Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@20:43:00 GMT

۸۱ کشته در درگیری مسلحانه در سودان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۴۶۳

به گزارش فارس، سخنگوی ارتش سودان جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم هشتاد و یک نفر در ایالت «واراب» این کشور طی یک درگیری شدید میان افراد مسلح و نیروهای دولتی که در حال خلع سلاح باندهای مسلح غیرمجاز بودند، کشته شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، «لول روای کوانگ» در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: درگیری‌هایی که دو روز به طول انجامید  با درگیری گروهی از جوانان مسلح منطقه تونگ بزرگ با نیروهای امنیتی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز علت دقیق درگیری روشن نیست، اما تحقیقات درباره آن آغاز شده است.

سخنگوی ارتش سودان جنوبی ادامه داد:  از میان کشته‌ها، ۵۵ نفر از نیروهای امنیتی و ۲۶ نفر از غیرنظامیان هستند و ۳۱ نیروی امنیتی دیگر هم زخمی شدند و این آمار احتمالا رو به افزایش است.

این مقام نظامی سودان جنوبی گفت که اوضاع در منطقه درگیری با تسلط نیروهای ارتش بر آنجا تحت کنترل است.

دولت وحدت ملی سودان جنوبی در سال جاری میلادی به دنبال توافق برای پایان درگیری داخلی در این کشور که از سال ۲۰۱۳ شروع شده بود، عملیاتی را برای خلع سلاح باندهای شبه نظامی در شهر تونگ آغاز کرد و تاکید داشت که این شبه نظامیان هستند که موجب تحریک به خشونت در میان طوائف این منطقه می‌شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: سودان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز هوشیاری ارتشیان خاری بر چشک دشمنان است، گفت: امروز ارتش اسلام یک ارتش مقتدر در سطح جهان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرتیپ دوم جلیل شاطری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: 29 فروردین و روز ارتش را باید مناسب مسائل و وضعیت روز تبیین و تشریح کنیم.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب بر اساس جوی که حاکم بود بر فضای انقلاب دشمنان با همکاری عده‌ای می‌خواستند انحلال ارتش را اعلام کنند اما یک فرمان امام(ره) در 29 فروردین ماه همه توطئه‌های آن را خنثی کرد و ما نیز وظیفه داریم فرمان امام(ره) را همیشه گرامی بداریم.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جمع شدیم برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: اقتدار، قدرت ملی، روحیه قوی و وحدت در بین نیروهای مسلح موج می زند و جنگی که با حمایت استکبار جهانی شروع شد بعد از  هشت سال جنگ و با دستان خالی پیروز شدیم.

شاطری با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که نیروهای مسلح در این سال‌ها داشتند در سطح جهان نمونه است، ادامه داد: پیشرفت های نظامی ما جزو برترین هاست و  با این فشار و تحریم‌ها  و کمبودهای منابع یک کار بسیار فوق العاده ای انجام شده و همه می‌دانند ما کجا بودیم و الان کجا هستیم.

وی با بیان اینکه ارتش قبل ما تجهیزات وارداتی داشت و توان استفاده از آن‌را نداشتیم، مگر با اجازه آنها بیان کرد: امروز ارتش خدا محور و با روحیه خداباوری و ایثار یک ارتش ارتش معنویت‌گرا است و دانش موشک و پهباد ما دست خودمان است و این فضل پروردگار است.

شاطری با بیان اینکه امروز ارنش اسلام یک ارتش مقتدر است، گفت: امروز به خود می بالیم که نیازی به بیگانه نداریم و رمز پیروزی انقلاب فقط یک کلمه و آن هم وحدت است و امروز ارتشی و سپاهی در کنار هم هستیم. 

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی هم در این نشست گفت: ضربه ای که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران اسلام بر پیکر نحس استکبار جهانی و نیروهای بیگانه داشتند همه را به وجد آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فلسفه نیروهای نظامی در دست استعمارگران سرکوبی مردم است، افزود: آنها ارتش قوی ایجاد می‌کنند برای کوبیدن مردم اما در اسلام هدف نیروهای مسلح خدایی و خدمت به مردم است و وقتی استکبار جهانی در قالب‌های مختلف وارد شدند با عزم و ارادت نیروهای مسلح ما رو به رو شدند و به قول خودشان تمام گزینه‌ها را آوردند اما هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. ارتش مکتبی و خدایی ما باعث افتخار ماست.

انتهای پیام /253

دیگر خبرها

  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در خراسان جنوبی+ عکس و فیلم
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی