Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین این واکسن که در اشاره‌ای به نخستین ماهواره فرستاده شده به فضا دوران اتحاد شوروی بوسیله روسیه «اسپوتنیک V» نامیده شده است، هنوز مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را طی نکرده است.

تصمیم مسکو برای تایید این واکسن نگرانی در میان برخی از کارشناسان را برانگیخته است. در مجموع فقط ۱۰ درصد کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌ها و داروها به موفقیت می‌رسند و برخی از دانشمندان ابراز نگرانی می‌کنند که روسیه در این مورد پیش از آنکه به فکر بی‌خطر بودن این واکسن باشد به دنبال کسب اعتبار ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری از ماهواره اسپوتنیک-یک ساخت اتحاد شوروی که در ۴ اکتبر ۱۹۵۷ به عنوان نخستین شیء دست‌ساز بشر در مدار پایینی کره زمین قرار گرفت و به این ترتیب روسیه شوروی توانست آمریکا را در این مرحله از مسابقه فضایی دوران جنگ سرد شکست دهد

پوتین و سایر مقامات روسیه گفته‌اند این واکسن کاملا بی‌خطر است. رئیس‌جمهور روسیه گفت یکی از دخترانش به عنوان داوطلب این واکسن را دریافت کرده و پس از تزریق واکسن مشکلی برایش پیش نیامده است.

شرکت روسی «سیستما» گفته است که انتظار دارد این واکسن ساخته شده بوسیله انستیتو گامالیای مسکو را تا پایان سال به تولید انبوه برساند.

مقامات دولتی روسیه گفته‌اند این واکسن تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) یا اوائل ماه بعدی (سپتامبر) بر اساسی داوطلبانه ابتدا به کارکنان پزشکی و سپس به آموزگاران تزریق خواهد شد. انتظار می‌رود واکسیناسیون عمومی در ماه اکتبر (اوائل مهر) شروع شود.

این واکسن در دو دوز تزریق می‌شود و شامل دو نوع سرولوژیک آدنوویروس انسانی است که هر کدام حاوی ژن‌های آنتی‌ژن S (پروتئین گل‌میخی سطح کروناویروس) هستند. این آدنوویروس‌ها با وارد شدن به سلول‌های انسانی و انتقال این ژن‌ها باعث ساخته شدن پروتئین کروناویروس و ایجاد آنتی‌بادی بر ضد آن می‌شوند.

پلتفرم مورد استفاده برای این واکسن بیش از دو دهه پیش بوسیله دانشمندان روسی ساخته شده است و اساس چندین واکسن از جمله واکسنی بر ضد ویروس ابولا در گذشته بوده است.

واکسن دانشگاه آکسفورد بریتانیا که قرار است شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترا-زنکا آن را به تولید انبوه برساند، از پلتفرم مشابهی استفاده می‌کند.

آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

کیریل دیمتریف، رئیس بنیاد ثروت ملی روسیه که برای ساخت این واکسن سرمایه‌گذاری کرده است، گفت روسیه از هماکنون برای بیش از یک میلیارد دوز از این واکسن سفارش دریافت کرده است. او گفت همچنین انتظار می‌رود این واکسن در برزیل هم تولید شود.

دیمیتریف همچنین گفت انتظار می‌رود کارآزمایی بالینی این واکسن به زودی در امارات متحده عربی و فیلیپین آغاز شود. او گفت که رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین ابراز علاقه کرده است شخصا در آزمایش واکسن شرکت داده شود.

تایید واکسن روسی کرونا: نجات‌بخش دنیا یا تصمیمی نسنجیده؟ کد خبر 539480 برچسب‌ها كروناويروس روسیه واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس روسیه واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد

اعزام زائران عمره مفرده از امروز (۳ اردیبهشت‌) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073216 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک