Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در روزی که وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت‌نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا حضور یافته بود وی در شبکه‌های اجتماعی گزارشی را به شرح زیر در این‌باره نوشت؛

«امروز سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل رونمایی شد. این طرح پاسخی به سیاست های کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با مشارکت وزارت صمت و با اولویت قرار دادن قشر زحمتکش راننده امروز رونمایی شد.

رانندگان عزیز ما در سطح کشور به عنوان اشخاص حقیقی و حقوقی از هم اکنون می‌توانند با ورود به سامانه و مطابق اطلاعیه‌ای که سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای منتشر کرده، با طی کردن مراحل ثبت نام کنند.

در این طرح در اولویت نخست خودروهای بالای 50 سال سن هدف قرار گرفته‌اند. در این خصوص خوشبختانه شب عید سعید فطر 863 راننده که بالاترین پیمایش را داشتند، پیامکی دریافت کردند که می‌توانند در قراردادی با شرکت ایران‌خودرو دیزل و طبق راهنمایی‌ها نسبت به تهیه خودروی جایگزین که به لحاظ موتور و گیربکس رضایت آن ها را فراهم کند، اقدام کنند. از چهار گروه برای ثبت نام در سامانه نوسازی ناوگان حمل و نقل دعوت به عمل آمده تا به آن ملحق شوند. گروه اول سازندگان کامیون در داخل کشور هستند. با این سازندگان مذاکرات انجام گرفته و امسال اولویت برای هرکدام از این کارخانه ها ساخت 1000 دستگاه کامیون است.

گروه دوم شرکت های حمل‌و‌نقل بزرگی هستند که الزام به تکمیل ظرفیت خود دارند. این شرکت‌ها برای لغو نشدن مجوز نیاز دارند تا ناوگان خود را تکمیل کنند و ضرورت دارد که کسری نداشته باشند. این شرکت‌ها نیاز دارند حداقل 100 دستگاه کامیون در اختیار داشته باشند. نوع سوم شرکت های وارد کننده هستند که می توانند نسبت به واردات خودرو براساس مجوز دریافتی از وزارت صمت اقدام کرده و در تعامل با شرکت‌های سازنده کار خودشان را پیش ببرند.

گروه چهارم اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که براساس این طرح می توانند تا 10 دستگاه از طرح کامیون های سه سال کارکرد استفاده و نسبت به واردات اقدام کنند.

از امروز ورود 53 هزار دستگاه کامیون به ناوگان کشور را آغاز می کنیم و پیش‌بینی برای انجام این طرح 3 سال است. با این حال اگر شرکت‌های ما مشترکاً و مطابق رویه‌ای که تدوین شده تلاش مضاعف داشته باشند، قطعاً زودتر از این زمان می‌توانیم به این هدف رسیده و معدل سن ناوگان را 5.5 سال کاهش دهیم.»

در همان روز و روزهای بعد برخی رانندگان به سخنان وزیر راه و شهراسازی واکنش نشان دادند که تعدادی از آنها در ادامه می‌آید؛

«در ادامه به عرض برسانم که این طرح به اسم فرسوده و راننده هست ولی به کام دلال و پولدار و مشخص هست شما تعهدی در قباله راننده ندارید و فقط می‌خواهید امار فرسوده را کم کنید و این ماشینها به دست هر کسی رسید برای شما فرقی ندارد. ولی مطمئناً در بازار هم ردیف داخلی‌ها به قیمت گزاف فروخته می‌شوند و سفره ای رنگین تر برای آنهایی که سفره شون رنگین بود پهن می‌گردد. پولدار پولدار تر می‌شود و ضعیف ، ضعیف‌تر. خواهشمند است این طرح را کارشناسی بیشتری کنید و یا لااقل نقاط ضعف آن را برطرف و سپس اجرایی کنید چرا که با این روند حتما نتیجه عکس خواهد داد».

« سلام خسته نباشید جناب اسلامی ببخشید الان دوساله بحث واردات کشنده استوک هست ولی فقط گفتگوش هست سامانه از سوم خرداد ماه رونمایی شده ولی هنوز یک دستگاه هم نه وارد شده نه پلاک».

«فقط بلدی پست بگذاری. 4ماه ... گرفته ولی هنوز یک ماشین تحویل نداده بابت فروش توسعه نوسازی ناوگان».

«با سلام خدمت آقای اسلامی وزیر محترم، اولاً تشکر می‌کنم از جنابعالی به‌عنوان خدمتگزار بی ادعایی که شبانه روز در صدد تلاش و پیگیر مشکلات ملت ایران در خصوص امورات مربوط به وزارتخانه خودتان هستید. اینجانب به‌عنوان شرکت حمل ونقل بین المللی یک زیر مجموعه از مجموعه عظیم پایانه ها سؤالی داشتم خدمتتون که تا این لحظه هیچکدام از مسیٔولان زیر مجموعه سازمان پایانه جواب قانع کننده ای نداده اند خواهشمندم بفرمایید که در راستای احکام دایٔمی در خصوص نوسازی ناوگان:

1-آخرین تصمیمات در مورد واردات به کجا انجامیده آیا بزودی سامانه پذیرای شرکتهای حمل ونقل بین المللی که در سال 93 از وارد کنندگان بودند این‌بار هم جزو وارد کننده ها خواهند بود یا خیر؟

2-آیا مخالفت صمت از واردات کماکان وارد هست یا موافق واردات هستن؟ با تشکر از محبت جنابعالی که برای همگان ثابت شده است».

به گزارش تسنیم، در حالی 75 روز از این اظهارات می‌گذرد که به گفته دبیر کانون کامیون‌داران کشور این طرح هنوز روی کاغذ مانده و اقدام عملی هنوز برای نوسازی ناوگان صورت نگرفته است.

احمد کریمی با بیان این‌که طرح نوسازی ناوگان کامیون کشور هنوز در پیچ و خم مسائل اداری گیر کرده است، افزود: ظاهرا یک سری مسائل را وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مطرح کرده است که دنبال حل و فصل آن هستند و در واقع هنوز اتفاق خاصی در این رابطه نیفتاده است.

وی یادآور شد: در جلسه‌ با مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای داشته‌ایم موضوع عدم نظرخواهی از صنف کامیون‌داران برای نوسازی ناوگان را مطرح کردیم که اتفاقی نیفتاد. در جلسه هفته گذشته با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز این گلایه را عنوان کردیم که وی دستور دادند نماینده صنف به‌عنوان کارگروه اضافه شود.

تداوم این وضعیت، صدای کامیون‌داران و رانندگان را در آورده و برخی از فعالان این بخش با مراجعه به صفحه وزیر راه و شهرسازی در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را به بلاتکلیفی سه ماه اخیر اعلام کرده‌اند.

مهران: «آقای مهندس خسته نباشید. این طرح واردات کامیون‌های کارکرده خسته‌مون کرد. یک ساله امروز، فردا. پولمان بی ارزش شد. کاری بکنید».

ام.اس: «سلام بر وزیر محترم. این عید بزرگ را به شما تبریک می‌گویند. عیدی شما هم به ما رانندگان این باشد که بتوانید ثبت سفارشس که مدت‌هاست در جریان می‌باشد یا این‌که هست هرچه سریع‌تر انجام بدهید...».

اسکانیا: «جناب وزیر از سوم خرداد تا به الان نزدیک سه ماه هست که گذشته؛ اگر واردات کامیون‌ها مشکلی دارد و یا به موانعی برخورده کرده لطفاً شفاف‌سازی کنید».

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نوسازی ناوگان کامیون ها حمل و نقل حمل ونقل شرکت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امسال هدف گذاری صورت گرفته برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردمی اولویت را مشارکت مردمی قرار داده ایم گفت: با طور قطع حضور و مشارکت مردم نقش بسیار موثری بر روند نوسازی بافت‌های فرسوده دارد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین فرهنگ سازی برای مالکان بافت‌های فرسوده می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردمی در بخش مسکن به مرحله اجرایی برسد.

آیینی بیان کرد: همزمان با افزایش روند نوسازی بافت‌های فرسوده و پرداخت تسهیلات علاوه بر افزایش تولید مسکن شاهد حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و مردم در اجرایی شدن این طرح هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود