر بخوانید: افزایش قیمت سکه با وجود کاهش قیمت‌های جهانی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا، بالا رفتن ارزش اوراق قرضه در جهان به علت انتظار برای به توافق رسیدن کنگره آمریکا با دولت این کشور بر سر بسته عظیم کمک‌های مالی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار طلا رد سال جاری رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرده است چرا که چاپ بی سابقه پول از سوی بانک‌های مرکزی و نرخ بهره نزدیک به صفر، سرمایه گذاران را به سوی طلا به عنوان مانعی در برابر عدم بازپرداخت ارز و تورم احتمالی سوق داد.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت طلا کاهش قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه تثبیت شده و نزدیک به رکورد روز گذشته قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاران هنوز هم بر درگیری‌های خاورمیانه معطوف شده که خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

قیمت طلا در روز گذشته به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و ۱۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی از قیمت آن حمایت کرده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی ۹۷۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • بازار رمزارزها / ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
  • ریزش ادامه‌دار قیمت‌های کاذب ارز و طلا و بازگشت آرامش به بازار
  • آغاز ریزش دلار در بازار آزاد در روز بدون مشتری/ کاهش ۴۰۰۰ تومانی قیمت دلار
  • ریزش قیمت‌ها در بازار طلا وسکه آغاز شد
  • ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟