Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@14:12:20 GMT

اعلام زمان رای‌گیری درباره قطعنامه ضدایرانی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۴۹۵

اعلام زمان رای‌گیری درباره قطعنامه ضدایرانی

نماینده آمریکا در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه از تعویق یک هفته‌ای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش مشرق، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رای‌گیری درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اتهام‌زنی جدید نماینده آمریکا در سازمان ملل به ایران

وی که با شبکه العربیه مصاحبه می‌کرد، درباره این پیش‌نویس مدعی شد: «کشورها در برابر دو انتخاب هستند یا به حمایت از تروریسم یا به صلح رای دهند و کشورهای شورای امنیت سازمان ملل باید ابعاد پیش نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را درک کنند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که موضع ایران درباره برداشته شدن تحریم تسلیحاتی، پوچ محض است.

وی به استعفای «برایان هوک» نماینده سابق آمریکا در امور ایران اشاره کرد و گفت کناره‌گیری هوک هیچ ارتباطی به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارد.

کرفت تاکید کرد که واشنگتن تمام تلاش خود را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به کار خواهد گرفت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن گزینه‌های متعددی در خصوص تعامل با پیش‌نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دارد و اگر پیش‌نویس این قطعنامه تصویب نشود تحریم‌های جدیدی را اعمال خواهیم کرد.

کرفت در ادامه مصاحبه با این شبکه سعودی مدعی شد که ایران به حوثی‌ها، دولت سویره،‌گروه‌های مسلح در عراق و لبنان سلاح ارسال کرده است.

وی مدعی شد که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مانع از توسعه فناوری هسته‌ای ایران خواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با حمله به چین مدعی شد: «چین اهمیت فروش سلاح به ایران را درک می‌کند و پکن و تهران هیچ اهمیتی برای حقوق بشر قائل نیستند.»

دولت آمریکا قرار است قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی بگذارد.

پیش‌نویس این قطعنامه به دنبال تحمیل مجازات‌هایی مانند مصادره دارایی‌ها و منع سفر برای افراد و نهادهای ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

قطعنامه آمریکا طبق گفته منابع مختلف احتمالاً از حمایت اندک در میان متحدان اروپایی این کشور برخوردار خواهد شد، زیرا این کشورها فکر می‌کنند که تصویب چنین قطعنامه‌ای به نابودی توافق هسته‌ای برجام منجر خواهد شد.

چین و روسیه به صراحت اعلام کرده‌اند که این قطعنامه را وتو خواهند کرد؛ با این حال فارن‌پالیسی نوشته ممکن است کار اصلاً به نیاز به وتو هم نکشد زیرا  زیرا واشنگتن احتمالاً از ۹ رأی لازم برای تصویب قطعنامه خود نیز برخوردار نیست. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین گروه های مسلح تهران توافق هسته ای برجام چین برایان هوک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لبنان آمریکا واشنگتن ایران دولت آمریکا شورای امنیت تحریم تسلیحاتی طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نماینده آمریکا در سازمان ملل تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس خواهد شد مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد

نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

به گزارش مشرق، ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار افزایش تلاش «کشورهای دارای نفوذ» برای برقراری آتش‌بس در غزه شد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید هرگونه طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد.

به گزارش الجزیره، نماینده چین به ممانعت صهیونیست‌ها در رسیدن کمک‌ها به غزه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل باید از قطعنامه شورای امنیت پیروی کرده و گذرگاه‌ها را برای کمک‌های بیشتر به غزه باز کند».

در این جلسه که به درخواست الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شده، نماینده روسیه نیز در اظهارات مشابهی از تصویب قطعنامه مذکور حمایت کرد و خواستار تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه شد.

فلسطینی‌ها به دنبال به رسمیت شناختن بین المللی کشور خود در مرزهای ۱۹۶۷ و پیوستن به سازمان ملل به عنوان یک کشور عضو کامل هستند. با این حال تحلیلگران انتظار دارند آمریکا امروز قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کند.

قطعنامه شورای امنیت برای تصویب شدن نیاز به دست کم ۹ رای موافق دارد و نباید توسط ۵ عضو دائم (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا) وتو شود. در صورت تصویب شدن، این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت که ۱۹۳ عضو دارد و در آن جا فلسطین باید دو سوم آرای کشورها را به دست بیاورد.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا