Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار معروفی با بیان اینکه بیشترین کسانی که می توانند این مکتب را جاری کنند رسانه های زیبا اندیش و زیبا عمل هستند از هر جناحی که باشند؛ گفت: این مکتب جلوی دعواها و منیت ها را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، سه شنبه(۲۱ مرداد) در همایش"نقش رسانه در مکتب شهید سلیمانی" و بزرگداشت روز خبرنگار در سخنانی مکتب حاج قاسم را متأثر از مکتب اهل بیت و امامین انقلاب دانست و با بیان اینکه این مکتب خاطره نیست بلکه شاخصه های فراوانی دارد؛ عشق به اهل بیت و قرآن و مردم و ولایت و وطن و خاک و ناموس؛ مردم داری؛ برای ناموس ملت ایران اربا" اربا شدن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را از شاخصه های این مکاب خواند و افزود: شهید سلیمانی نگذاشت دست جانیان تاریخ به دامان ناموس ما برسد و آن دست ها را قطع کرد.




فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به سخنان شهید سلیمانی مبنی بر عدم تقسیم بندی افراد به چپ و راست و بدحجاب و بی حجاب و... گفت: مکتب او مکتب انسانیت و ارزش های الهی و مکتب مراقبت از یکدیگر است؛ در مکتب او مچ گرفتن نیست بلکه دست گرفتن و یاری رساندن است و این مکتب را نمی شود با خاطره جمع و تمام کرد؛ برای ترویج و تشریح این مکتب که ذیل مکتب امام و رهبری تعریف می شود نظام ها تعریف کردیم و انتظار این است وقتی کرمان قله ای برای سرازیر شدن این مکتب است باید دید رسانه چگونه این مکتب را ترویج کند.

 

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی، سرلشکری نظامی است که دستورهای سخت نظامی می دهد اما عارف به تمام معنا است که دنیا را تکان داد و در وصیت نامه خود برای بقای نظام اسلامی به مرجع تقلید تذکر می دهد؛ محبوب قلوب شد زیرا وقتی در زمین اهل بیت عشق بازی کردی و اخلاص به تمام معنا داشتی این می شوی. او در همه این سالها کسی را در جبهه هل نداد و این نظام رفاقت در جبهه حق است.

 

 

سردار معروفی با بیان نقل خاطره ای مربوط به زمان انتصاب سرلشکر سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حالیکه شهید سلیمانی هم آن موقع سرلشکر بود اما گفت «من سرباز آقای سلامی هستم» این مکتب است و... برای تکمیل این مکتب شهر رابر و روستای قنات ملک(زادگاه شهید سلمانی) هم به موضوع محتوایی ملحق می شود. 

 

وی با تصریح به این مطلب که بیشترین کسانی که می توانند این مکتب را ساری و جاری کنند رسانه های زیبا اندیش و زیبا عمل هستند از هر جناحی که باشند؛ خاطرنشان کرد: زیرا این مکتب حوزه جامع الاطراف انقلاب اسلامی است و این مکتب جلوی دعواها و منیت ها را می گیرد و در حوزه منافع اعتقادی و ولایی ما راهنمای اصلی این مکتب و نظام، ولایت است؛ خورشید اصلی او است و نباید نورافکن های دیگر ما را سرگرم کند و نباید درخواست های حقیرانه ما را در مسیر دیگری قرار دهد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با متذکر شدن این مطلب که تَهِ دعواهای رسانه ای چه می خواهد دربیاید؟ از تخریب ها انتقاد کرد و ادامه داد: بله، فتنه خط قرمز است{و اینجا موضوع فرق می کند} زیرا آبروی نظام را به پرتگاه برد و کشور را عقب انداخت.

 

وی در ادامه نصایح مشفقانه خود به رسانه ها به نقل خاطره ای از شهید محمود پایدار از شهدای جیرفت پرداخت و گفت: محمود فرمانده گردان و من جانشین او بودم؛ در عملیات خیبر شهید شد و پیکرش سالها بعد آمد؛ آدم عجیبی بود. روزی در چادرش رفتم دیدم {شهید}حسین خزاعی آنجا بود؛ سلام کردم، گفتند: هیس! گفتم چرا؟ گفتند حاج محمود خواب است... یعنی اینقدر برای او احترام قائل بودند؛ قیافه اش را که می دیدی می گفتی این فرمانده است؟!
اما به وقتش ۸ تا ۹ کیلومتر هم با گردان دوید.

 

سردار معروفی افزود: خلاصه اینکه حاج قاسم یک وقتی خواست مأموریتی را به گردان او بدهد؛ محمود نگفت به من نده، نیروهای من ضعیف هستند و... بلکه گفت اگر امکان دارد این مأموریت را به من نده‌ اما نگفت گردان من آمادگی ندارد؛ من فهمیدم منظورش چیست؛ ببینید چقدر حرمت نیرو و رزمنده اش را نگه می دارد.

 

وی با بیان خاطره ای دیگر از زمانی که در سد دز بحثی میان گردان ها بالا گرفته بود؛ اظهار داشت: شب در یکی از سنگرها شهید علویان فانوس را خاموش کرد تا ما بتوانیم با هم حرفِ کار برای انقلاب بزنیم. امروز ما کجاییم؟ آبروی مؤمن از حرمت خانه خدا بالاتر است اما بی اصول دیگران را لِه می کنیم. ما با اعمال خودمان هستیم بعضی وقتی ها یک قلم دهی نادرست جمعیتی را به بیراهه می کشاند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تصریح به اینکه حاج قاسم اول استحکام درونی دارد بعد قلب ها را تسخیر می کند و بعد مکتب می شود؛ ساده زیستی شهید سلیمانی را یادآوری کرد که بیشتر شب ها شام او نان و پنیر و عسل بود و یا نذری اربعین او قورمه سبزی بود که روی برنج ریخته شده بود و در ظرف یکبار مصرف خودش آن را توزیع می کرد.

 


وی افزود: یک شب پیش او بودم گفت «حسین من از خدا یک چیز خواستم؛ از خدا خواستم اگر بخواهم به انقلاب خدا خدمت کنم باید خودم را وقف این انقلاب کنم، پس خدایا آنقدر به من مشغله بده که من فکر گناه نکنم» من همیشه با خود فکر می کنم چرا آن شب مرا با خود به خانه اش برد و چرا این جمله را گفت و چرا در ذهن مانده است؟

 

سردار معروفی با تأکید بر اینکه انسان اگر با گناه بیگانه بود می شود سلمان و فراتر از سلمان می شود مالک که حاج قاسم همه جهان عرب به او ارادت دارد؛ خاطرنشان کرد: بدون زحمت نمی شود محبوب قلوب بشوی؛ حاج قاسم در ۲۱ سالی که در جبهه مقاومت بود کجا آرامش داشت؟ خانواده اش ۲۱ سال با یک شهید زندگی کردند؛ خاطر شهید سلیمانی از خانواده اش برای دفاع از اسلام جمع بود لذا یکی از نظام های تعریف شده در مکتب شهید سلیمانی «خانواده» است.

 

وی در خطاب به اصحاب رسانه که این مکتب را با دل و عاشقانه پیش ببریم؛ افزود: سالگرد شهید سلیمانی باید فوق العاده باشد و باید استان را حاج قاسمی بکنیم؛ مکتب او چه از لحاظ اعتقادی و چه ملی مقدس است؛ این قلم زنی و برانگیخته کردن مردم در کمک مؤمنانه و امیدبخشی به جامعه عبادت است‌؛ نگذاربد مؤمنین به زمین بخورند؛ قلب ها را با مشارکت مردمی در این کمک ها به هم نزدیک کنید.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید قربان و اشاره به هدف گذاری های آمریکا در منطقه و هدف جانبی او در کوتاه کردن دست مقاومت؛ اظهار داشت: شما قضیه بیروت را دیدید؛ رهبری فرمودند اگر ما بر جریان تحریف غلبه کنیم بر تحریم فائق می آییم؛ جریان تحریف را چه کسی تبیین کند و کی می خواهد حقیقت ها گفته شود؟

 

وی با صراحت گفت: وقتی نگاه ما کوچک و خرد باشد، نمی توانیم حقیقت های انقلاب و ملت را بیان کنیم؛ باید با جریان تحریف نولیبرالی که توان استعدادهای کشور را می گیرد مقابله کنیم و در دستور کار باشد و باید در مقابله با تحریف نهضت ایجاد کرد.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار معروفی خبرنگاران فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سردار معروفی شهید سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران

 روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، صبح امروز مدیر کل، قائم مقام و معاونین صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و گفتگو کردند.

 مجتبی میرحسینی، بنیاد شهید و امور ایثارگران را مهم‌ترین دستگاهی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند نام برد و خاطرنشان کرد: همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها در اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت ضروری است.

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: تنها نهادی که در بین تمامی سازمان‌ها و ادارات، مشاورین ایثارگران دارد بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این یک ظرفیت فوق العاده‌ای برای این سازمان محسوب می‌شود.

 علیرضا کیخا، صدا و سیما را زبان گویا، مغز متفکر گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی بیان کرد که عمود خیمه انقلاب اسلامی تفکر ایثار و شهادت است.

 مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان مهمترین رسالت رسانه ملی را اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامید و افزود: با توجه به گسترش فضای رسانه‌ای چه در عرصه مجازی و چه در عرصه رسانه ملی، ایجاب می‌کند تا فرزندان نسل جدید را بیشتر با تفکر ایثار و شهادت آشنا کرد و این مرکز آمادگی آن را دارد تا به صورت مشارکتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام به تولید برنامه نماید.

 در پایان برنامه ریزی‌های لازم برای پخش مراسم احیا در شب‌های قدر از گلزار شهدا انجام شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام کفیلویی