Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۷۲ نفر و اعضای غیر هیئت علمی مانند کادر آموزشی، ۳۴۲ نفر است.

او ادامه داد: حدود ۲۰ هزار نیروی حق‌التدریس در ۱۷۶ دانشکده با دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند و این افراد، متخصصانی هستند که از صنعت، کشاورزی و خدمات نفوذ پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی عمران با اشاره به تعداد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فعال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور موجود است که در آن، دروس عملی و کارگاهی تدریس می‌شوند؛ هدف از برگزاری این دروس، آماده سازی دانشجویان برای جذب به بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: ۷۰ درصد دروس، عملی و ۳۰ درصد باقی مانده به صورت نظری به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود؛ بنابراین به دنبال ارتقای کمی و کیفی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه هستیم.

صالحی عمران گفت: در حال حاضر ۱۵۳ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای موجود است که در کاردانی پیوسته ۴۴، کاردانی ناپیوسته ۴۳، کارشناسی پیوسته ۷ و کارشناسی ناپیوسته ۵۹ رشته وجود دارد.

او ادامه داد: ۱۷۶ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسرکشور توزیع می‌شود و آن دسته از رشته‌هایی که بازار کار مناسبی نداشته باشد یا هیچ متقاضی جذب آن نشده باشد ظرفیت این رشته‌ها در آمایش آموزش مهارتی صفر می‌شود و رشته‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: اگر دانشجویان تمایل کمی به رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته باشند تصمیم به حذف آن رشته می‌گیریم و رشته‌های جدید را اضافه می‌کنیم؛ به اینصورت هم مطابق تمایل دانشجویان عمل و هم بازار کار خوبی برای رشته در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید

نحوه استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار است هدف دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تربیت کارآفرین خوب است توجه ویژه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به اشتغال دانشجویان اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه ای بازار کار رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: با هدف اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهر ماهان، ماموران انتظامی این بخش از اقدام چند نفر به قدرت نمایی و ضرب و شتم چند شهروند مطلع و دستگیری آنان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود:بدین منظور ماموران، مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و موفق شدند در چند عملیات ضربتی، ۱۴ متهم دارای سابقه کیفری را دستگیر و از آنان تعدادی قمه و سلاح سرد و همچنین ۲ دستگاه موتورسنگین قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: اجرای طرح‌های مستمر ارتقای امنیت اجتماعی در این منطقه گردشگری و دیگر مناطق حوزه استحفاظی شهر کرمان در دستور کار قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان