Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: بیش از 659 هزار رأس دام سبک و سنگین در چهار ماهه سال جاری توسط دامپزشکی شهرستان بجنورد واکسینه و ایمن سازی شدند.

دکتر رضا رحیمی در گفت و گو با ایسنا گفت: در راستای وظیفه خطیر دامپزشکی به منظور ایمن سازی انواع دام علیه بیماری های واگیر دامی نظیر تب برفکی، آبله و هم چنین بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر سل، بروسلوز و هاری، 659178 رأس دام توسط اکیپ های  واکسیناتور بخش دولتی و خصوصی این شبکه واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد 648 هزار و 858راس دام سبک(گوسفند و بز)، 9442 رأس دام سنگین(گاو و گوساله)، 556 قلاده سگ و 322 تک سمی بوده است.

رحیمی ادامه داد: هم چنین در این مدت شش سر تک سمی هم علیه مشمشه مورد تست و ارزیابی کارشناسان این شبکه قرار گرفت.

وی بیان کرد: 44درصد عملیات واکسیناسیون چهار ماهه توسط بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپرشکی بجنورد انجام پذیرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسیناسیون دام بجنورد رأس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهدبا اشاره به اینکه رصد و پایش بهداشت و امنیت غذایی شهروندان در حوزه فرآورده‌های خام دامی یکی از وظایف حاکمیتی و اصلی دامپزشکی شهرستاناست گفت:فرآورده‌های خام دامی موجود در مراکز عرضه علاوه بر اینکه باید دارای شناسه و تاریخ تولید و انقضاء باشند، می‌بایست از لحاظ ارگانولپتیکی و وضعیت ظاهری مناسب بوده و در شرایط مناسب و متعارف نگهداری و عرضه شوند.

دکتر محمد سیاح، افزود:با توجه به افزایش میزان عرضه و تقاضا در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسان بهداشتی این شبکه با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی خود، بصورت مستمر ضوابط بهداشتی دامپزشکی را در این بخش پایش می‌ کنند.

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم
  • واکسیناسیون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در لرستان