Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد آمریکا پیش‌نویس اصلاح‌شده قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از خبرنگار خود مستقر در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن در پیش‌نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران اصلاحاتی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

پمپئو: «ملت‌های مسئول» ما را در تحریم ایران همراهی کنند! دیپلمات آمریکایی: واشنگتن برای تقویت امنیت جهان در پی تحریم تسلیحاتی ایران است!

در این پیش نویس ضرورت تعهدات قانونی کشور‌ها برای جلوگیری از فروش سلاح ایران مستثنی شده است.

همچنین بازرسی کشتی‌های حامل کالا‌های ایرانی اجباری نخواهد بود.

براساس این پیش نویس شخصیت‌ها و موسسات ایرانی از جمله سپاه پاسداران تحریم نخواهند شد.

این اصلاحات به این خاطر انجام شده است که پیش نویس اصلی قطعنامه مورد حمایت کشور‌های عضو شورای امنیت به ویژه اروپایی‌ها واقع نشد.

خبرنگار رویترز اعلام کرد آمریکا در این پیش‌نویس، به زبان ساده از اعضا خواسته تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد تمدید کنند.

آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته تا ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه نظر خود را درباره این پیش‌نویس قطعنامه ارائه دهند.

پیش از این رسانه آمریکایی بلومبرگ در تحلیلی اعلام کرد تلاش واشنگتن برای تصویب قطعنامه تحریم تسلیحاتی تهران، تنها به بحران‌سازی در شورای امنیت منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت قطعنامه ضد ایرانی تحریم تسلیحاتی سازمان ملل تحریم تسلیحاتی پیش نویس شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید