Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:12:08 GMT

یک‌هزار واحد صنعتی در فارس افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۶۰۱

یک‌هزار واحد صنعتی در فارس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی فارس از اجرای ۲۵۰ برنامه جهش تولید در استان خبر داد و گفت: یک‌هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومان در دست اقدام است و تا پایان سال این واحد‌ها افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این یک هزار واحد، ۵۰۰ واحد صنعتی کمتر از ۵۰ درصد و ۵۰۰ واحد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فتوحی با بیان اینکه امسال دو شهرک صنعتی در شهرستان‌های سرچهان و کوار به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در زمینه جذب سرمایه گذار تا پایان سال جاری رشد ۲ برابری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری‌ها، افزود: برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید را پای کار آورده ایم.

او با اشاره به تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی کشور بیان کرد: فعالیت در این شرایط برای واحد‌های تولیدی بسیار سخت است چراکه باید با رعایت معیار‌های بهداشتی فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: تامین زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله رسالت‌های ما است که ۶۱ ناحیه و شهرک صنعتی در استان وجود دارد.

فتوحی افزود: از دیگر رسالت‌های ما حمایت از واحد‌های به بهره برداری رسیده است که در تولید و توزیع کالا به آنان کمک می‌کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس ۶ هزار و ۷۱۸ قرارداد منعقد کردیم که سه هزار و ۲۸۹ قرارداد با اشتغالزایی ۳۷ هزار و ۶۱۸ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به حمایت‌های این شرکت از واحد‌های صنعتی گفت: با توجه به تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در زمینه جذب سرمایه گذار و واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران رشد ۴ برابری را نسبت به سنوات گذشته داشتیم.

او افزود: واگذاری ۴۰ دفتر در مراکز خدمات فناوری، مستقر کردن ۳۴ مشاور در مراکز خدمات فناوری، کمک به راه اندازی مجدد ۸۳ واحد غیر فعال و راکد برای بازگشت به چرخه تولید و آموزش پنج هزار و ۸۸۶ شاغلان واحد‌های صنعتی و کارفرمایان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

او ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به برگزاری تور‌های صنعتی، حمایت از ۲۵۲ صنعتی کوچک شرکت کننده در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و انجام پروژه امکان سنجی خوشه صنعتی مسقطی لار اشاره کرد.

او اضافه کرد: ۱۷ خوشه صنعتی در استان فارس شناسایی شده که امکان سنجی ۶ خوشه صنعتی انجام شده و خوشه صنعتی گیاهان دارویی و خرمای جنوب در حال پیاده سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: مطالعه ایجاد و توسعه کنسرسیوم صادراتی خرمای جنوب فارس را انجام دادیم که واحد‌های فعال توانستند ۱۱۳ میلیون یورو به کشور‌های همسایه صادرات داشته باشند.

فتوحی افزود: شناسایی ۶۵ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان در استان را انجام دادیم که از این تعداد ۱۰ واحد دانش بنیان شدند.

او با اشاره به فرارسیدن ۲۱ مردادماه سالروز گرامیداشت صنایع کوچک بیان کرد: به همین مناسبت یک نمایشگاه با حضور ۱۵۰ واحد صنعتی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در نمایشگاه بین المللی شیراز از ۲۱ تا ۲۳ مردادماه برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس ادامه داد: همچنین امروز نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل در محلی به مساحت ۵۰۰ متر در شهرک فناوری به صورت ویدیو کنفرانس توسط سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی فارس سرمایه گذاری میلیاردی جهش تولید خوشه صنعتی واحد صنعتی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید آشتیانی اظهار داشت: بامداد امروز چهارم اردیبهشت با اعلام یک حادثه حریق در واحد صنعتی شکوهیه عوامل آتش‌نشانی شهرک در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر و به دنبال آن عوامل آتش‌نشانی شهر قم نیز به این شهرک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با پنج واحد خودرویی به استعداد 19 نفر و 5 واحد از شهر قم با 20 نفر و یک واحد از شهرک صنعتی محمودآباد ، عملیات اطفاء حریق و جلوگیری از توسعه آن به اتمام رسیده تصریح کرد: اصل حریق، اطفا و کنترل شده و صرفاً مقداری مواد اولیه تحت کنترل در حال سوختن است که عوامل آتش‌نشانی برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان و تهران موفق شدیم سه خودرو آتش‌نشان به ظرفیت امکانات آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اضافه کنیم.

آشتیانی گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از یک‌به‌2 واحد افزایش‌یافته و یک واحد به‌عنوان پیشرو و دیگری پشتیبان اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش واحد Hsee شهرک‌های صنعتی استان و همکاری واحدهای تولیدی در تامین، تجهیز و آموزش عوامل خود در مرحله اول پیشگیری و سپس مقابله با حادثه را در کمترین زمان داشته باشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدومی نداشت.

به گزارش تسنیم، شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین