Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاست جمهوری عراق روز سه شنبه در بیانیه ای حمله جنگنده های ترکیه به منطقه سید کان در اقلیم کردستان عراق را محکوم و تاکید کرد تجاوز اخیر ترکیه نقض خطرناک حاکمیت عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است : ما تجاوز آشکار ترکیه که با جنگنده های خود منطقه سید کان در اقلیم کردستان را هدف قرار داد، محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجاوزات نظامی مکرر ترکیه به اراضی عراق نقض خطرناک حاکمیت عراق و مغایرت آشکار با قوانین و مقررات بین المللی و روابط حسن همجواری است و ما ضمن محکوم کردن این اقدامات تجاوزکارانه که منجر به شهادت چند شهروند بی دفاع و افسرانی از گارد مرزی شجاع شد، خواستار توقف فوری این تجاوزات و نشستن پای میز گفتگو و تفاهم برای حل مشکلات مرزی میان دو کشور همسایه و از راه های مسالمت آمیز به گونه ای هستیم که امنیت و ثبات منطقه را حفظ کند.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون هم خواستار متوقف شدن بی احترامی و تجاوز ترکیه به حاکمیت عراق شد.

محمود الربیعی در بیانیه ای اعلام کرد اقدام ارتش ترکیه در ارتکاب جنایت زشت در کشتن دو فرمانده نظامی عراق و راننده آنها از نیروهای گارد مرزی در منطقه سیدکان در استان اربیل در شمال عراق را محکوم و بر ضرورت پایان دادن به نقض حاکمیت عراق و کم اهمیت شمردن خون عراقی ها که دولت به دلایل نامشخص در برابر آن سکوت کرده، تاکید می کنیم.

الربیعی خاطر نشان کرد بسنده کردن به محکومیت سبب تشویق متجاوزان خواهد شد.

ائتلاف الفتح هم خواستار فراخوانده شدن سفیر عراق از ترکیه و نیز تسلیم یادداشت اعتراض به دولت ترکیه به سبب تجاوزات به حاکمیت عراق در پی بمباران شهر سیدکان شد.

فاضل جابر از نمایندگان ائتلاف الفتح در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفت سکوت دولت بغداد و پارلمان و دولت اقلیم کردستان عامل تجاوزات مکرر ترکیه به حاکمیت کشور است و دولت باید موضع قاطعی در برابر حمله هوایی اخیر ترکیه اتخاذ کند.

درخواست از شورای امنیت برای توقف تجاوزات ترکیه

معاون اول رئیس پارلمان عراق خواستار دخالت فوری شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات ترکیه به حاکمیت عراق و نیروهای حافظ مرزهای این کشور شد.

حسن کریم الکعبی تصریح کرد تجاوزات ترکیه می تواند به روابط تاریخی عراق و ترکیه کاملا آسیب برساند.

الکعبی در بیانیه ای خاطر نشان کرد ادامه تجاوزات نیروهای ترکیه همچنان ادامه دارد که آخرین مورد آن هدف قرار دادن یک خودروی نظامی گارد مرزی عراق در منطقه سیدکان در استان اربیل با چند کشته بود.

الکعبی از دولت خواست با فراخواندن سفیر ترکیه در بغداد یادداشت اعتراض شدیداللحنی را به وی ارائه کند. وی تصریح کرد ادامه تجاوزات ترکیه، نقض آشکار تمام اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت است و شورای امنیت باید فورا برای توقف تجاوزات مکرر ترکیه و تاکید بر لزوم احترام به اصول حسن همجواری دخالت کند.

انتهای پیام/

R7532/P/S8,90,1414/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ پوتین: دختر من هم علیه ویروس کرونا واکسینه شده است/ثبت نخستین واکسن جهان ۲ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد ۳ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۴ موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است ۵ لاوروف: پیشنهادهای جدیدی برای حفظ برجام ارائه کرده‌ایم ۶ گام بزرگ شرکت چینی در ساخت واکسن کرونا ۷ واکسن کرونا در روسیه از ۱۲ دی ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد ۸ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+ فیلم مهمترین اخبار بین الملل موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است کردستان عراق| جزئیات جدید از حمله پهپادی ترکیه به نشست فرماندهان گارد مرزی عراق و پ.ک.ک یادداشت| انفجار بیروت جرقه‌ای برای روشن شدن آتش اصلی نشست گارد مرزی عراق و «پ.ک.ک» در اربیل هدف حمله پهپادی ترکیه قرار گرفت مهمترین اخبار تسنیم وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند روحانی: محققان کشور با همه توان برای مهار ویروس کرونا بسیج شده اند در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت بازی با روان کنکوری‌ها در شب امتحان تعویق تاریخ برگزاری کنکور منتفی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجاوزات ترکیه شورای امنیت حاکمیت عراق بین الملل گارد مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای‌گیری کند.

این قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به حداقل ۹ رأی موافق و بدون وتو از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه یا چین نیاز دارد. دیپلمات های آگاه به موضوع می گویند که این قطعنامه احتمالاً از حمایت حداکثر ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار باشد.

هفته گذشته هم «وانیسا فرایزر» نماینده مالت در سازمان ملل که کشور متبوعش ریاست شورای امنیت را طی ماه جاری بر عهده دارد از شکست طرح عضویت دائم فلسطین در این سازمان خبر داد.

این در حالی است که به گفته فرایز دوسوم اعضای کمیته مربوط به بررسی پذیرش عضویت اعضای جدید در سازمان ملل متحد در جلسه خود درباره عضویت دائم فلسطین در این سازمان به این موضوع رأی مثبت داده‌اند.

گفتنی است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سپتامبر ۲۰۱۱ درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را ارائه کرد، اما سازمان ملل در نوامبر ۲۰۱۲ تنها موافقت کرد که فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو در این سازمان پذیرفته شود.

۱۰ روز پیش نیز تشکیلات خودگردان در نامه‌ای به شورای امنیت درخواست عضویت دائم فلسطین در این سازمان را بار دیگر مطرح کرد؛ موضوعی که بررسی آن از دوشنبه گذشته آغاز شد.

کد خبر 6081440

دیگر خبرها

  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • واکنش دولت به درخواست ها برای تغییر تیم اقتصادی
  • نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ابوالفضل عمویی نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم